جنگ داده‌های سقط جنین: ایالت‌ها و شهرها درباره میزان جمع‌آوری اطلاعات بحث می‌کنند


در بحث شدید در مورد سقط جنین در ایالات متحده، موضوع جمع آوری داده ها ممکن است مبهم و مماس به نظر برسد. اما اطلاعاتی که دولت‌های ایالتی و شهری درباره بیماران سقط جنین جمع‌آوری می‌کنند در حال تبدیل شدن به نقطه عطف دیگری در شکاف تلخ کشور بر سر این موضوع است.

برخی از ایالت‌های دارای مجلس‌های قانون‌گذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان به اطلاعات بیشتری در مورد هر سقط جنین نیاز دارند، در حالی که برخی از ایالت‌هایی که دموکرات‌ها در آن تسلط دارند، اطلاعاتی را که جمع‌آوری می‌کنند کاهش می‌دهند، از ترس اینکه ممکن است برای شناسایی بیماران یا پیگرد قانونی ارائه‌دهندگان سقط جنین استفاده شود.

راشل ربوشه می گوید: «در کشوری که بسیار تقسیم شده است، جایی که سقط جنین در برخی جاها قانونی و در برخی دیگر غیرقانونی است، ارائه محل زندگی یا محل تولدتان بسیار خطرناک تر از کشوری است که سقط جنین قبل از زنده ماندن قانونی است. رئیس دانشکده حقوق بیزلی دانشگاه تمپل و یک محقق حقوق سقط جنین. او افزود: “درگیری بین ایالتی تنها در حال تشدید است، و داده ها اولین تیری است که در مورد چگونگی واقعی سازی آن درگیری است.”

حامیان حقوق سقط جنین می گویند که آنها به ویژه در مورد پتانسیل استفاده از داده های کشورهای مخالف سقط جنین برای ردیابی بیمارانی که برای سقط جنین به خارج از ایالت سفر می کنند یا قرص های ارسال شده از ایالت های دیگر را دریافت می کنند، نگران هستند.

چنین نگرانی‌هایی نیز به اقدام در سطح فدرال دامن می‌زند. روز دوشنبه، دولت بایدن قانونی را برای محافظت از اطلاعات بیماران و ارائه دهندگان سقط جنین و جلوگیری از استفاده از آن برای تحقیق یا پیگرد قانونی آنها اعلام کرد. هدف از این قانون این است که آژانس‌های مجری قانون در ایالت‌هایی که سقط جنین را از کسب اطلاعات در مورد بیمارانی که به ایالت‌هایی که سقط جنین در آنها قانونی است و ارائه‌دهندگان سقط که آنها را درمان می‌کنند سفر می‌کنند، نگه دارد. همچنین در نظر گرفته شده است که از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در ایالات محل سکونت بیماران که به آنها مراقبت های پزشکی نامرتبط ارائه کرده اند، محافظت کند.

جنیفر کلاین، مدیر شورای سیاست گذاری جنسیتی کاخ سفید، با اعلام این قانون گفت: «هیچ کس نباید از سوابق پزشکی خود علیه خود، پزشک یا عزیزانش استفاده کند، فقط به این دلیل که آنها به دنبال مراقبت های بهداشتی باروری قانونی هستند یا دریافت کرده اند.»

در کانزاس، مجلس قانونگذاری تحت سلطه جمهوری خواهان اخیراً لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن ارائه دهندگان سقط جنین از بیماران 11 سؤال در مورد دلیل پایان دادن به بارداری خود بپرسند، از جمله اینکه آیا بچه دار شدن در تحصیل، شغل یا شغل بیمار اختلال ایجاد می کند یا خیر. “بیمار در حال حاضر به اندازه کافی یا بیش از حد فرزندان دارد.”

ما همیشه اطلاعاتی می‌خواهیم، ​​و خوب است بدانیم که وزارتخانه بداند که چه تعداد از زنان سقط جنین را انتخاب می‌کنند، زیرا نمی‌توانند از نظر مالی هزینه کودک را بپردازند، یا شاید مجبور شده‌اند، و چه کسی آنها را مجبور کرده است. بورلی گوسیج، یک سناتور ایالتی جمهوری خواه که در یک جلسه قانونگذاری به نفع این لایحه صحبت کرد، گفت.

لورا کلی، فرماندار دموکرات، این لایحه را وتو کرد و خاطرنشان کرد که رای دهندگان کانزاس همه پرسی را در سال 2022 برای حمایت از حقوق سقط جنین تایید کرده اند. با این حال، مجلس ممکن است آرای کافی برای لغو حق وتو داشته باشد.

