یک مطالعه نشان می دهد که گرما و دود آتش سوزی وقتی با هم ترکیب شوند مضرتر هستند


با گرم شدن کره زمین توسط انسان، امواج گرما و آتش سوزی های جنگلی در غرب آمریکا شدیدتر و طولانی تر می شوند. این همچنین به این معنی است که احتمال همپوشانی آنها بیشتر است. محققان تخمین زده‌اند که دو سوم از مساحت زمین کالیفرنیا همزمان با گرمای سوزان و دود آتش‌سوزی شدید در برخی مواقع در طول رکورد آتش‌سوزی این ایالت در سال 2020، مواجه شدند.

هر دو خطر به خودی خود برای سلامتی مضر هستند: استرس گرمایی فشار قلبی را افزایش می دهد و استنشاق دود آتش سوزی می تواند شرایط ریه را تشدید کند. مطالعه جدید که توسط محققان موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو هدایت شد، به بررسی اثرات سلامتی زمانی که این دو تهدید در کنار هم ظاهر شدند، پرداخت.

تاریک بنمارنیا، اپیدمیولوژیست زیست محیطی در اسکریپس و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: در روزهای بسیار گرم و پر دود، ماندن در خانه همیشه کمکی نمی کند و مطمئناً برای افرادی که تهویه مطبوع و تصفیه کننده هوا ندارند، مفید نیست. او گفت: “آلودگی هوا مودبانه بیرون نمی ماند.” “این به داخل می رود، با بسیاری از آلاینده های هوای داخلی تعامل می کند و می تواند منجر به مشکلات زیادی شود.”

محققان داده‌های دولتی در مورد بستری‌های برنامه‌ریزی نشده بین سال‌های 2006 تا 2019 را گرفتند و آن را با خوانش دقیق دما و دود آتش‌سوزی ترکیب کردند.

آنها دریافتند که قرار گرفتن ترکیبی در معرض این دو خطر تأثیر بیشتری بر بستری شدن در بیمارستان نسبت به مجموع اثرات هر یک به طور جداگانه دارد. به عبارت دیگر، آسیب های ناشی از گرما و دود همزمان برای سلامتی بیشتر از مجموع اجزای آن بود.

محققان دریافتند که مرکز کشاورزی کالیفرنیا، دره مرکزی، و شمال جنگلی آن، بیشتر از سایر مناطق در طول دوره مطالعه، این روزهای گرم و دود آلود را تجربه کردند.

آنها همچنین دریافتند که اندازه اثر ترکیبی ناشی از گرما و دود در جوامع با جمعیت های مختلف متفاوت است. مناطق با شاخص‌های اجتماعی-اقتصادی ضعیف‌تر و نسبت‌های بالاتر ساکنان غیرسفیدپوست وضعیت بدتری داشتند.

در حال حاضر، توصیه های مربوط به گرما در کالیفرنیا از دفاتر محلی خدمات هواشناسی ملی ارائه می شود، در حالی که هشدارهای هوای خطرناک توسط مناطق مدیریت کیفیت هوای محلی صادر می شود.

دکتر بنمارنیا گفت، یافته های این مطالعه نشان می دهد که یک هشدار مشترک گرما و دود می تواند به حفظ امنیت بیشتر افراد کمک کند. او گفت که برای محاسبه خطر اضافی در روزهای سرد، مقامات ممکن است هشدارهای مربوط به کیفیت هوا را حتی زمانی که آلودگی به حدی نرسیده است که در روزهای سردتر باعث هشدار می شود، در نظر بگیرند.

سخنگوی هیئت منابع هوایی کالیفرنیا گفت که آژانس در حال آماده سازی منابع آموزشی جدید در سال جاری است تا به ساکنان کمک کند از خود در برابر گرما و دود همزمان محافظت کنند.

دکتر بنمارنیا گفت: «این نوع رویدادهای مشترک قرار است بیشتر و بیشتر اتفاق بیفتد.