پستانداران وحشی زمانی که کووید انسان ها را به خانه نگه داشت، پرسه می زدند


بسیاری از مطالعات قبلی نشان داده اند که جاده ها می توانند رفتار حیوانات وحشی را تغییر دهند. اما جدا کردن اثرات تغییرات دائمی در چشم انداز، مانند پاکسازی جنگل ها برای ساخت یک آزادراه، از اثرات فعالیت های روزانه انسان، مانند ترافیک در ساعات شلوغی، دشوار بوده است.

در هفته‌ها و ماه‌های اولیه همه‌گیری، اتومبیل‌ها ناپدید شدند، در حالی که جاده‌ها، البته، باقی ماندند، و به دانشمندان این امکان را داد که اثرات ترافیک را کنترل کنند. یافته‌های جدید نتایج مطالعات محلی‌تر و کوچک‌تر مربوط به دوران همه‌گیری را تقویت می‌کند و شواهد بیشتری را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد بسیاری از حیوانات وحشی رفتار خود را – و به سرعت – با ناپدید شدن خودروها تغییر می‌دهند.

دکتر تاکر گفت که از برخی جهات، این خبر خوبی است، و نشان می‌دهد که حتی محدودیت‌های موقتی در ترافیک – برای مثال در زیستگاه‌های حیاتی در طول فصل‌های تولید مثل یا مهاجرت خاص – می‌تواند برای حیوانات مفید باشد. او گفت: «این نشان می‌دهد که حیوانات هنوز این انعطاف‌پذیری یا توانایی را دارند تا رفتار خود را در پاسخ به ما تطبیق دهند.

کاهش ناگهانی جهانی در حرکت انسان که به دنبال ورود کووید-19 رخ داد، گاهی اوقات “انتروپوز” نامیده می شود. دانشمندان در سراسر جهان از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری بیشتر در مورد چگونگی تأثیر انسان بر جهان طبیعی و آنچه هنگام ناپدید شدن آنها رخ می دهد استفاده کردند.

مطالعه جدید محصول ابتکار ثبت زیستی Covid-19 است که در سال 2020 آغاز شد. پس از شروع تعطیلی ها، دانشمندانی که از قبل حرکات حیوانات وحشی را برای پروژه های تحقیقاتی خود ردیابی می کردند، شروع به کار با یکدیگر کردند و داده های خود را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها جمع آوری کردند. حرکات حیوانات در طول همه گیری کریستین روتز، بوم شناس رفتاری در دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند و رئیس این ابتکار که چندین مورد را دنبال می کند، گفت: در مجموع، بیش از 600 محقق بیش از یک میلیارد رکورد مکان را برای تقریباً 13000 حیوان در 200 گونه ثبت کرده اند. خطوط تحقیق

در مطالعه جدید Science، محققان حرکات پستانداران زمینی را در طول قرنطینه اولیه که از اول فوریه تا 28 آوریل 2020 آغاز شد، با حرکات آنها در مدت مشابه در سال 2019 مقایسه کردند. اگرچه محققان برخی از روندهای کلی را کشف کردند، اما آنها همچنین تنوع قابل‌توجهی را ثبت کرد و اثرات قوی‌تری را در برخی گونه‌ها و مناطق نسبت به سایرین مشاهده کرد.

محققان علاقه مند به بررسی این هستند که پس از کاهش محدودیت ها چه اتفاقی افتاد و اینکه آیا پستانداران وحشی با بازگشت انسان به فعالیت های عادی خود به الگوهای حرکتی قبلی خود بازگشتند یا خیر.

دکتر روتز در ایمیلی گفت که ابتکار ثبت بیولوژیک ادامه دارد و باید به زودی نتایج بیشتری در مورد حرکت پرندگان و پستانداران منتشر کند. او گفت: «بسیار هیجان انگیز است که بتوانیم این یافته ها را پس از یک سفر سه ساله به اشتراک بگذاریم. و ما از هم اکنون به گام های بعدی برای بررسی تعاملات انسان و حیات وحش فکر می کنیم.