در نیوهمپشایر، جایی که سقط جنین قانونی است و از لحاظ تاریخی اطلاعات مربوط به سقط جنین را جمع‌آوری نکرده است، مجلس سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان در این ماه لایحه‌ای را تصویب کرد که از جمله ایالتی که بیمار در آن زندگی می‌کند، آن را الزامی می‌کند. دموکرات ها مخالفت کردند، به ویژه به این دلیل که، در حالی که این لایحه نیازی به گزارش اطلاعات شناسایی بیماران ندارد، اما آن را ممنوع نمی کند.

کارن شلی، معاون مشاور عمومی دفتر فرماندار ایلینویز، گفت ایلینوی، که از حقوق سقط جنین حمایت می کند، از ارائه دهندگان درخواست برای گزارش داده های خاص بیمار خودداری کرد و اکنون فقط اعداد کلی را جمع آوری می کند “زیرا ما معتقدیم که ردیابی آن به یک بیمار غیرممکن است.”

او افزود: “ایمن ترین داده ها، داده هایی است که دولت هرگز جمع آوری نمی کند.”

به دلایل مشابه، مین جمع آوری برخی از اطلاعات، از جمله اطلاعات مربوط به سابقه بارداری قبلی، نژاد و تحصیلات را متوقف کرده است.

همه حوزه‌های قضایی که از حقوق سقط جنین حمایت می‌کنند به نگرانی‌ها در مورد جمع‌آوری داده‌ها توجه نکرده‌اند. پاییز گذشته، شهر نیویورک با پیشنهاد اداره بهداشت خود برای به روز رسانی مقررات گزارش دهی، ارائه دهندگان سقط جنین را نگران کرد.

بر اساس پیشنهاد دولت شهردار اریک آدامز، یک دموکرات، ارائه دهندگان قرص های سقط جنین، که قبلاً به صراحت مشمول الزامات گزارش شهر نبوده اند، باید اطلاعات خاصی را در مورد هر بیمار، از جمله تاریخ تولد، محل تولد، ازدواج گزارش دهند. وضعیت، بارداری های قبلی، سقط های قبلی و دو حرف اول نام و نام خانوادگی آنها.

بیمارانی که برای قرص‌های سقط جنین به نیویورک سفر کرده‌اند، همانطور که بسیاری از ایالت‌های دارای ممنوعیت سقط جنین انجام می‌دهند، باید فاش کنند که در کدام ایالت زندگی می‌کنند.

چندین ارائه دهنده سقط جنین نامه نوشتند یا علیه این پیشنهاد شهادت دادند. مقامات هی جین، یک سرویس برجسته سقط جنین از راه دور، در ماه نوامبر به مقامات شهری نوشتند: «این یک گسترش غیرقابل توجیه نظارت دولت بر تصمیمات مراقبت های بهداشت باروری زنان است.

کیکی فریدمن، مدیر اجرایی هی جین، در مصاحبه‌ای گفت که الزامات گزارش‌دهی می‌تواند بیماران را دلسرد کند، زیرا «معمولاً نگرانی‌هایی در مورد اینکه داده‌هایشان کجا خواهد رفت و بسیاری به طور خاص می‌پرسند که آیا می‌توان آن‌ها را به دولت فاش کرد یا خیر».

ارائه دهندگان گفتند که از ارائه این پیشنهاد توسط مقامات شهر نیویورک که در غیر این صورت اقداماتی را برای حمایت از دسترسی به سقط جنین انجام داده اند، شگفت زده شده اند. آنها خاطرنشان کردند که پیشنهاد شهر به جزئیات بیشتری نسبت به نیاز ایالت نیویورک نیاز داشت و مقامات ایالتی در حال بررسی جمع آوری اطلاعات کمتری بودند.

دکتر لیندا پرین، یک ارائه دهنده قدیمی سقط جنین در نیویورک، در نامه ای به مقامات شهری، نوشت: «همه شما باید به خاطر بدتر کردن این وضعیت بد در شهر نیویورک، از همه جا، از خودتان خجالت بکشید».

با وجود نگرانی ارائه دهندگان، شورای بهداشت شهر این پیشنهاد را تنها با یک تغییر پذیرفت: به جای جمع آوری دو حرف اول نام و نام خانوادگی بیماران، بیماران با شماره پرونده برچسب گذاری می شوند.

