چه کسی دکتر شما را استخدام می کند؟ به طور فزاینده ای، یک شرکت سهامی خاص.


بر اساس گزارش جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، در سال‌های اخیر، شرکت‌های سهام خصوصی در حال غرق کردن روش‌های پزشک برای تشکیل گروه‌های پزشکی قدرتمند در سراسر کشور بوده‌اند.

در بیش از یک چهارم بازارهای محلی – در مکان هایی مانند توسان، آریز. کلمبوس، اوهایو؛ و Providence، RI – یک شرکت سهامی خاص در سال 2021 بیش از 30 درصد از فعالیت‌های یک تخصص خاص را در اختیار داشت. در 13 درصد بازارها، شرکت‌ها گروه‌هایی را در اختیار داشتند که بیش از نیمی از متخصصان محلی را استخدام می‌کردند.

طبق مقاله محققان مرکز پتریس در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و مرکز رشد عادلانه واشنگتن، گروه‌های پزشکی با قیمت‌های بالاتر در بازارهای مربوطه خود، به ویژه زمانی که سهم غالب را کنترل می‌کردند، مرتبط بودند. تانک در واشنگتن دی سی هنگامی که یک شرکت بیش از 30 درصد از بازار را تحت کنترل داشت، هزینه مراقبت در سه تخصص – گوارش، پوست، و مامایی و زنان – دو رقمی افزایش یافت.

این مقاله که توسط مؤسسه ضد تراست آمریکا منتشر شده است، خریدهای سهام خصوصی قابل توجهی را در چندین تخصص پزشکی در دهه گذشته مستند کرده است. اورولوژی، چشم پزشکی، قلب و عروق، انکولوژی، رادیولوژی و ارتوپدی نیز اهداف اصلی چنین معاملاتی بوده اند.

لورا الکساندر، مدیر بازارها و سیاست رقابت مرکز واشنگتن، که گفت شرکت‌های سهام خصوصی تنها بر تعداد معدودی از بازارها در یک دهه پیش تسلط داشتند، گفت: «وقتی به آن نگاه می‌کنید، تکان دهنده است. با مشاهده بازارهای فردی، محققان توانستند تأثیر محلی را مستند کنند. او گفت: «نرخ‌های ملی این مشکل بسیار حادتر را در بازارهای محلی پنهان می‌کنند.

قیمت‌های بالاتری که توسط بیمه‌گران خصوصی پرداخت می‌شود به حق بیمه بالا کمک می‌کند و ممکن است هزینه‌های خارج از جیب بیماران را افزایش دهد.

شرکت‌های سهام خصوصی، که سرمایه‌های سرمایه‌گذاران نهادی و افراد را برای تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری جمع‌آوری می‌کنند، تمایل دارند شرکت‌هایی را با استفاده از بدهی خریداری کنند تا در چند سال آینده آنها را دوباره بفروشند. این صنعت نسبتاً اخیراً به مراقبت های بهداشتی روی آورده است، اما شروع به خرید روش های پزشکان در یک کلیپ ثابت کرده است و روش های کوچکتر را برای تشکیل شرکت های بزرگتر ترکیب می کند.

به گفته محققان، زمانی که در سال 2021، یک بازوی سهام خصوصی یک صندوق بازنشستگی کانادا، OMERS Private Equity، Gastro Health، یک گروه بزرگ پزشکی گوارش را خریداری کرد، به گفته محققان، که می‌گویند این گروه اکنون غالب است، اقدام به خرید نزدیک به ده‌ها روش کوچک‌تر کرد. در بازارهایی از جمله منطقه میامی. این شرکت اکنون در هفت ایالت با بیش از 390 پزشک فعالیت می کند. محققان الگوهای مشابهی را در بازارهای دیگر مشاهده کردند، جایی که یک شرکت یک مطب بزرگ را خریداری می‌کرد، سپس با افزودن فعالیت‌های کوچکتر در همان تخصص پزشکی، سهم بازار خود را افزایش می‌داد.

از لحاظ تاریخی، مطب پزشکان نسبتاً کوچک بوده و متعلق به خود پزشکان بوده است. اما با پیچیده‌تر شدن تجارت دارو و بزرگ‌تر شدن شرکت‌های بیمه‌ای که با پزشکان بر سر قیمت‌ها مذاکره می‌کنند، این مدل به سرعت در حال کاهش است. بر اساس تحلیل اخیر موسسه حمایت از پزشکان، تقریباً 70 درصد از تمام پزشکان در سال 2021 توسط یک بیمارستان یا یک شرکت استخدام شده اند.

ریچارد شفلر، استاد اقتصاد سلامت و سیاست عمومی در برکلی و مدیر مرکز پتریس، گفت: «ما شاهد یک تغییر اساسی در نحوه اعمال پزشکی در ایالات متحده هستیم.

بیمارستان ها و شرکت های بیمه نیز بسیاری از پزشکان مستقل را خریداری کرده اند. Optum، بازوی شرکت سهامی عام UnitedHealth Group، که همچنین مالک یکی از بزرگترین شرکت های بیمه کشور است، تقریباً 70000 پزشک را استخدام می کند. مطالعات نشان داده است که این نوع مالکیت متمرکز پزشکان در یک بازار معین با قیمت های بالاتر نیز همراه است.

