بیمه ها شروع به پوشش سقط جنین از راه دور کرده اند


تلاش قانونی برای ممنوع کردن قرص‌های سقط جنین از طریق پست درست زمانی آغاز شد که صنعت نوپای بهداشت از راه دور به بخش پذیرفته‌شده‌تر و ریشه‌دارتر مراقبت از سقط جنین تبدیل شد.

این هفته، هی جین، یکی از بیش از ده ها ارائه دهنده سقط جنین مجازی که هیچ مکان فیزیکی ندارند، قرارداد خود را با شرکت بیمه Anthem Blue Cross Blue Shield آغاز کرد. از Connecticut، Empire Blue Cross Blue Shield نیویورک و سانا، که برنامه های بهداشتی را برای مشاغل کوچک در سراسر کشور ارائه می دهد. هی جین همچنین قبلاً Aetna را در هشت ایالت از 9 ایالتی که در آن فعالیت می کند پذیرفته است.

پوشش سقط جنین از راه دور برای بیمه‌گران غیرعادی است و بیشتر کلینیک‌های مجازی فقط نقدی هستند. کلینیک ها جدید هستند و پوشش بیمه ای برای سقط جنین بسیار متفاوت است. در سال قبل از سرنگونی Roe v. Wade، تنها یک سوم از بیماران سقط جنین از بیمه استفاده می کردند. برخی از ایالت ها بیمه های خصوصی را ملزم به پوشش سقط جنین می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را ممنوع می کنند. قانون فدرال استفاده از Medicaid را برای اکثر سقط جنین ها ممنوع می کند، اگرچه 16 ایالت از بودجه دولتی برای پوشش آنها استفاده می کنند. اما حتی برنامه‌هایی که سقط جنین را پوشش می‌دهند، معمولاً این ارائه‌دهندگان جدید سلامت از راه دور را در شبکه‌های خود شامل نمی‌شوند.

بیمه‌گران درمانی تمایل دارند درمان‌هایی را پوشش دهند که به طور گسترده توسط پزشکان پذیرفته شده و مقرون‌به‌صرفه هستند، و شراکت‌های بیمه هی جین آخرین نشانه این است که کلینیک‌های مجازی سقط جنین توسط صنعت مراقبت‌های بهداشتی به‌عنوان یک گزینه ایمن و مورد تقاضا دیده می‌شوند. آنها همچنین معمولاً برای بیماران و بیمه‌گران نسبت به روش‌های داخل بالینی ارزان‌تر هستند.

ویل یانگ، مدیر اجرایی سانا گفت: «در مراقبت از سقط جنین، مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر مراقبت‌های بهداشتی، ما بر این باوریم که گسترش نقش سلامت از راه دور اهرم بزرگی است» برای سهولت دسترسی بیشتر و مقرون به صرفه‌تر کردن مراقبت‌ها.

گابی سانتانا، رئیس بازرگانی هی جین گفت که همه بیمه‌گران آماده پوشش این روش جدید برای سقط جنین نیستند. به عنوان مثال، برخی نیاز به بازدید زنده از طریق ویدیو دارند، در حالی که هی جین بیشتر بیماران خود را از طریق پیام رسانی می بیند. سایر بیمه‌گران به هی جین گفتند که آنها فقط با کلینیک‌هایی با مکان فیزیکی قرارداد بسته‌اند.

خانم سانتانا گفت: “هدف ما این است که این را تا حد امکان بزرگ و در دسترس قرار دهیم.” به همین دلیل است که می‌خواهیم ایالت‌های بیشتر و پرداخت‌کنندگان بیشتری را جذب کنیم.»

داده‌های جدید نشان می‌دهد که سلامت از راه دور سهم فزاینده‌ای از سقط جنین را به خود اختصاص می‌دهد و هانی‌بی، بزرگترین داروخانه آنلاین که قرص‌های سقط جنین را از طریق پستی تهیه می‌کند، گفت که بیش از 10000 نسخه در ماه را پر می‌کند.

با این حال، این کلینیک‌ها نیز می‌توانند درست زمانی که در حال رشد هستند، متوقف شوند. دایره پنجم هفته گذشته حکم داد که سازمان غذا و دارو باید نسخه‌های پزشکی از راه دور و تحویل از طریق پست را برای میفپریستون، اولین دارو از دو دارویی که معمولاً برای سقط جنین تجویز می‌شود، ممنوع کند. این یک دستور موقت است در حالی که یک دادگاه تگزاس بررسی می کند که آیا تاییدیه دارو را به طور کلی لغو کند یا خیر. دادگاه عالی روز جمعه حکم داد که میفپریستون تا نیمه شب چهارشنبه در دسترس خواهد بود و زمانی که زمان برای بررسی پرونده داشت.

FDA برای اولین بار در سال 2020 و پس از تصمیم دادگاه اضطراری که در اوایل همه گیری و پس از اینکه داده های گسترده نشان داد که این روشی ایمن و موثر برای ارائه قرص های سقط جنین به بیماران است، اجازه سقط جنین از راه دور را داد. این سیاست را در سال 2021 دائمی کرد.

جسیکا نوهاوندی، یکی از بنیانگذاران هانی بی، گفت که داروسازان باید گواهینامه ویژه ای برای تجویز میفپریستون دریافت کنند و اطلاعات مربوط به هر نسخه را گزارش کنند. او گفت: “من مجبور شدم به معنای واقعی کلمه پروتکل هایی ایجاد کنم و داروسازان را آموزش دهم.” “بیشتر حتی در مدرسه در مورد این موضوع یاد نمی گیرند.”

