نوشیدنی های الکلی بیگ سودا کارشناسان سلامت را نگران می کند


جانسون سیتی، تن – در گوشه ای از خیابان ساکت، تابلویی زادگاه یک غول نوشیدنی را نشان می دهد: در اینجا، در سال 1954، شرکت نوشیدنی Tri-City اولین مورد از Mountain Dew را بطری کرد.

نوشابه در اصل بدون رنگ و با طعم لیمو لیمو بود و مخترعان آن از آن به عنوان مخلوط کن با بوربن استفاده کردند. “شبنم کوه” نیز نام مستعار مهتاب است که کشاورزان گاهی اوقات آن را از محصولات باقی مانده فرآوری می کنند. برچسب‌های روی بطری‌های نوشابه اولیه قول می‌داد که «به‌ویژه در سبک سنتی تپه‌ای» ترکیب شده است.

تا زمانی که PepsiCo در سال 1964 این شرکت را خرید و در نهایت یک برند جهانی با محوریت جوانان ایجاد کرد، برندی که توسط ورزشکاران ورزش های شدید به بازار عرضه شد، این نوشابه ریشه های آپالاشی خود را پشت سر گذاشت.

به نوعی، Mountain Dew سال گذشته زمانی که PepsiCo نام تجاری را به سمت یک نوشیدنی الکلی جدید تبدیل کرد، به طور کامل شروع شد: Hard Mtn Dew. در شراب و ارواح یک توقفی که دانشجویان دانشگاه ایالتی تنسی در آن رفت و آمد می کنند، قوطی های جدید 24 اونسی به طور برجسته نمایش داده می شوند. چارلز گوردون جونیور، مالک نوشیدنی Tri-City Beverage، گفت: اگرچه این دم کرده شباهت کمی به جد خود دارد، اما محتوای الکلی آن “دقیقاً همان چیزی است که Mountain Dew” در مورد آن است.

Hard Mtn Dew منعکس کننده یک تغییر عمده در صنعت الکل است که در قرن گذشته عمدتاً نوشیدنی هایی را به عنوان آبجو، شراب یا الکل تولید می کرد. در سال‌های اخیر، این خطوط محو شده‌اند، و دسته چهارم نوشیدنی‌های آماده ظهور کرده‌اند – سفت‌زرها و دیگر نوشیدنی‌های مالت طعم‌دار، خنک‌کننده‌های شراب و کوکتل‌های کنسرو شده. اگرچه این محصولات از نظر مواد اولیه و نحوه پردازش الکل متفاوت هستند، اما همه آنها معمولاً برای مصرف معمولی طعم‌دار و بسته‌بندی می‌شوند.

این اولین بار نیست که نوع جدیدی از نوشیدنی های الکلی محبوبیت زیادی پیدا می کند، اما برخی از مدهای قبلی با محصولاتی مانند Zima، Smirnoff Ice یا Four Loko مرتبط بودند. نادین سروات، تحلیلگر نوشیدنی در Bernstein Research، گفت: «در واقع در سه تا چهار سال گذشته است که به یک دسته بندی اصلی تبدیل شده است.

ارزش فروش سلتزرها و کوکتل‌های کنسرو شده آماده در سال 2021 توسط شرکت تحقیقاتی گراند ویو حدود 10 میلیارد دلار برآورد شد که انتظار دارد در سال‌های آینده رشد دو رقمی داشته باشد. و در یک تغییر عمده، پپسی کو و کوکاکولا محصولات الکلی را در بازار ایالات متحده عرضه کردند. در ماه فوریه، Monster Beverage، تولید کننده نوشیدنی های انرژی زا، شروع به عرضه اولین خط نوشیدنی های الکلی خود به نام The Beast Unleashed کرد.

اما از آنجایی که مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در آمریکا به بالاترین حد خود می رسد، تنظیم کننده ها و کارشناسان بهداشت عمومی ابراز نگرانی می کنند که کلاس جدید نوشیدنی ها و صنعت در حال گسترش می تواند نحوه خرید و نوشیدن الکل مردم را تغییر دهد. برخی همچنین ابراز نگرانی کردند که راحتی محصولات جدید می تواند کاهش طولانی مدت مصرف الکل توسط جوانان را معکوس کند. و مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف حتی یک نوشیدنی الکلی در روز خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را در فرد افزایش می دهد.

