تغییر آب و هوا چگونه مالاریا را در آفریقا گسترش می دهد


به عنوان مثال، کنه هایی که بیماری لایم را منتقل می کنند، به طور چشمگیری دامنه خود را در شمال ایالات متحده گسترش می دهند. خفاش ها نیز در حال حرکت هستند و همراه با آنها بیماری هایی که منتقل می کنند مانند هاری.

در شمال شرقی، خرچنگ دریایی به دلیل یک بیماری قارچی مرتبط با گرم شدن هوا می میرند و ماهی ها در جستجوی دمای پایین تر به سمت شمال یا آب های عمیق تر مهاجرت می کنند. این امر باعث می‌شود که پرندگان دریایی مانند پفین‌ها با کاهش عرضه غذا مواجه شوند و ماهیگیری‌های تجاری مجبور شوند به انواع جدیدی از صید روی آورند.

مورگان تینگلی، بوم شناس در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، می گوید: «اغلب تأثیرات تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهیم تا جهان به طور کلی گرم تر می شود، و اغلب به دنیای به هم پیوسته ای که در آن زندگی می کنیم فکر نمی کنیم. .

دکتر تینگلی گفت، در حالی که میلیون‌ها سال است که گونه‌ها در واکنش به آب و هوا در کره زمین توزیع می‌شوند، این تغییرات اکنون “به شدت سریع اتفاق می‌افتد”. این برای بسیاری از گونه‌ها به خوبی کار نمی‌کند، و از نظر پایداری اکوسیستم‌ها خیلی خوب پیش نمی‌رود.»

در هاوایی، هجوم گونه‌های جدید پشه دو گونه پرنده در معرض خطر ابتلا به مالاریا پرندگان را تهدید می‌کند: «akeke» و «akikiki». کمتر از 1000 «اککه» و کمتر از 50 «آکیکیکی» وجود دارد. دکتر تینگلی گفت که دومی در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است و انتظار می رود در این دهه منقرض شوند.

او و سایر محققان بر اهمیت جمع آوری داده ها برای درک دقیق چگونگی و سرعت حرکت پشه ها و سایر ناقلان بیماری در سراسر جهان تأکید کردند. انتظار می رود آب و هوای گرم تر برای پشه ها مفید باشد زیرا آنها و انگل هایی که حمل می کنند در دماهای بالاتر سریعتر تولید مثل می کنند.

دکتر کارلسون گفت: “ما در جهانی زندگی می کنیم که 1.2 درجه گرمتر است و ما واقعاً بررسی نکرده ایم که آیا این اتفاق در حال وقوع است یا خیر.”