ایالات متحده می گوید طالبی با شیوع مرگبار سالمونلا مرتبط است


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که دو نفر در شیوع سالمونلا مرتبط با طالبی جان خود را از دست داده اند زیرا موارد ابتلا به این بیماری از زمان اولین بار اعلام شیوع در هفته گذشته بیش از دو برابر شده است.

سازمان غذا و دارو در 17 نوامبر گفت که در حال بررسی شیوع این بیماری است. در آن زمان، 43 مورد و 17 بستری در بیمارستان در 15 ایالت گزارش شده بود. تا روز جمعه، مقامات فدرال 99 مورد در 32 ایالت را گزارش کرده بودند.

CDC گفت که چندین تولیدکننده میوه برای تعدادی از محصولات طالبی و طالبی که در سراسر کشور توزیع شده اند فراخوان صادر کرده اند.

مقامات بهداشتی از مصرف کنندگان و کسب و کارها خواستند میوه های فراخوان شده را دور بریزند که شامل طالبی های کامل وارداتی که در مکزیک با برچسب “Rudy” و “Malichita” رشد می کنند و طالبی های از پیش برش خورده فروخته شده تحت عنوان “Vinyard”، “Aldi”، “Freshness Garanted” و نام های تجاری “RaceTrac”.

CDC لیست کامل میوه های فراخوان شده را در وب سایت خود منتشر کرد.

تا روز جمعه، حداقل دو نفر در مینه سوتا جان باختند و 45 نفر در بیمارستان بستری شدند. مقامات بهداشتی در کانادا نیز در حال بررسی شیوع این بیماری در آنجا بودند.

CDC گفت: “تعداد واقعی افراد بیمار در این شیوع احتمالاً بسیار بیشتر از تعداد گزارش شده است، و شیوع ممکن است محدود به ایالت هایی با بیماری های شناخته شده نباشد.” و اضافه کرد که معمولاً سه تا چهار هفته طول می کشد تا مشخص شود که آیا یک مورد بخشی از یک شیوع است.

سالمونلا یک باکتری منتقل شده از طریق غذا است که افراد را به یک بیماری بالقوه کشنده به نام سالمونلوز مبتلا می کند.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، این باکتری عامل بیشتر بیماری های منتقله از طریق غذا در ایالات متحده است و هر سال حدود 1.35 میلیون نفر بیمار گزارش می شوند.

سالانه بیش از 400 نفر در ایالات متحده بر اثر این عفونت جان خود را از دست می دهند.

علائم ممکن است برای روزها ادامه داشته باشد و شامل اسهال، تب و درد معده باشد. به گفته CDC، کودکان خردسال، افراد مسن و افرادی که علائم ایمنی ضعیفی دارند به ویژه در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند که در موارد جدی با آنتی بیوتیک ها درمان می شود.