Coca-Cola و Monster Beverage درخواست‌های مکرر برای اظهار نظر را رد کردند و PepsiCo سؤالات مربوط به محصولات دارای مارک‌های خود را به شرکت‌های مستقلی که مجوز تولید و بازاریابی آنها را صادر کرده بود ارجاع داد.

پاملا ترانگنشتاین، دانشمند گروه تحقیقاتی الکل در موسسه بهداشت عمومی در کالیفرنیا، اخیراً بر یک مطالعه در بازی‌های فوتبال کالج نظارت کرده است. او دریای خالی قوطی‌های سلتزر سخت پنجه سفید را توصیف کرد که کف یک بخش دانش‌آموزی را در یک استادیوم می‌پوشاند.

او گفت: “محتوای کربناته و قند می تواند مزه ای مانند عدم مصرف الکل در آن ایجاد کند.”

عادات نوشیدنی آمریکایی ها در طول زمان تغییر کرده است. بانی هرتزوگ، مدیر عامل گلدمن ساکس که صنعت نوشیدنی را تجزیه و تحلیل می کند، گفت که روش رایج اجتناب از کالری و کربوهیدرات سال هاست که سهم بازار آبجو را کاهش داده است. در عین حال، شرکت‌های تولید الکل در حال رقابت برای بازگرداندن افراد زیر 30 سال هستند که نسبت به نسل‌های قبلی در آن سن کمتر الکل مصرف می‌کنند. و همه‌گیری ویروس کرونا باعث افزایش فروش محصولات قابل حمل شد زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال نوشیدنی‌هایی بودند که بتوانند در خانه بنوشند.

خانم هرتزوگ گفت: “سلامتی و تندرستی، تنوع، راحتی – این جذابیت است.”

Hard Mtn Dew نمونه ای از این روند است. این بدون قند و کافئین است و به ارتباط مصرف کنندگان با برندی که سال ها می شناسند کمک می کند. اگرچه محصول جدید از نظر حجم 5 درصد الکل است، یک قوطی 24 اونسی معادل دو نوشیدنی استاندارد است. به نظر می رسید طرفدارانی که زود طعم آن را گرفتند، آن را دوست داشتند. یک منتقد آنلاین نوشت: “من شبنم سخت کوه را نوشیدم و احساس کردم به خدا خیره شده ام.”

خانم هرتزوگ گفت که تولیدکنندگان عمده الکل مانند Anheuser-Busch InBev و Diageo سرمایه گذاری هنگفتی در این بخش کرده اند، اما به گفته خانم هرتزوگ، این لحظه به سازندگان سنتی نوشابه نیز بازار جدید وسوسه انگیزی را ارائه کرده است. به گفته کوین آساتو، مشاور صنعت نوشیدنی، علاوه بر این، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان به ازای هر مورد مشروبات الکلی نسبت به نوشابه‌های غیرالکلی سود بیشتری کسب می‌کنند.

در سال 2018، کوکاکولا با معرفی Lemon-Dou در ژاپن، اولین نوشیدنی سفت در بین برندهای خود از دهه 1980، انگشت خود را در بازار فرو برد. در سال 2020، این شرکت با شرکت Molson Coors Brewing Co. برای ساخت Topo Chico Hard Seltzers جفت شد. و سال گذشته، کوکاکولا برای تولید کوکتل‌های Fresca Mixed، Simply Spiked Lemonade و کنسرو جک و کوکا، قراردادهایی منعقد کرد.

جیمز کوینسی، مدیر اجرایی کوکاکولا، در یک تماس درآمدی در 14 فوریه، از “آزمایش های اولیه الکل” آن مانند جک و کوکا که برای فروش در کالیفرنیا در پایان ماه آینده برنامه ریزی شده است، به عنوان راهی برای شرکت نام برد. “یک شرکت کامل نوشیدنی – همه جا” باشید.

