درمان جدید می تواند به رفع “دریچه فراموش شده” قلب کمک کند


بیماران در مطالعه Abbott اکنون حداقل برای یک سال تحت نظر بوده اند. این کلیپ عمر را افزایش نداد، اما دکتر دیوید آدامز، جراح قلب در سیستم سلامت کوه سینا و محقق اصلی این مطالعه، گفت: “ما هرگز تفاوت مرگ و میر را مشاهده نخواهیم کرد – یک سال زمان کافی نبود.”

دکتر کندرا گراب، جراح قلب و مدیر مرکز ساختاری قلب در دانشگاه اموری که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: “این یک پیروزی بزرگ است.” دکتر گراب، که عضو هیئت مشاوران ابوت و سخنران ادواردز است، افزود که اگرچه پزشکان توانسته‌اند با درمان دارویی بیماران را زنده نگه دارند، اما “این یک راه بد برای زندگی است.”

کارآزمایی بالینی توسط ادواردز در حال آزمایش روش متفاوتی است. دریچه سه لتی را با کشیدن یک دریچه جدید به قلب جایگزین می کند و دریچه قدیمی را به روشی شبیه به روشی به نام تعویض دریچه آئورت ترانس کاتتر کنار می زند. آئورت جریان خون از قلب را کنترل می کند و از روش TAVR برای جایگزینی دریچه های صدها هزار بیمار استفاده شده است.

این تحولات پس از سال ها بی توجهی به مشکل سه لتی رخ می دهد. این دریچه برای مدت طولانی به عنوان دریچه فراموش شده شناخته می شد. متخصصان قلب تصور می کردند که اگر مشکلات سمت چپ قلب را برطرف کنند – مانند دریچه میترال یا آئورت که نشتی دارد – دریچه سه لتی خودش را برطرف می کند.

فرض آنها اشتباه بود.

بیماران و متخصصان قلب مدتهاست که به دنبال یک درمان موثر برای نشت تریکوسپید بوده اند. امروزه تنها درمان پزشکی با داروهایی به نام دیورتیک های لوپ است. آنها مایعات اضافی را از بدن بیماران خارج می کنند، اما فقط به طور موقت. با تکرار درمان دیورتیک، احتباس مایعات در بیماران بدتر و بدتر می شود تا اینکه کلیه ها از کار می افتند و در نهایت حتی خود دریچه سه لتی با مایعات پر می شود.

دکتر پل سوراجا، رئیس مرکز علم دریچه در بنیاد انستیتو قلب مینیاپولیس و محقق ارشد مطالعه ابوت، گفت: «بیماران بیشتر و بیشتر بدبخت می شوند.

تعداد کمی اقدام به جراحی می کنند که برای ترمیم – نه جایگزینی – دریچه ظریف استفاده می شود. اکثر بیماران آنقدر مشکلات پزشکی دیگر دارند که اغلب ناشی از نشت تریکوسپید است که جراحی قلب باز بسیار خطرناک است. میزان مرگ و میر ناشی از جراحی 10 درصد است که 10 برابر بیشتر از میزان تعویض دریچه آئورت است.