پزشکان می گویند گروگان های بیمار حماس به شدت به مراقبت نیاز دارند


دکتر Zion Hagai، رئیس انجمن پزشکی اسرائیل، گفت: «در برخی موارد، کودکان لحظاتی پس از تماشای قتل وحشیانه والدین خود گرفته شدند. آنها نه تنها مجبورند با این تروما زندگی کنند، بلکه آن را در مکانی عجیب، تاریک و ترسناک تجربه کنند.

سخنرانان موارد چندین گروگان آسیب پذیر را برجسته کردند، از جمله راز بن امی، 57 ساله، از کیبوتز بئری، که تحت درمان برای نوروسارکوئیدوز، یک بیماری جدی و نادر است که مغز، نخاع یا اعصاب محیطی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث شنوایی می شود. و از دست دادن بینایی، گیجی، بی قراری و سایر اثرات.

دکتر آرنون الیزور از یک جوان صحبت کرد بیمار، یاگیل یاکوف، که یک آلرژی تهدید کننده زندگی به بادام زمینی دارد و اگر در معرض مقدار کمی پودر بادام زمینی قرار بگیرد، ممکن است در عرض چند دقیقه بمیرد. جهاد اسلامی، یکی دیگر از گروه های شبه نظامی در نوار غزه، اخیراً ویدئویی از این پسر منتشر کرده است که رنگ پریده و لاغر به نظر می رسد و سایه های تیره زیر چشمانش دیده می شود.

دکتر الیزور گفت: «نمی‌توانم تصور کنم وقتی غذا به او می‌رسد چه می‌گذرد». آیا او می تواند مطمئن باشد که حاوی مقادیر کمی بادام زمینی نیست؟ هر وعده غذایی برای او مانند بازی رولت روسی است.

پسر یکی دیگه گروگان، حییم پری، گفت که پدرش بیماری قلبی پیشرفته داشت

نوام پری، پسرش گفت: «او یک هنرمند، یک فعال صلح و مردی است که همیشه برای حقوق بشر مبارزه کرده است. او مرد شجاعی است، اما در 80 سالگی مرد سالمی نیست و نیاز به داروهای روزانه دارد. او مدت زیادی از اسارت زنده نخواهد ماند.»