{چگونه|روشهای آسان|دریابیم که چگونه|چگونه میتوان|چگونه میتوان|یادگیری|روشها|بهترین راه|راه درست|راه|نکاتی برای از دست دادن {پول |نقد} با رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر در مطالعه دیگری که روی 21 نفر از افراد دیابتی صورت گرفت مشاهده شد 7 نفر از این افراد پس از گرفتن رژیم غذایی کتوژنیک به طور کامل مصرف دارو را متوقف کردند. او گزارش کرد سه مادهٔ محلول در آب به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون (که در مجموع و با هم اجسام کتونی نامیده میشوند) در کبد افراد سالم، هنگامی که گرسنه بمانند یا رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پُرچرب داشته باشند، تولید میشوند. رژیم کتوژنیک(ketogenic) یا رژیم کتو رژیمی است که مصرف کربوهیدارت را محدود به 5%، میزان مصرف چربی را 75% افزایش و پروتئین را به میزان 20% در وعده های غذایی نگه می دارد.در هرم غذایی کتوژنیک کربوهیدارت ها در راس،پروتئین در وسط و چربی ها در پایین هرم قرار می گیرند.

از دیگر مزایای رژیم غذایی می توان به بهبود و پیشگیری از سندروم کیست تخمدان در زنان نام برد که یکی از دلایل نازایی، چاقی، موهای زائد بدن و عادات ماهیانه نامنظم نامیده می شود. برنامه فوق یک برنامه غذایی نمونه بوده لذا شما می توانید با توجه به مواد غذایی در دسترس و فصل مورد نظر انواع غذاهای مشابه را جایگزین نمائید. این برنامه غذایی مشابه برنامه استاندارد است با این تفاوت که در روزهایی که تمرینات ورزشی دارید و یا اینکه فعالیت بدنی شما زیاد است مصرف کربوهیدرات افزایش می یابد.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر سلولهای مغز برای فعالیت نیاز به گلوکز دارند ولی ذخایر گلوکز یا قند در بدن محدود می باشد، وقتی ذخایر گلوکز در بدن به اتمام برسد و در رژیم غذایی محدودیت نشاسته و قند داشته باشیم، مغز از کتونها که از تجزیه چربیها به دست می آید به عنوان سوخت استفاده می کند. چاشنی ها: میتوانید از نمک، فلفل، زردچوبه، زیره و سایر چاشنی ها به میزان مناسب استفاده نمایید. ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا دریابید که آیا رژیم کتوژنیک برای شما بیخطر است، به خصوص اگر دیابت نوع ۱ دارید.

از آنجا که این رژیم فاقد کربوهیدرات است، غنی از پروتئین و چربی میباشد. این نسبت غالبا به صورت ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدارت است. شاید این نوع رژیم در نگاه اول طاقت فرسا و بسیار محدود به نظر برسد اما اجازه می دهد تا بسیاری از غذاهای مغذی را بتوانیم مصرف کنیم. در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را به مقدار بسیار ناچیزی می رسانند (حدود ۵٪) و میزان مصرف چربی را بسیار افزایش میدهند (حدود ۷۵٪) و همچنین پروتئین را به میزان متوسطی در وعدههای غذایی نگه میدارند (حدود ۲۰٪). اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

در مطالعهی دیگری که بر روی 34 نفر دیگر انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که گرفتن علاوه بر این ، منجر به کاهش فشارخون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود به مدت 8 هفته تقریباً 5 برابر بیشتر از رژیم بدون چربی ،چربیهای بدون را میسوزاند. در ورزشکاران استقامتی مانند دونده ها و دوچرخه سواران به مرور زمان نسبت عضله به چربی افزایش یافته و میزان اکسیژن بدن در زمان تمرینات ورزشی افزایش می یابد. کدوهای تابستانی، مانند کدو زرد و کدو سبز، بسیار متنوع هستند و کربوهیدرات کمی دارند.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

در رژیم کتو، شما بیشتر انرژی مورد نیاز خود را از چربی دریافت میکنید، در حالی که درصد بسیار کمی از رژیم غذایی را کربوهیدراتها تشکیل خواهند داد. مکمل های جدیدی که بطور خاص حاوی بتا هیدروکسی بوتیرات هستند، برای مصرف انسان بی خطر هستند و بیشتر برای عملکرد فیزیکی و در ورزش مورد بررسی قرار گرفته اند. در رژیم کتوژنیک چه مواد غذایی می توان مصرف نمود؟ تغییر کربوهیدرات ها بدن شما را در یک حالت« متابولیک» قرار میدهد که به آن «کتوز» گفته می شود. Article h as ​been gen er at ed by G᠎SA Conte nt G en erator D᠎emover sion.