اکثر کلینیک های راه اندازی تنها در چند ایالت کار می کنند. آنها باید در هر ایالتی که بیماران را در آن می بینند، یک پزشک دارای مجوز داشته باشند. برخی از آنها توسط سرمایه گذاران یا سازندگان کمک مالی تأمین می شوند زیرا آنها دریابید که چگونه یک تجارت سودآور ایجاد کنند. تعداد کمی وکیل در کارمندان دارند تا به آنها کمک کنند تا چالش های حقوقی اخیر را حل کنند.

آنها یک شبکه غیررسمی برای کمک به یکدیگر تشکیل داده اند، با چت های گروهی در مورد سوابق پزشکی الکترونیکی یا سوالات حقوقی. یک سازمان غیرانتفاعی به نام Plan C مشاوره و گاهی کمک های مالی کوچک و پایگاه داده ای از ارائه دهندگان ارائه می دهد.

آنها شروع به بحث کرده اند که اگر پرونده دادگاه FDA را وادار کند که میفپریستون را از بازار خارج کند، چه کاری انجام خواهند داد. بسیاری در حال آماده شدن برای ارائه داروی دوم، میزوپروستول هستند، که وقتی به تنهایی برای پایان دادن به بارداری موثر است، اما می تواند عوارض جانبی بیشتری به همراه داشته باشد.

دکتر راچنا کاول، Maitri Wellness، یک مطب مراقبت های اولیه انفرادی را در نیوجرسی اداره می کند. اما او شروع به ارائه سقط‌های پزشکی از راه دور در طول همه‌گیری کرد، و اکنون دفتر او روزانه ده‌ها بسته قرص را به سه ایالتی که مجوز دارد، ارسال می‌کند. او برای بیمارانی که توانایی پرداخت خدمات را دارند، قیمت نقدی می‌گیرد و از کمک‌های بلاعوض برای پوشش هزینه‌های بیمارانی که قادر به پرداخت هزینه نیستند، استفاده می‌کند.

دکتر کائول گفت که اضافه کردن خدمات آسانتر است برای او بیش از بسیاری از همسالانش چون خوداشتغالی بود. او گفت: «در ابتدا، ما هیچ بودجه ای نداشتیم، بنابراین همه آن را از جیب خود بیرون آوردیم. من می‌توانستم هر کار دیگری انجام دهم و پول بیشتری به دست بیاورم. این یک نیاز بسیار بزرگ است.»

Juniper Midwifery که ماهانه 175 سقط دارویی را برای زنان در شش ایالت ارائه می کند، توسط دو ماما با مشاغل روزانه در بیمارستان و کلینیک شهر نیویورک اداره می شود. آنها خارج از خانه یا در حال حرکت عمل می کنند.

ماریسا پوورمن، که Juniper را با جیلیان بارویک شروع کرد، گفت: “این فقط ما دو نفر هستیم.” ما هنوز در یک مرحله عمومی از همه چیز هستیم. بنابراین این هفته کمی سخت به نظر می رسد. آیا می‌توانیم به این کار ادامه دهیم و دسترسی مردم را از این طریق فراهم کنیم؟»

Juniper اولین بیماران خود را در ماه اوت دید. خانم پوورمن وب سایت را با استفاده از وردپرس ساخت و شوهرانشان عکس های سرشان را گرفتند. آنها از دوستان و خانواده خود پول جمع آوری کردند تا آن را از سر راه بردارند و اکنون از ایالت نیویورک کمک مالی دریافت می کنند. آنها فقط پول نقد می پذیرند و از این کمک هزینه برای یارانه دادن به قیمت ها یا ارائه مراقبت رایگان به بیمارانی که به آن نیاز دارند استفاده می کنند.

در مقابل، هی جین با 9.6 میلیون دلار سرمایه گذاری خطرپذیر و 40 کارمند، یکی از معتبرترین ارائه دهندگان است. سقط جنین بر حسب تقاضا و دسترسی به کمک در بیشترین تعداد ایالت انجام می شود. (شعبه جداگانه ای از Aid Access نیز در ایالت هایی که سقط جنین غیرقانونی است، از طریق ارتباط زنان با پزشکان و داروخانه های خارج از کشور فعالیت می کند.)

Carafem یک عمل بزرگتر دیگر است، ارائه دهنده ای که سقط از راه دور در 16 ایالت ارائه می دهد و همچنین دارای چند کلینیک فیزیکی است. ملیسا گرانت، افسر ارشد عملیات، گفت که یکی از سخت ترین بخش های عملیات او یادگیری قوانین مختلف در هر ایالت بوده است.

سوالات در مورد پوشش بیمه این عوارض را منعکس می کند – و اغلب آنها را تقویت می کند. خانم گرانت گفت که ارائه دهندگان او سخت کار می کنند تا به بیماران کمک کنند تا بفهمند بیمه آنها چه چیزی را پوشش می دهد و در تلاش هستند تا برنامه های بهداشتی بیشتری را برای همکاری با شرکت متقاعد کنند.

او گفت: “برنامه همه سقط جنین را پوشش نمی دهد.” “وقتی سلامت از راه دور را در راس آن قرار می دهید، متأسفانه تعداد بیشتری از حامل ها وجود دارند که مراقبت را رد می کنند.”

دکتر استفانی کولانتونیو، پزشک مراقبت های اولیه که از طریق Luna Flow Health سقط جنین پزشکی از راه دور در کالیفرنیا ارائه می دهد، گفت: حتی اگر آنها پوشش داشته باشند، همه بیماران نمی خواهند از آن استفاده کنند. او گفت: “بعضی از بیماران آنقدر نگران حریم خصوصی و امنیت هستند که ترجیح می دهند از جیب خود پول پرداخت کنند.”