وقتی نوجوانان به پزشک مراجعه می کنند، موضوع سلامت روانی به طور فزاینده ای مطرح می شود


به طور فزاینده ای، مراجعه نوجوانان و جوانان به پزشک شامل تشخیص سلامت روان، همراه با تجویز داروهای روانپزشکی می شود.

این نتیجه یک مطالعه جدید بود که نشان داد در سال 2019، 17 درصد از مراجعات سرپایی به پزشک برای بیماران 13 تا 24 ساله در ایالات متحده شامل یک وضعیت سلامت روانی یا رفتاری، از جمله اضطراب، افسردگی، افکار خودکشی، آسیب رساندن به خود یا مسائل دیگر این رقم نسبت به سال 2006 که فقط 9 درصد از مراجعه به پزشک مربوط به بیماری های روانپزشکی بود، به شدت افزایش یافت.

این مطالعه که پنجشنبه در JAMA Network Open منتشر شد، همچنین افزایش شدیدی را در نسبت ویزیت‌های مربوط به داروهای روان‌پزشکی نشان داد. در سال 2019، 22.4 درصد از مراجعات سرپایی توسط گروه سنی 13 تا 24 سال شامل تجویز حداقل یک داروی روانپزشکی بود که این رقم در سال 2006، 13 درصد بود.


این مطالعه جدیدترین شواهد در مورد تغییر در انواع بیماری هایی است که کودکان، نوجوانان و جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای چندین دهه، ویزیت مراقبت های بهداشتی آنها شامل بیماری های بدنی بیشتری مانند شکستگی استخوان ها، ویروس ها و جراحات رانندگی در حالت مستی بود. با این حال، پزشکان به طور فزاینده ای انواع مختلفی از مسائل مربوط به سلامت روانی و رفتاری را مشاهده می کنند.

دلایل کاملاً مشخص نیست. برخی از کارشناسان گفته اند که زندگی مدرن نوع جدیدی از فشار روانی را ارائه می دهد، حتی در شرایطی که جامعه خطرات بیماری های جسمی را محدود کرده است.

آخرین مطالعه دلیلی برای این تغییر ارائه نکرده است. اما این همه گیری به تنهایی مقصر نبود. نویسندگان، متخصص اطفال و روانپزشک در دانشکده پزشکی هاروارد نوشتند: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که افزایش شرایط سلامت روانی که در میان جوانان در طول همه‌گیری دیده می‌شود، در شرایطی رخ داده است که نرخ بیماری‌های روانپزشکی در حال افزایش است». استراتژی‌های درمان و پیشگیری باید عواملی فراتر از تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم همه‌گیری را در نظر بگیرند.»


این تجزیه و تحلیل از بررسی ملی مراقبت‌های سرپایی گرفته شده است، که از نمونه‌ای از پزشکان سراسر کشور درباره دلایل ویزیت بیمار سؤال می‌کند. بین سال های 2006 تا 2019، بیماران 13 تا 24 ساله 1.1 میلیارد ویزیت مراقبت های بهداشتی انجام دادند که از این تعداد 145 میلیون مورد مربوط به مسائل مربوط به سلامت روان بود. اما سهم ویزیت‌های مرتبط با سلامت روان هر سال افزایش می‌یابد و همچنین تجویز داروهای روان‌پزشکی از جمله محرک‌ها، داروهای ضد روان پریشی، تثبیت‌کننده‌های خلق و خو و داروهای ضد اضطراب افزایش می‌یابد.

دکتر فلورانس تی بورژوا، متخصص اطفال در بیمارستان کودکان بوستون، دانشیار اطفال در دانشکده پزشکی هاروارد و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: این مطالعه نشان داد که داروهای ضد افسردگی بیشترین افزایش را داشتند، اما میزان دقیق آن را مشخص نکرد. کاغذ.

او گفت که الگوهای تجویز یک سوال باز می گذارد.

او گفت: “ما نمی توانیم تمایز قائل شویم که آیا این نشان دهنده شدت شرایط است یا تغییر در نگرش ها و روندهای تجویز دارو.” در هر صورت، او افزود: “ما با این شرایط به شدت برخورد می کنیم.”