کوکاکولا با اعطای مجوز به برندهای نوشابه‌های غیرالکلی خود به سازندگان الکل مستقر برای فروش از طریق توزیع‌کننده‌های موجود، کوکاکولا را در خطوط فایروال‌های نظارتی که تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان الکل را از هم جدا می‌کند، حفظ کرد. این سیستم سه لایه صنعت الکل ایالات متحده را از زمان لغو ممنوعیت مشخص کرده است و هدف آن جلوگیری از یکپارچگی عمودی و سرکوب رقبای یک شرکت واحد است.

در مقابل، پپسی، برندهای کمتری را به نوشیدنی‌های الکلی جدید متصل کرده است – فقط Hard Mtn Dew و Lipton Hard Iced Tea، تا کنون – اما تمایل بیشتری برای برهم زدن وضعیت موجود نشان داده است.

این شرکت یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت Blue Cloud Distribution ایجاد کرد تا کنترل بیشتری بر فروش و بازاریابی و سهم بیشتری از سود داشته باشد. این سرمایه گذاری شامل استخدام بیش از 250 کارمند، اخذ مجوزهای دولتی فردی برای توزیع الکل و ناوگان کامیون بود.

برای رعایت سیستم سه لایه، پپسی مجوز برند Mountain Dew را به شرکت آبجو بوستون اعطا کرد و طعم دهنده Mountain Dew را در اختیار آن قرار داد. به این ترتیب، پپسی از تولید مستقل است و در عوض می تواند توزیع را کنترل کند.

همه ایالت ها این ترتیب را تایید نکرده اند. بهار گذشته، رگولاتورهای کنتاکی و جورجیا مجوزهای توزیع کننده Blue Cloud را رد کردند و حکم دادند که Blue Cloud خطوط بین سازنده و توزیع کننده را محو کرده است. رگولاتورهای ایندیانا ماه گذشته مجوز مشابه Blue Cloud را رد کردند.

جف بیرنبام، سخنگوی Blue Cloud، خاطرنشان کرد که Hard Mtn Dew و Lipton Hard Iced Tea هر دو توسط شرکت‌های جداگانه تولید و مطابق با سیستم سه لایه تولید و عرضه می‌شوند.

توزیع کنندگان آبجو محلی نیز سعی کرده اند از رقابت جدید جلوگیری کنند. در ماه اکتبر، عمده فروشان آبجو در نوادا و ویرجینیا شکایت هایی را با تنظیم کننده ها ارائه کردند و از آنها خواستند مجوزهای Blue Cloud را لغو کنند.

و در ماه دسامبر، توزیع کنندگان مستقل آبجو از تنظیم کننده های فدرال درخواست کردند و از اداره مالیات الکل و تنباکو وزارت خزانه داری خواستند تا بررسی کند که آیا خرده فروشان به شرکت های نوشابه های غیرالکلی رفتار مطلوب تری نسبت به محصولات الکلی خود می دهند یا خیر. توزیع کنندگان استدلال می کنند که شرکت های نوشابه به طور معمول به خرده فروشان هزینه هایی به اصطلاح اسلاتینگ برای قرار دادن برجسته محصولات خود می پردازند، اما انجام این کار برای نوشیدنی های الکلی سیستم سه لایه را نقض می کند.

آن‌ها همچنین عکس‌هایی از آنچه که «قرار دادن نامناسب» از Hard Mtn Dew در فروشگاه‌ها می‌خواند، در کنار جعبه‌های آب میوه و ماشین‌های اسباب‌بازی کودکان نشان دادند.

آقای Birnbaum، سخنگوی Blue Cloud، گفت که این شرکت به خرده فروشان نحوه نمایش نوشیدنی های خود را دیکته نکرده است، اما از آنها خواسته است که از اشتباه گرفتن محصولات الکلی و غیر الکلی خودداری کنند و قرار دادن نامناسب را اصلاح کنند. او همچنین خاطرنشان کرد که Hard Mtn Dew مطابق با سایر نوشیدنی‌های الکلی آماده مبتنی بر مالت قیمت‌گذاری و بسته‌بندی شده است و «به جرأت روی برچسب آن می‌گوید که برای افراد 21 سال و بالاتر است.»

مری رایان، مدیر اداره مالیات و تجارت الکل، گفت که دفتر او مدرکی دال بر تخلف دریافت نکرده است. این دفتر تا 9 مارس نظرات عمومی را در مورد اینکه آیا باید مقرراتی را که استقلال خرده فروشان را ارزیابی می کند، اصلاح کند یا خیر، می پذیرد.

