ساندویچ ها و فنجان های میوه فروخته شده در Amtrak به دلیل ریسک لیستریا فراخوان می شوند


اداره غذا و داروی فدرال هفته گذشته اعلام کرد، یک شرکت مستقر در بالتیمور بیش از 400 ماده غذایی فروخته شده در قطارهای آمتراک، ماشین‌های فروش خودکار و فروشگاه‌های سراسر ساحل شرقی را به دلیل آلودگی احتمالی لیستریا فراخوان کرده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این شرکت، Fresh Ideation Food Group، ساندویچ های صبحانه، کلوچه، ماست، محصولات تازه و سایر اقلام فروخته شده از 24 ژانویه تا 30 ژانویه را به دلیل پتانسیل آلوده شدن محصولات به باکتری لیستریا فراخوان داد. .

لیستریا باعث بیماری می شود که می تواند کشنده باشد، به ویژه در میان کودکان، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، و عفونتی که می تواند باعث سقط جنین و مرده زایی نیز شود.

این فراخوان برای محصولات با تاریخ “فروش تا پایان” از 31 ژانویه تا 6 فوریه اعمال می شود. محصولات تحت تأثیر در کانکتیکات، ناحیه کلمبیا، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جنوبی توزیع شدند. کارولینا و ویرجینیا

این شرکت در بیانیه ای از پیش ضبط شده گفت: “در طول نظارت معمول بر تاسیسات ما، ما تشخیص دادیم که لیستریا ممکن است در تاسیسات وجود داشته باشد.” “با احتیاط فراوان، ما تمام محصولات ساخته شده در زمان این یافته را فراخوانی کرده ایم.”

FDA روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ بیماری گزارش نشده است. به مصرف کنندگانی که هر یک از اقلام را خریداری کرده اند توصیه می شود با Fresh Ideation تماس بگیرند.

سخنگوی شرکت بلافاصله به پیام هایی که به دنبال اطلاعات بیشتر بودند پاسخ نداد.

Amtrak در ایمیلی به مشتریان گفت که برخی از محصولات فراخوان شده در دو خط قطار شلوغ آن، قطارهای منطقه ای Acela و شمال شرقی بین 24 و 29 ژانویه فروخته شده است.

این شرکت گفت: «ما بلافاصله ارائه این محصولات را متوقف کردیم و بلافاصله پس از اطلاع رسانی آنها را از قطار خود خارج کردیم.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، علائم لیستریا می تواند شامل تب، درد عضلانی، استفراغ و اسهال باشد. علائم معمولاً تقریباً دو هفته پس از خوردن غذای حاوی باکتری شروع می شود.

FDA گفت: در ایالات متحده، شیوع لیستریا در گذشته با مرغ نپخته، سبزیجات خام و شیرهای غیر پاستوریزه و بستنی مرتبط بوده است.

Big Olaf Creamery، یک تجارت خانوادگی در ساراسوتا، فلوریدا، بستنی خود را در میان تحقیقات FDA در تابستان گذشته در مورد شیوع بیماری که حداقل یک نفر را کشته و 22 نفر دیگر را بیمار کرد، فراخواند.

دست کم یک نفر جان خود را از دست داد و 13 نفر دیگر در طی شیوع لیستریا در پاییز گذشته که مقامات فدرال آن را با اغذیه فروشی ها و پنیرها بستند، در بیمارستان بستری شدند. سازمان غذا و داروی آمریکا گفت در میان افرادی که در طول شیوع این بیماری بیمار شدند، یک فرد حامله بود که حاملگی خود را از دست داد.

بر اساس CDC، زنان باردار 10 برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا هستند

طبق CDC، سالانه حدود 1600 نفر در ایالات متحده به لیستریوز مبتلا می شوند و از هر پنج نفر مبتلا به این عفونت یک نفر جان خود را از دست می دهد.