درمان های جایگزین مانند مدیتیشن و طب سوزنی در حال افزایش هستند


دکتر داخل است. یوگی هم همینطور.

یک تغییر شدید در مراقبت های بهداشتی در حال رخ دادن است زیرا بیش از یک سوم از بزرگسالان آمریکایی در حال حاضر مراقبت های پزشکی رایج را با طب سوزنی، مدیتیشن، یوگا و سایر روش های درمانی جایگزین یا جایگزین می کنند.

بر اساس تحقیقی که این هفته در JAMA منتشر شد، در سال 2022، 37 درصد از بیماران مبتلا به درد بزرگسالان از مراقبت های پزشکی غیرسنتی استفاده کردند که افزایش قابل توجهی از 19 درصد در سال 2002 بود. این تغییر با افزایش بازپرداخت بیمه برای جایگزین‌های بالینی، شواهد علمی بیشتر در مورد اثربخشی آنها و پذیرش فزاینده در بین بیماران ایجاد شده است.

ریچارد ناهین، نویسنده اصلی مقاله و اپیدمیولوژیست در مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه، بخشی از مؤسسه ملی سلامت، گفت: «این به بخشی از فرهنگ ایالات متحده تبدیل شده است. ما در مورد استفاده برای سلامت عمومی، استفاده از مدیریت استرس، خواب، انرژی، سلامت ایمنی صحبت می کنیم.

و برای مدیریت درد استفاده از یوگا برای مدیریت درد از 11 درصد در سال 2002 به 29 درصد در سال 2022 رسید، افزایشی که به گفته دکتر ناهین در بخشی از تلاش های بیماران برای یافتن جایگزینی برای مواد افیونی و تأثیر رسانه ها و رسانه های اجتماعی منعکس شد.

او گفت: «این بسیار در حوزه عمومی است. «مردم طب سوزنی، مدیتیشن، یوگا را می شنوند. آنها شروع به یادگیری می کنند.»

این تغییر بر پزشکان نیز تأثیر می گذارد. دکتر شان مکی، رئیس بخش پزشکی درد در پزشکی استنفورد، گفت که تعداد فزاینده‌ای از مطالعات درمان‌های جایگزین را تایید کرده‌اند و حتی کلینیک‌های سنتی مانند استانفورد را با درمان‌های ذهنی-بدنی و سایر ابزارهای غیردارویی بیشتری ارائه می‌دهند. او گفت که پذیرش این ایده‌ها به‌ویژه در میان جوانان افزایش یافته است، در حالی که بیماران نسل‌های قبلی ممکن است این گزینه‌ها را بیش از حد در بیرون ببینند.

پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ ما به آنها نگاه می کنند و می گویند، چه، شما با من شوخی می کنید؟؟”

در عین حال، دکتر مکی گفت، اهمیت روزافزون درمان‌ها می‌تواند یک «شمشیر دولبه» باشد، زیرا آنها همیشه آرامشی را که به بازار عرضه می‌شوند، فراهم نمی‌کنند.

او گفت: “توصیه من به مردم وقتی این کار را دنبال می کنند این است که این کارها را برای آزمایش انجام دهند.” “اما اگر مزایای طولانی مدت بادوام ارائه نمی دهد، فقط به انجام آن ادامه ندهید.”

مقاله JAMA داده‌های خود را از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت در سال‌های 2002، 2012 و 2022 که به صورت حضوری و تلفنی انجام شد، استخراج کرد. محققان از داده‌ها برای ارزیابی استفاده از هفت رویکرد مراقبت‌های بهداشتی مکمل استفاده کردند: طب سوزنی، مراقبت کایروپراکتیک، تصویرسازی هدایت‌شده، ماساژ درمانی، مدیتیشن، طبیعت‌درمانی و یوگا.

مدیتیشن به عنوان یک درمان سلامتی به شدت افزایش یافت و در سال 2022 به حدود 17 درصد از بزرگسالان آمریکایی رسید، از حدود 7.5 درصد در دو دهه قبل. دکتر نیهان گفت که هزینه کم یک عامل است: “هزینه انجام مدیتیشن و یوگا چقدر است؟” چنین فعالیت هایی بسته به اینکه در خانه یا در کلاس ها انجام می شوند، از نظر قیمت بسیار متفاوت هستند.

برای برخی افراد، به نظر می‌رسد که جایگزین‌ها برتر هستند. جی کیم در سال 2022 زمانی که با بی خوابی و اضطراب ناشی از جدایی دست و پنجه نرم می کرد، مسیر طب سنتی را آغاز کرد. پزشک مراقبت های اولیه او در بولدر، کولو، داروهایی را تجویز کرد که آقای کیم در ابتدا از آنها استفاده می کرد اما متوجه شد که عوارض جانبی غیرقابل تحملی دارد.

او گفت: «من در مورد یوگا و مدیتیشن جدی شدم،» و در نهایت راه حل بهتری برای آنها پیدا کردم. من مسیر دارویی را امتحان کردم، اما ابزاری می‌خواستم که بتوانم به آن‌ها برگردم. می دانستم که این آخرین تغییر سخت زندگی من نخواهد بود.»

آقای کیم، 49 ساله، یک مشاور سیاسی و یک تنیس باز سابق کالج که هنوز هم مشتاقانه بازی می کند، یوگا را نیز به عنوان کمک به جلوگیری از آسیب دیدگی می داند، به طوری که او گاهی اوقات به مربی یوگا تبدیل شده است. او گفت: “این ستون سلامت جسمی و روانی من در محل کار نیز هست.”

دکتر جنیفر رودز، روانپزشک در بولدر که متخصص در درمان زنانی است که دچار تغییرات هورمونی می شوند، با اشاره به درمان های موجود در این نظرسنجی، گفت که «اکثریت بیماران من از مداخلات تکمیلی مانند مداخلات برای مدیریت استرس استفاده می کنند».

او گفت که این مفهوم را پذیرفته است اما هشدار داد که داروها نیز می توانند بسیار مهم باشند.

او گفت: «طب سوزنی و ماساژ انجام دهید. اما این منصفانه نیست که از کسی که به شدت افسرده یا مضطرب است و کار نمی کند بخواهیم تا زمانی که سیستم عصبی خود را آرام نکند، آنها را به کار بگیرد.