نکته مهم این است که این رژیم هم در مرحله تجویز و هم در مرحله اجرا، باید زیر نظر متخصص باشد؛ اینکه چه غذاهایی و به چه میزان خورده شود در جلسه مشاوره رژیم کتوژنیک با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی مانند: شرایط جسمانی؛ بیماری های زمینه ای؛ میزان فعالیت های روزانه؛ ذائقه غذایی؛ در نظر گرفتن طبع؛ نوع شغل؛ شرایط مالی و آیتم های دیگر مشخص میشود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند.در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی %60 چربی، 35% پروتئین و %5 کربوهیدرات.در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا لازم است که روزانه 120 گرم پروتئین و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید.

بسته به سطح فعالیت ممکن است لازم باشد که با تغییرات و انواع رژیمکتوژنیک آشنا شوید تا بتوانید بهترین نوع را انتخاب کرده و به بهترین نتیجه برسید. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازدهی بدن شما برای سوزاندن و تبدیل چربی به انرژی، فوق العاده افزایش می یابد. رژیم غذایی لاغری سریع رژیم تک خوری در فضای مجازی نیز به شهرت رسیده است و کمتر کسی پیدا می شود که نام این رژیم را نشنیده باشد. واقعیتی که وجود دارد این است که هر چه کمتر کربوهیدرات مصرف کنید، راحت تر به مرحله کتوزیس رسیده و در این مرحله باقی می مانید.

رژیم کتوژنیک یکی

از محبوب ترین و پرطرفدارترین رژیم برای سریع لاغر شدن است که به عنوان یک رژیم چربیسوز شناخته می شود. برای انجام این فرایندها (سنتز کتوز و تبدیل چربی به کتون) روش های متفاوتی در دسترس می باشد. بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی علائم آلزایمر و سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می دهد. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی، مانند صرع، به شمار می رود. برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است .

در این رژیم مصرف ۳۰ گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز به طور معمول برای ماندن در حالت کتوز لازم است. مدلهای مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد و حالت استاندارد این بیشتر به افراد پیشنهاد می شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا که دارو مصرف می کنند. دیابت موجب تغییراتی در سوختوساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در عملکرد انسولین میشود. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک سطح انسولین را کاهش می دهد که نقش مهمی در سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد.

رژیم کتوژنیک اینستاگرام

خوردن منظم نارگیل باعث افزایش گردش خون در سطح پوست می شود. این بدین معنی است که شما کمتر دچار فشار خون بالا، تصلب شرایین، نارسایی قلبی و سایر مشکلات قلبی می شوید. بیماری آلزایمر: با انتخاب رژیم کتو علائم بیماری آلزایمر تا حدی بهبود پیدا کرده و سرعت پیشروی آنها کم می شود. به عبارت دیگر افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، ۲/۲ برابر نسبت به افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری دارند وزن بیشتری از دست می دهند.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. استراحت کافی به گذراندن راحت تر این دوره کمک خواهد کرد. رژیم کتوژنیک جزو محبوب ترین رژیم لاغری های شناخته شده در سراسر جهان است که بسیاری از افراد برای سریع تر لاغر شدن از آن استفاده می کنند. در این حالت بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تولید انرژی از چربی ها استفاده نموده و با سوزاندن آن تولید انرژی می نماید.

این فرآیند در طول زمان به کاهش وزن افراد منجر می رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع گردد. برای مشخص شدن موضوع و داشتن یک برنامه غذایی در رژیم کتوژنیک به تشریح برنامه غذایی به شرح ذیل می پردازیم. این رژیم شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات می باشد. معمولاً ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات دارد. درصد مصرف پروتئین در این نوع رژیم 35 درصد، چربی 60 درصد و کربوهیدرات همان 5 درصد است. برای حمایت از عملکرد خود با بهترین مواد مغذی، توصیه میکنیم از منابع چربی و پروتئین با بالاترین کیفیت استفاده کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک اگرچه اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود ولی دارای فواید متعددی برای افرادی که دارای بیماری های قلبی، مغزی، آکنه و صرع هستند می باشد. رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک رژیم تخصصی با چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات خیلی کم است که جهت درمان نوجوانان و برخی بزرگسالان مبتلا به صرع و برخی بیماریهای دیگر بکار می رود و بتازگی در درمان چاقی و کاهش وزن سریع و یا خروج از استپ وزن مورد توجه قرار گرفته است.عنوان کتوژنیک به خاطر افزایش تولید اجسامی کتونی در پی این رژیم است.

انواع غذاهایی مانند ماهی، صدف دریایی، سبزیجات کم کربوهیدرات، پنیر، آووکادو، گوشت قرمز، تخم مرغ، روغن نارگیل، گوشت مرغ و ماست را می توان استفاده نمود. سرطان: در حال حاضر این رژیم غذایی برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک می توان به یبوست، قند خون پایین، سوء هاضمه، سنگ کلیه و افزایش اسید بدن اشاره نمود. از عوارض آن میتوان به یبوست، کاهش قند خون یا سوء هاضمه اشاره نمود. رژیم کتو توانایی کاهش سطوح گلوکز خون را دارد.