صندوق برای قربانیان قرار گرفتن در معرض زباله های هسته ای در بلاتکلیفی در حالی که کنگره به قیمت آن مخالفت می کند


بیش از دو دهه پیش، کنگره اعلام کرد که قربانیان آلودگی هسته ای ناشی از دولت که به سرطان و سایر بیماری های جدی مبتلا شده اند – از جمله معدنچیان اورانیوم و کسانی که در معرض تشعشعات آزمایش های اتمی دوره پروژه منهتن قرار گرفته اند – باید غرامت فدرال دریافت کنند.

در قانون تصویب شده در سال 1990 آمده است: «سلامت افرادی که ناخواسته در این آزمایش‌ها شرکت کرده‌اند در معرض خطر قرار گرفت تا منافع امنیت ملی ایالات متحده تامین شود. این افراد.»

اکنون این قانون، که به عنوان قانون جبران نوردهی در معرض تشعشع شناخته می شود، در خطر است و در ماه ژوئن بدون مسیر روشنی برای تمدید منقضی می شود. و تلاش برای گسترش آن به طور قابل ملاحظه ای فراتر از قربانیان دوران جنگ سرد، به دیگرانی که در دهه های پس از آن از پیامدهای بعدی آسیب دیده اند، به دیوار آجری در کاپیتول هیل برخورد کرده است.

سنا در ماه ژوئیه با اکثریت قاطع به الحاق قانون تمدید و گسترش برنامه به لایحه سالانه سیاست دفاعی رأی داد. اما در نسخه نهایی که پشت درها توسط رهبران کنگره مذاکره شد، این اقدام که توسط سناتورهای جاش هاولی، جمهوری‌خواه میسوری، و بن ری لوجان، دموکرات نیومکزیکو حمایت می‌شد، کنار گذاشته شد.

جمهوری خواهان به قیمت سنگین آن اعتراض کردند، که بر اساس تخمین امتیازدهندگان کنگره می تواند از 100 میلیارد دلار عبور کند.

آقای هاولی در سخنرانی خشمگینانه خود در روز پنجشنبه گفت که این اقدام به معنای لغو عذرخواهی کنگره از قربانیان چندین دهه پیش است.

او گفت: “این اجازه می دهد تا این برنامه منقضی شود.” این به ده‌ها هزار آمریکایی خوب که برای کشورشان فداکاری کرده‌اند، پشت می‌کند و سلامتی و در بسیاری از موارد جانشان را به درستی به این کشور داده‌اند و چیزی به دست نیاورده‌اند.»

قانون اولیه با دامنه محدودی نوشته شده بود و به منظور جبران غرامت کسانی بود که در آزمایش بمب اتمی بالای زمین شرکت کردند یا در آن حضور داشتند، مشخصه پروژه منهتن در دهه 1940، یا معدنچیان اورانیوم که بین سال های 1942 و 1971 کار می کردند.

به گفته محققان کنگره، این قانون از زمان ایجاد آن در سال 1990 بیش از 2.5 میلیارد دلار به بیش از 55000 مدعی کمک پرداخت کرده است. شاکیانی که می‌توانند شامل فرزندان یا نوه‌های کسانی باشند که از این برنامه بهره‌مند می‌شدند اما از آن زمان مرده‌اند، یک بار پرداختی از 50000 تا 100000 دلار دریافت می‌کنند.

نسخه به روز شده توسط آقای هاولی و آقای لوجان تعداد افراد واجد شرایط دریافت غرامت را افزایش می دهد و همچنین بالاترین پرداخت را به 150000 دلار افزایش می دهد. این قانون در حال حاضر واجد شرایط بودن را برای افرادی که در نزدیکی یکی از مکان‌های آزمایشی زندگی می‌کنند، محدود می‌کند.

آقای لوجان که بر گسترش واجد شرایط بودن افراد در اکثر ایالت های غربی تاکید کرده است، در مصاحبه ای گفت: “اعضایی که زمانی روی این سیاست کار می کردند، ایالت هایی مانند نیومکزیکو را کنار گذاشتند – و نه فقط کل ایالت.” . آنها کل شهرستانی را که اولین بمب در آن آزمایش شد، کنار گذاشتند. این به تنهایی نشان می دهد که مردم کنار گذاشته شده اند.»

این لایحه، که پرزیدنت بایدن آن را تایید کرده است، این موضوع را نشان می دهد که دولت فدرال باید به هر کسی که به شدت از میراث برنامه تسلیحات هسته ای کشور بیمار شده است غرامت بدهد.

دسترسی به صندوق فدرال را به مدت 19 سال افزایش می دهد و واجد شرایط بودن را برای اهالی میسوری که به دلیل زباله های رادیواکتیو که هرگز به درستی دفع نشده اند – و در برخی موارد در فضای باز در نزدیکی یک نهر رها شده اند – در سنت لوئیس، خانه اورانیوم، بیمار شده اند، افزایش می دهد. سایت پردازش در دهه 1940.

یک گزارش پرفروش توسط میسوری ایندیپندنت، ماک راک و آسوشیتدپرس در اوایل سال جاری نشان داد که نسل‌هایی از خانواده‌هایی که در این منطقه رشد می‌کنند از آن زمان با «سرطان‌های نادر، اختلالات خودایمنی و سایر بیماری‌های مرموز مواجه شده‌اند که معتقدند نتیجه قرار گرفتن در معرض آن‌ها بوده است. آب و رسوبات آن.»

تنها در سال 2016 بود که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری به ساکنان توصیه کرد که به طور کامل از این نهر اجتناب کنند و انتظار می رود پاکسازی تا سال 2038 طول بکشد.

آقای هاولی در مصاحبه ای گفت: “درست است که پروژه منهتن در گذشته است و آزمایش های هسته ای دوران جنگ سرد در گذشته است.” اما مردم هنوز با عواقب آن دست و پنجه نرم می کنند.»

اگر کنگره قانون جدیدی را برای تمدید این قانون تصویب نکند، این صندوق در ماه ژوئن تعطیل خواهد شد. رهبران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و سنا با استناد به گزارش دفتر بودجه کنگره مبنی بر اینکه تمدید پیشنهادی 140 میلیارد دلار هزینه جدید و اجباری ایجاد می کند، با گنجاندن آن در لایحه دفاعی سالانه مخالفت کردند.

آقای هاولی و آقای لوژان گفتند که به دنبال کاهش این قانون برای کاهش هزینه‌ها بوده‌اند، اما جمهوری‌خواهان معتقدند که میلیاردها دلار در این زمینه همچنان غیرقابل دفاع است.

کنگره همچنان می‌تواند به تنهایی این قانون را تصویب کند، اما به ندرت پیش می‌آید که لایحه‌های تک موضوعی از هر دو مجلس و میز آقای بایدن عبور کنند. به همین دلیل است که این زوج سعی کرده بودند از لایحه دفاعی سالانه سنگین استفاده کنند که به عنوان یک مورد ضروری در نظر گرفته می شود تا آن را به پایان برسانند. حالا دوباره جمع می شوند.

آقای لوژان گفت: “هر گزینه ای روی میز است تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.”