نظرسنجی نشان می دهد که بسیاری از زنان ترس شدیدی از زایمان دارند


وقتی زانتتا تایر، یک انسان‌شناس در کالج دارتموث، از دانش‌آموزان کلاس تکاملش می‌پرسد که وقتی به زایمان فکر می‌کنند چه کلماتی به ذهنشان خطور می‌کند، تقریباً همه آنها منفی هستند: درد، جیغ، خون، ترس.

سپس می پرسد که آیا هیچ یک از دانش آموزان تا به حال زنی را دیده است که زایمان کند؟ بیشتر این کار را نکرده اند.

دکتر تایر کنجکاو در مورد اینکه چگونه نگرش ها و انتظارات فرهنگی بر تجربه فیزیکی زایمان و نتایج آن تأثیر می گذارد، مطالعه ای را برای ارزیابی شیوع توکوفوبیا، اصطلاح پزشکی برای ترس پاتولوژیک از زایمان، آغاز کرد.

اگرچه توکوفوبیا در کشورهای اسکاندیناوی به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است، برخی از آنها زنان باردار را غربال می کنند و برای آن درمان ارائه می دهند، تحقیقات کمی در ایالات متحده انجام شده است. نظرسنجی آنلاین دکتر تایر از نزدیک به 1800 زن آمریکایی نشان داد که در روزهای اولیه همه گیری، توکوفوبیا ممکن است اکثر زنان آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده باشد: 62 درصد از پاسخ دهندگان باردار سطوح بالایی از ترس و نگرانی در مورد زایمان را گزارش کردند.

نتایج ماه گذشته در مجله Evolution, Medicine and Public Health منتشر شد.

دانشمندان دیگری که در مورد زایمان مطالعه می کنند، گفتند که سطح ترس در ایالات متحده بالاتر از آنچه در اروپا و استرالیا گزارش شده است، کمتر از 20 درصد است. اما آنها خاطرنشان کردند که شرایط زایمان در ایالات متحده متفاوت است و شرایط همه گیر ممکن است ترس ها را تشدید کند.

سطحی از نگرانی در مورد زایمان جهانی است. کارن روزنبرگ، استاد انسان‌شناسی در دانشگاه دلاور، می‌گوید: ممکن است این یک رفتار انطباقی مورد علاقه تکامل باشد که زنان را وادار می‌کند در طول زایمان به دنبال کمک و حمایت عاطفی باشند.

وندا ترواتان، محقق ارشد در دانشکده تحقیقات پیشرفته در سانتافه، NM، یک انسان شناسی می گوید: «دیگر حیوانات ممکن است در یک زمینه اجتماعی به دنیا بیایند، اما انسان ها تنها نخستی هایی هستند که به طور فعال در هنگام تولد به دنبال کمک فعال هستند و به طور معمول به دنبال آن هستند. اتاق فکر.

ترس پاتولوژیک شدید ممکن است ناسازگار باشد، اما باعث می شود برخی از زنان سزارین های غیرضروری انجام دهند یا از باردار شدن خودداری کنند.

مطالعه جدید محدودیت هایی دارد. داده های دوران بارداری و پس از زایمان در طول 10 ماه اول همه گیری جمع آوری شد، زمانی که سیستم مراقبت های بهداشتی تحت فشار شدید قرار داشت. نمونه نماینده ملی نبود و درصد نامتناسبی از زنان سفیدپوست و با درآمد بالاتر را تشکیل می داد.

نیمی از زنان هرگز زایمان نکرده بودند و بیش از یک سوم حاملگی های پرخطر را تجربه کرده بودند.

بیش از 80 درصد از زنان گفتند که به دلیل همه گیری همه گیر، نگران بودند که در هنگام زایمان، فرد حمایتی مورد نظر خود را در بیمارستان در کنار خود نداشته باشند، که در صورت تشخیص کووید یا کووید، ممکن است نوزادشان را ببرند. که در صورت ابتلا به این ویروس ممکن است نوزاد خود را آلوده کنند.

مادران سیاهپوست که تقریباً سه برابر بیشتر با خطر مرگ ناشی از عوارض مرتبط با بارداری روبرو هستند، تقریباً دو برابر بیشتر از مادران سفیدپوست در معرض ترس شدید از زایمان بودند.

یکی از زنان باردار در پاسخ گفت: «زنان سیاه‌پوست بیشتر احتمال دارد که در هنگام زایمان دچار عوارض شوند یا بمیرند. . “چه کسی قرار است به جای من صحبت کند؟”

این مطالعه نشان داد زنان مبتلا به توکوفوبیا تقریبا دو برابر بیشتر در معرض زایمان زودرس یا نوزادی که قبل از هفته 37 بارداری متولد شده بودند، بودند. نوزادان نارس بیشتر احتمال دارد که مشکلات سلامتی داشته باشند و بیشتر در معرض خطر ناتوانی و مرگ هستند و اغلب اوقات را در مراقبت های ویژه نوزادان می گذرانند.

این ارتباط رابطه علّی بین ترس و زایمان زودرس را ثابت نمی کند. اما خطر زایمان زودرس در میان زنانی که سطوح بالایی از ترس و نگرانی داشتند، حتی پس از تعدیل عوامل دیگر، مانند سزارین، همچنان بالا بود.

این مطالعه همچنین ارتباط بین ترس و میزان بالاتر افسردگی پس از زایمان و استفاده از شیر خشک برای تکمیل شیردهی را نشان داد. ارتباطی بین توکوفوبیا و میزان بالاتر سزارین یا وزن کم هنگام تولد در میان نوزادان یافت نشد.

دکتر تایر گفت که ترس از زایمان ممکن است “یک عامل نادیده گرفته شده در نابرابری سلامت باشد.”

او گفت: «افرادی که از رفتار ناعادلانه و تبعیض در محیط‌های مامایی می‌ترسند، احتمالاً ترس بیشتری از زایمان دارند، که می‌تواند باعث افزایش عوارض در دوره پری ناتال شود.»

در ایالات متحده، زنان سیاه پوست بیش از هر نژاد یا گروه قومی دیگری زایمان زودرس را تجربه می کنند. این میزان حدود 50 درصد بیشتر از زنان سفیدپوست است. حدود 14 درصد از نوزادان سیاه پوست نارس به دنیا می آیند، در مقایسه با کمی بیش از 9 درصد از نوزادان سفید پوست و اسپانیایی تبار.

دکتر تایر گفت، مطالعات قبلی تولد زودرس را با استرس روانی اجتماعی مرتبط می‌دانستند، اما این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که ارتباطی با توکوفوبیا پیدا کرد.

او دریافت که ترس از زایمان در میان تمام زنان آسیب دیده اجتماعی، از جمله زنان کم درآمد و آنهایی که تحصیلات کمتری دارند، بیشتر است. زنان مجرد، کسانی که تحت مراقبت پزشک زنان و زایمان قرار می گرفتند و آنهایی که اولین فرزند خود را به دنیا می آوردند نیز بیشتر در معرض ترس بودند.

دکتر تایر دریافت که زنان دارای حاملگی های پرخطر و کسانی که از افسردگی پیش از تولد رنج می برند نیز بیشتر از زایمان می ترسند.