تعداد بیشتری از زنانی که باردار نیستند فقط در صورت لزوم قرص سقط جنین سفارش می دهند


این عمل که به عنوان پیش‌پرداخت شناخته می‌شود، نسبتاً جدید است و از زمان تصمیم دادگاه عالی در سال 2022 برای لغو حق ملی سقط جنین، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در این مطالعه که در ژورنال JAMA Internal Medicine منتشر شد، محققان داده‌های Aid Access را ارزیابی کردند، یک سازمان بهداشت از راه دور که مدت‌ها قرص‌های سقط جنین را در 13 هفته اول بارداری به زنان ارائه می‌کرد و شروع به ارائه این دارو به زنان در ایالات متحده کرد. در سپتامبر 2021 باردار نیستم.

قبل از می 2022، زمانی که پیش‌نویس تصمیم دیوان عالی فاش شد، «Aid Access» حدود 6000 درخواست پیش‌پرداخت دریافت کرده بود که به طور متوسط ​​25 مورد در روز بود. دکتر ابیگیل آیکن، دانشیار دانشگاه تگزاس در آستین و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت که از آن زمان، بیش از 42000 درخواست دریافت کرده است که به طور متوسط ​​روزانه 118 درخواست می شود.

بیشترین افزایش تقاضا به دنبال رویدادهایی بود که تردیدهایی را در مورد امکان سقط جنین در آینده ایجاد کرد. درخواست‌ها در هفته‌های بین افشای اطلاعات و تصمیم دادگاه عالی در ژوئن 2022 و در آوریل 2023 پس از انبوهی از احکام دادگاه در دعوای مخالفان سقط جنین که به دنبال کاهش میفپریستون، یک قرص کلیدی سقط جنین بودند، به اوج خود رسید. .

نرخ درخواست ها در ایالت هایی که ممنوعیت سقط جنین مورد انتظار بود بالاترین بود – حتی بیشتر از ایالت هایی که قبلا ممنوعیت داشتند. بر اساس این مطالعه، در پاسخ به این سوال که چرا آنها این قرص ها را درخواست کردند، اکثر زنان گفتند که “از سلامت و انتخاب شخصی اطمینان حاصل کنند” و “برای محدودیت های احتمالی سقط جنین آماده شوند.”

دکتر آیکن گفت: “مردم بدیهی است که توجه می کردند و می دیدند که تهدید دسترسی به سقط یا از بین می رود یا در جایی که بودند کاهش می یابد و فکر می کردند، “من باید برای آن آماده شوم.”

داده‌ها از سپتامبر 2021 تا آوریل 2023، 48404 درخواست پیش‌پرداخت و 147112 درخواست از سوی زنانی که به دنبال ختم بارداری‌های موجود بودند را نشان می‌داد. (زنان در هر دو دسته مشاوره از راه دور را تکمیل کردند و Aid Access اطلاعات پزشکی خود را قبل از تجویز قرص ارزیابی کردند.)

احتمال بیشتری وجود داشت که متقاضیان دریافت پیش‌پرداخت نسبت به آنهایی که قبلاً باردار بودند 30 سال یا بیشتر، سفیدپوست و بدون فرزند باشند و در محله‌های شهری با نرخ فقر پایین‌تر از میانگین ملی زندگی کنند. دکتر آیکن گفت که این ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که Aid Access خدمات رایگان یا ارزان قیمتی را برای بیماران باردار که نیاز به کمک مالی دارند ارائه می‌کند، در حالی که انتظار می‌رفت متقاضیان پیش‌پرداخت 110 دلار هزینه کامل را بپردازند.

او گفت و از آنجایی که تعداد کمی از سازمان ها تدارکات اولیه را ارائه می دهند، زنان از جوامع به حاشیه رانده شده یا کم درآمد ممکن است کمتر آگاه باشند “که حتی می توانید انجام دهید.”

سقط جنین دارویی معمولاً شامل دو قرص است: میفپریستون، که ماندگاری آن بین سه تا پنج سال است، پس از یک یا دو روز بعد، میزوپروستول، که ماندگاری آن بین 18 تا 24 ماه است.

دکتر آیکن گفت که زیرمجموعه ای از متقاضیان تأمین اولیه – 937 زن که دو سوم آنها در ایالت هایی با ممنوعیت یا محدودیت سقط جنین هستند – به سؤالات بعدی پاسخ دادند. بیشتر آنها هنوز قرص ها را داشتند، اما 58 نفر آنها را مصرف کرده بودند و 55 نفر آنها را به شخص دیگری داده بودند.

حدود 60 درصد قرص ها را قبل از هفت هفته بارداری مصرف کردند، در اوایل بازه زمانی توصیه شده. اکثریت قریب به اتفاق گزارش داده اند که اطلاعات کافی از جمله در مورد خونریزی و گرفتگی مورد انتظار دارند. همه 58 نفر گفتند که قرص ها کار می کنند. پنج نفر پس از آن به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مراجعه کردند، اما هیچ کدام به بیمارستان مراجعه نکردند یا عوارض جدی داشتند.

محققان حقوقی می گویند که پیش بینی ممکن است در برخی از ایالت های دارای ممنوعیت سقط جنین قانونی باشد. سه استاد حقوق – دیوید اس. کوهن، گریر دانلی و راشل ریبوشه – در مقاله‌ای که در مجله استنفورد لاو ریویو منتشر می‌شود، نوشتند: «بسیاری از قوانین سقط جنین در ایالت‌ها به ارائه‌دهنده نیاز دارند که بداند یک فرد باردار است. با این حال، آنها افزودند، در برخی از ایالت ها، ارائه دهندگان سقط جنین ممکن است از نظر قانونی آسیب پذیر باشند زیرا می دانند “قرص ها برای خاتمه دادن به بارداری آینده تجویز می شوند.”

مخالفان سقط جنین به پیشبرد ارائه اعتراض دارند و ادعا می کنند که داروی سقط جنین خطرناک است. حامیان حقوق سقط جنین می گویند که تجویز آن در صورت نیاز آینده، مانند آنتی بیوتیک برای اسهال مسافرتی، دسترسی را افزایش می دهد و تاکید می کند که این قرص ها بی خطر هستند، همانطور که بسیاری از مطالعات نشان می دهند.