خانم سروات، تحلیلگر نوشیدنی، ابراز تردید کرد که تاکتیک های به کار گرفته شده توسط Blue Cloud و PepsiCo منجر به کنار گذاشتن سیستم نظارتی سه لایه شود – اما او تأثیر آنها را رد نکرد.

او گفت: “هر زمانی که پپسی یا کوکاکولا هر کاری انجام می دهند، با توجه به عمق جیب آنها، باید از نزدیک تماشا کرد.”

بر اساس آخرین تخمین ها، نوشیدن بیش از حد الکل در حال حاضر سالانه بیش از 140000 آمریکایی را می کشد که بسیار بیشتر از مصرف بیش از حد مواد مخدر یا مرگ با سلاح گرم است.

متخصصان الکل به صفوف رو به رشد جوانان آشکارا “کنجکاو” دل می بندند، و شرکت های نوشیدنی در تلاش هستند تا با انبوهی از محصولات غیرالکلی جدید، از جمله شراب های بدون الکل و نوشیدنی های غیرالکلی، از این گروه بهره ببرند. اما برخی از کارشناسان بهداشت عمومی ابراز نگرانی کرده اند که تنوع گسترده نوشیدنی های الکلی می تواند این روندها را معکوس کند.

به گفته مت راشیم، دانشیار مرکز علوم بهداشتی دانشگاه شمال تگزاس، اثرات درازمدت بر عادات نوشیدن تا سال ها مشخص نخواهد شد. او گفت: «در سلامت عمومی، این بازی دائماً Whac-A-Mole است، زیرا صنعت به سرعت در نوآوری و راه‌اندازی چیزها است و سال‌ها و سال‌ها طول می‌کشد تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.

ماریسا اسر که برنامه الکل را در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری رهبری می‌کند، گفت: از میان معدود نظرسنجی‌های دولتی که رفتارهای نوشیدن الکل را اندازه‌گیری می‌کنند، هیچ‌کدام داده‌های دقیق در مورد نوشیدنی‌های الکلی جدید جمع‌آوری نمی‌کنند.

نظرسنجی نظارت بر آینده، که میزان مصرف مواد را در بین دانش‌آموزان کلاس‌های هشتم، دهم و دوازدهم ایالات متحده اندازه‌گیری می‌کند، برای اولین بار در پاییز امسال، پرسش‌هایی در مورد سفت‌زرها و کوکتل‌های آماده را شامل می‌شود.

آقای Rossheim پیشنهاد کرد از آنجایی که این نوع نوشیدنی‌ها ارزان هستند و در ظروف یک‌بار بسته‌بندی می‌شوند و در مکان‌هایی مانند پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های رفاه فروخته می‌شوند، احتمالاً برای جوانان جذاب هستند.

مدیران صنعت مزیت بازاریابی را که سکوهای پرشی از برندهای آشنا بیرون می‌آورد، اذعان داشتند. رادنی ساکس، مدیر اجرایی Monster Beverage، در تماسی با درآمد ماه نوامبر، خاطرنشان کرد که محصولات خط جدید دارای «سبز متوسط»، «مه سفید»، «هلو کامل» و «توت های ترسناک» هستند که همگی «بر اساس Monster’s» هستند. پروفایل های طعم شناخته شده و محبوب.

و زنان یک مصرف کننده آرزو هستند. کاترین کیز، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کلمبیا، گفت که به نظر می رسد فشار به نوشیدنی های گازدار سفت، زنان مصرف کننده الکل را هدف قرار می دهد، که مصرف الکل او در سال های اخیر به مردان رسیده است. او گفت: «یک نوشیدنی الکلی کم کالری و طعم‌دار رویکرد آزمایش شده و واقعی آنها برای جذب بازار زنان بوده است.

به گفته کارشناسان، با این حال، این گزینه ها نباید به عنوان جایگزین های سالم به بازار عرضه شوند.

بیل کر، دانشمند ارشد در برنامه تحقیقاتی الکل مؤسسه بهداشت عمومی، گفت: «مضرات الکل عمدتاً از کالری ناشی نمی شود. “آنها از الکل می آیند.”