پزشکان اغلب به سهام خصوصی به عنوان یک جایگزین جذاب برای خرید مطب آنها توسط بیمارستان نگاه می کنند. لیزا والکوش، مدیر ملی شرکت خدمات حرفه ای Grant Thornton، گفت که تا حدودی، پزشکان “مقیاس بیشتری پیدا می کنند و کارآیی هایی به دست می آورند”، از جمله کمک به امور اداری و فناوری اداری. او گفت: “این می تواند واقعاً چیز خوبی باشد، اما شرکت های سهام خصوصی باید به وعده های خود عمل کنند و پاسخگو باشند.”

مایکل کروین، موسس و مدیر اجرایی Physician Growth Partners، شرکتی در شیکاگو که به شیوه‌های مستقل مشاوره می‌دهد، گفت که شرکت‌های سهام خصوصی «مقیاسی را فراهم می‌کنند تا به گروه‌های عمل مستقل اجازه بقا و حفظ استقلال خود را بدهد». او گفت که اگر آنها می توانستند، با توجه به افزایش هزینه هایشان و احساس فشار توسط بیمه گذاران، “هر گروه مستقلی می خواست هزینه های خود را افزایش دهد.”

صنعت سهام خصوصی شروع به جلب توجه ویژه محققان و سیاستگذاران کرده است. قانونگذاران در مجلس در حال بررسی قوانینی هستند که به هنگام خرید شرکت‌ها از شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی، به گزارش‌های بیشتری نیاز دارند. در حال حاضر، ردیابی خریدها ممکن است دشوار باشد. نویسندگان مقاله جدید بر داده‌های مربوط به معاملات شرکتی به نام PitchBook تکیه کردند که سپس آنها را با پزشکان موجود در پایگاه‌داده ادعاهای مراقبت‌های بهداشتی تطبیق دادند تا پرداخت‌های بیمه‌گرهای سلامت خصوصی را اندازه‌گیری کنند.

محققان نمی‌توانستند مطمئن باشند که افزایش پرداختی که اندازه‌گیری کرده‌اند به این دلیل اتفاق افتاده است که پزشکان رویه‌های پیچیده‌تری را انجام می‌دهند یا فقط در حال مذاکره با قیمت‌های بالاتر بودند، اما آنها مشکوک بودند که قیمت‌ها بیشتر این تأثیر را توضیح می‌دهند.

مطالعات قبلی در مورد بیمارستان‌های خصوصی و فعالیت‌های پزشکان از زیروی سانگ، استادیار سیاست سلامت و پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، افزایش درآمد مرتبط با خرید را نیز ثبت کرده است. دکتر سانگ در مصاحبه ای گفت که انتظار دارد این صنعت در سال های آینده به خرید روش های پزشکان ادامه دهد. او گفت: «ما هنوز تعداد زیادی روش‌های تخصصی کوچک در اختیار پزشکان داریم. “این فرصتی برای تثبیت است. این یک فرصت آسان است.»

منتقدان صنعت، از جمله پروفسور شفلر، همچنین نگرانی‌هایی را در مورد مراقبت‌های پزشکی ارائه شده توسط شرکت‌های مراقبت بهداشتی متعلق به سهام خصوصی مطرح کرده‌اند و استدلال می‌کنند که تاکید صنعت بر سود می‌تواند به بیمار آسیب برساند. تحقیقات در مورد مالکیت سهام خصوصی خانه‌های سالمندان شواهدی از سطوح پایین‌تر کارکنان و نرخ بالاتر تجویز داروهای ضد روان‌پریشی نشان داده است.

اما تحقیقات دقیق کمی در مورد مراقبت از بیمار در تخصص های پزشکی مبتنی بر مطب منتشر شده است که مقاله جدید بر روی آنها تمرکز دارد.

باراک ریچمن، استاد حقوق و مدیریت بازرگانی در دانشگاه دوک، که این مقاله را بررسی کرده است، گفت که چگونه تغییر مالکیت و استقلال بر پزشکان و نحوه رفتار آنها با بیماران “به شدت مورد مطالعه قرار نگرفته است.” اما او گفت که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این شرکت‌ها در بهره‌برداری از خلأهای موجود در مقررات موجود برای به حداکثر رساندن سود خود مهارت دارند.

شری گلید، رئیس دانشکده خدمات عمومی واگنر در دانشگاه نیویورک، گفت: «صندوق خصوصی مانند سیستم استروئیدها است. هر بار که فرصتی برای کسب درآمد وجود دارد، PE سریعتر از دیگران حرکت می کند. و تثبیت راهی برای انجام آن است.»

در حالی که تنظیم‌کننده‌های فدرال در حال بررسی تغییراتی در نحوه نظارت بر این معاملات هستند، محققان می‌گویند این گزارش بر لزوم توجه به اتفاقاتی که وقتی یک شرکت یک سری خریدهای به ظاهر متوسط ​​انجام می‌دهد تاکید می‌کند. ارین فیوز براون، مدیر مرکز حقوق، سلامت و جامعه در دانشگاه ایالتی جورجیا، گفت: «این موضوع ابزارهای ضد انحصار قوی را برای این روندهای ادغام تدریجی کوچک اما در مجموع بزرگتر ایجاد می کند.