چه زمانی زنان باید به طور منظم ماموگرافی انجام دهند؟ در 40 سالگی، پانل ایالات متحده اکنون می گوید.


کارشناسان بهداشت که از افزایش تشخیص سرطان سینه در میان زنان جوان‌تر و نرخ بالای مرگ و میر به‌ویژه در میان زنان سیاه‌پوست نگران‌کننده هستند، روز سه‌شنبه بازنگری کاملی در توصیه‌های پزشکی استاندارد در مورد ماموگرافی ارائه کردند.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده گفت، زنان از هر نژاد و قومیتی که در معرض متوسط ​​​​خطر ابتلا به سرطان سینه هستند، باید در سن 40 سالگی به جای اینکه تا سن 50 سالگی آن را به عنوان یک تصمیم فردی در نظر بگیرند، باید ماموگرافی منظم را شروع کنند.

این گروه رهنمودهای تأثیرگذاری در مورد سلامت پیشگیرانه صادر می کند و توصیه های آن معمولاً به طور گسترده در ایالات متحده پذیرفته می شود. اما توصیه جدید، که به عنوان پیش نویس صادر شده است، نشان دهنده چیزی شبیه به معکوس است.

در سال 2009، گروه ضربت سن شروع ماموگرافی های معمول را از 40 به 50 سال افزایش داد. در آن زمان، محققان نگران بودند که غربالگری زودهنگام بیشتر از اینکه مفید باشد، آسیب می رساند و منجر به درمان غیرضروری در زنان جوان تر می شود، از جمله بیوپسی که به نتیجه می رسد. منفی باشد

اما در سال های اخیر روندهای نگران کننده ای در سرطان سینه وجود داشته است. آنها شامل افزایش آشکار تعداد سرطان های تشخیص داده شده در زنان زیر 50 سال و ناتوانی در کاهش شکاف بقا برای زنان جوان سیاهپوست است که دو برابر زنان سفیدپوست هم سن خود بر اثر سرطان سینه می میرند.

دکتر کارول مانژیونه، رئیس سابق این کارگروه، در مصاحبه ای گفت: «ما واقعاً نمی دانیم که چرا سرطان سینه در زنان 40 ساله افزایش یافته است. اما زمانی که افراد بیشتری در یک گروه سنی خاص به این بیماری مبتلا شوند، غربالگری آن گروه تاثیرگذارتر خواهد بود.

توصیه جدید بیش از 20 میلیون زن در ایالات متحده بین سنین 40 تا 49 سال را تحت پوشش قرار می دهد. در سال 2019، حدود 60 درصد از زنان در این گروه سنی گفتند که در دو سال گذشته ماموگرافی انجام داده اند، در حالی که این رقم 76 درصد بود. زنان 50 تا 64 ساله و 78 درصد از زنان 65 تا 74 ساله.

این هیئت اعلام کرده است که شواهد کافی برای ارائه توصیه‌هایی برای زنان 75 ساله و بالاتر وجود ندارد.

دکتر مانژیون گفت که این کارگروه برای اولین بار مطالعاتی را در مورد سرطان سینه به طور خاص در میان زنان سیاه پوست و همچنین برای همه زنان انجام داده است و به تحقیقات بیشتری در مورد عوامل ایجاد نابرابری نژادی نیاز دارد. این کارگروه همچنین خواستار یک کارآزمایی بالینی برای مقایسه اثربخشی غربالگری سالانه و دوسالانه در میان زنان سیاه پوست است.

به طور کلی، مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در سال های اخیر کاهش یافته است. با این حال، این سرطان دومین سرطان شایع در زنان پس از سرطان پوست و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان، پس از سرطان ریه، در میان زنان در ایالات متحده است.

این کارگروه خاطرنشان کرد که تشخیص سرطان سینه در بین زنان 40 ساله بین سال‌های 2000 تا 2015 کمتر از 1 درصد بوده است.

دلایل کاملاً مشخص نیست. به گفته ربکا سیگل، مدیر ارشد علمی تحقیقات نظارتی در انجمن سرطان آمریکا، به تعویق انداختن فرزندآوری یا اصلاً بچه دار نشدن، ممکن است به این افزایش دامن بزند. بچه دار شدن قبل از 35 سالگی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد، همانطور که تغذیه با شیر مادر نیز کاهش می یابد.

با این حال، او خاطرنشان کرد، سال به سال تفاوت زیادی در میزان تشخیص وجود دارد. دکتر استیون ولوشین، استاد پزشکی در دانشگاه دارتموث، گفت که محققان دیگر پیشنهاد می‌کنند که افزایش در میان زنان جوان‌تر ممکن است نشان‌دهنده غربالگری بیشتر باشد.