پاتریک گالاوه، سخنگوی اداره بهداشت شهر، در ایمیلی اندکی قبل از اجرایی شدن این سیاست اصلاح شده در ژانویه، از این الزامات دفاع کرد.

او گفت: «ما به داده‌هایی برای کمک به بهبود خدمات، شناسایی شکاف‌ها، تخصیص منابع برای رسیدگی به نابرابری‌ها و در نهایت ارائه مراقبت‌های بهتر نیاز داریم.» وی افزود: «تغییرات تنها شرایط موجود را واضح‌تر کرد، که این است که داده‌های سقط پزشکی نیز باید به اشتراک گذاشته شود. با هدف دسترسی بهتر به جوامع با مراقبت.»

مقامات شهر در مصاحبه ای در ماه مارس پاسخ های مشابهی دادند، اما سه روز پس از مصاحبه، شهر گفت که به طور قابل توجهی موقعیت خود را تغییر می دهد و اکنون از حذف یا اختیاری کردن بسیاری از جزئیات شناسایی بالقوه که قبلاً مورد نیاز بود پشتیبانی می کند.

آن ویلیامز-ایسوم، معاون شهردار شهر در بخش بهداشت و خدمات انسانی، بعداً در مصاحبه ای اذعان کرد که این تغییر پس از پرسش نیویورک تایمز رخ داده است. او گفت: “شما مسائل را مطرح می کنید، و مردم به آنها توجه می کنند، و سپس آنها امیدوارند کار درست را انجام دهند.”

مقامات بهداشتی شهر گفتند که اکنون قصد دارند از شورای بهداشت بخواهند تا تغییراتی را برای محافظت از بیماران در برابر شناسایی اتخاذ کند. این تغییرات شامل حذف گزارش وضعیت تاهل بیماران، تاریخ آخرین قاعدگی آنها و اطلاعات مربوط به بارداری های قبلی است. علاوه بر این، به جای تاریخ تولد، ارائه دهندگان سن بیماران را گزارش می کنند. به جای محل تولد، ارائه دهندگان فقط گزارش می دهند که آیا بیماران در ایالات متحده متولد شده اند یا خیر. و به جای ایالت هایی که بیماران در آن زندگی می کنند، ارائه دهندگان فقط گزارش می دهند که آیا در نیویورک زندگی می کنند یا نه. نام ارائه دهندگان را می توان حذف کرد و برخی از اطلاعات اختیاری خواهد بود.

دکتر اشوین واسان، کمیسر بهداشت شهر، در مصاحبه ای گفت: «همه ما می خواهیم حداقل داده های لازم را برای انجام وظایف حیاتی سلامت عمومی خود جمع آوری کنیم. داده های ما به هر دلیلی که قابل توجیه نیست.»

حتی برخی از مقامات بهداشتی در ایالت‌هایی که محدودیت‌های سقط جنین سخت‌گیرانه وجود دارد، تشخیص داده‌اند که داده‌های خطر می‌تواند برای حریم خصوصی بیمار ایجاد کند. در ایندیانا، که اجازه سقط جنین را در موارد محدود، از جمله برای محافظت از سلامت یا زندگی بیمار و ناهنجاری‌های کشنده جنین، مجاز می‌داند، بخش بهداشت تصمیم گرفت انتشار عمومی گزارش‌های مورد به مورد شامل اطلاعات جمعیت‌شناختی و ارائه‌دهنده را متوقف کند. این بخش با مشاور دسترسی عمومی ایالت مشورت کرد، که به این نتیجه رسید که چنین سوابقی “پر از اطلاعاتی است که می تواند برای شناسایی بیماران مهندسی معکوس شود.”

دادستان کل ایندیانا، تاد روکیتا، مخالف صریح سقط جنین، اعتراض کرده است و به فرماندار و رهبران قانونگذار نامه نوشته است که بدون چنین سوابقی، شهروندان نمی توانند از ارائه دهندگان سقط جنین در دفتر او شکایت کنند، و بنابراین، طبق قانون ایندیانا، اقدامات اجرایی علیه ارائه دهندگان انجام می شود. نمی تواند آغاز شود.

از آنجایی که انتشار سوابق متوقف شد، او نوشت: «قوانین حامی زندگی ایندیانا غیرقابل اجرا شدند.»

او از قانونگذار خواست تا اقدامی انجام دهد و گفت که قانون داده‌های سقط جنین ایندیانا “هدف این است که گزارش‌های در دسترس عموم را ملزم کند تا ارائه‌دهندگان سقط جنین پاسخگو باشند و از قانون پیروی کنند.”