پژوهشگران دریافتند که غربالگری مکرر خود می تواند باعث آسیب شود و منجر به بیوپسی های غیرضروری شود که باعث اضطراب و درمان سرطان های با رشد آهسته ای می شود که هرگز تهدید کننده زندگی نبودند.

با این حال، در سال 2009، هم از سوی بیماران و هم از سوی گروه‌های مدافع، طوفانی از انتقادات به راه افتاد، زمانی که کارگروه توصیه کرد که زنان حداکثر تا 50 سالگی به طور منظم ماموگرافی انجام دهند. تمایل به کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی باعث این توصیه شد.

در آن زمان، پانل همچنین خواستار فواصل طولانی‌تر بین ماموگرافی شد: هر دو سال یک بار به جای اسکن سالانه. آن توصیه هنوز پابرجاست.

انجمن سرطان آمریکا در مورد این نکته کلیدی متفاوت است. جامعه می‌گوید زنان 40 تا 44 ساله باید بتوانند غربالگری را انتخاب کنند، اما از 45 سالگی، زنان باید تا سن 55 سالگی که خطر ابتلا به سرطان سینه شروع به کاهش می‌کند، هر سال ماموگرافی انجام دهند.

Karen E. Knudsen، مدیر اجرایی انجمن سرطان، گفت که از توصیه کارگروه برای شروع غربالگری معمول در سنین پایین‌تر استقبال می‌کند زیرا سردرگمی ناشی از توصیه‌های متناقض گروه‌های پزشکی را کاهش می‌دهد.

با این حال، او گفت: «ما در غربالگری سالانه ثابت قدم هستیم. سرطان در زنان پیش از یائسگی سریع‌تر رشد می‌کند و مهم است که در طول دوره دو ساله ایجاد نشوند و کشف نشوند.»

توصیه جدید این کارگروه برای همه افرادی که در بدو تولد به عنوان دختر انتخاب شده اند و بدون علامت هستند و در معرض متوسط ​​​​خطر ابتلا به سرطان سینه هستند، از جمله افرادی که بافت سینه متراکم دارند و سابقه خانوادگی سرطان سینه دارند، اعمال می شود.

اما این توصیه برای افرادی که قبلاً سرطان سینه داشته، حامل جهش‌های ژنتیکی هستند که خطر ابتلا به او را افزایش می‌دهند، ضایعات سینه‌ای که در نمونه‌برداری‌های قبلی شناسایی شده‌اند یا تشعشع با دوز بالا به قفسه سینه داشته‌اند، که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، صدق نمی‌کند.

این زنان باید در مورد تعداد دفعات غربالگری با پزشک خود مشورت کنند.

این کارگروه تاکید کرد که برای زنان سیاهپوست مهم است که ماموگرافی را در سن 40 سالگی شروع کنند، زیرا احتمال ابتلا به تومورهای تهاجمی در سنین پایین و 40 درصد بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان سینه است.

برخی از دانشمندان خواستار دور شدن از یک رویکرد جهانی و یکسان برای غربالگری به نفع رویکرد «مطابق با ریسک» هستند که به معنای غربالگری زنان سیاه‌پوست شش تا هشت سال زودتر از زنان سفیدپوست است.

دکتر مهدی فلاح که در مرکز تحقیقات سرطان آلمان در هایدلبرگ بر روی پیشگیری از سرطان با ریسک مطالعه می‌کند، گفت: «توصیه باید بر اساس نژاد و قومیت تنظیم شود تا مزایای غربالگری به حداکثر برسد و مضرات آن به حداقل برسد و به نابرابری نژادی فعلی رسیدگی شود.» .

اما غربالگری به تنهایی نرخ بقای زنان سیاه‌پوست را بهبود نمی‌بخشد، زیرا نه تنها احتمال ابتلا به تومورهای تهاجمی بیشتر است، بلکه با تأخیر در دریافت مراقبت‌های پزشکی و شرایط زندگی که درمان را دشوار می‌کند، دست و پنجه نرم می‌کنند.

به عنوان مثال، گزارش جدید گروه ضربت نشان می‌دهد که اگرچه پیگیری اسکن‌های غیرطبیعی سینه اغلب به تأخیر می‌افتد، این امر به‌ویژه برای زنان سیاه‌پوست صادق است.

دکتر مانژیونه گفت: «بنابراین اغلب وقتی یک زن سیاه پوست است، روایتی را می شنوید که ای کاش نمی شنوید.

«اغلب این‌ها زنانی هستند که خودشان توده‌ای پیدا می‌کنند یا ترشحاتی که می‌دانند غیرطبیعی است، می‌روند و اخراج می‌شوند. و تنها به این دلیل است که آنها حاضر نیستند برای پاسخ نه بپذیرند که در نهایت تشخیص داده می شود.