پس از یک کاهش دو ساله، میزان خودکشی دوباره در سال 2021 افزایش یافت


تعداد خودکشی ها برای چندین دهه در حال افزایش بوده است و در سال 2018 به بالاترین حد خود یعنی 48344 رسیده است. بسیاری انتظار داشتند که این بیماری همه گیر باعث افزایش خودکشی شود، اما در سال 2020 این تعداد برای دومین سال متوالی کاهش یافت و به 45979 رسید.

به نظر می رسید که این کاهش در سال 2021 با مجموع 48183 خودکشی به پایان می رسد.

دکتر کریستین موتیه، افسر ارشد پزشکی بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی، گفت که همه گیری های قبلی، جنگ ها و بلایای طبیعی نیز کاهش موقتی در نرخ خودکشی داشته اند، زیرا جوامع برای عبور از یک بحران بسیج می شوند.

دکتر موتیه گفت که شرایط اضطراری جمعی “کاهش، با کمربند روانی و انعطاف پذیری و کار علیه دشمن مشترک” را به همراه دارد. این کاهش خواهد یافت و سپس شاهد افزایش نرخ خودکشی خواهید بود. این در واقع همان چیزی است که می ترسیدیم اتفاق بیفتد. و حداقل در سال 2021 این اتفاق افتاده است.

دکتر استون، از CDC، خاطرنشان کرد که این اتفاق در طول همه گیری آنفولانزای 1918 نیز رخ داد. او گفت: «در درازمدت، برخی از جمعیت‌هایی که بیشتر از همه از این بحران آسیب دیده‌اند، به مبارزه با تأثیر بحران ادامه خواهند داد، که ممکن است نابرابری‌های از پیش موجود را تشدید کرده باشد.»

این داده ها خبرهای خوبی را نیز فاش کرد: کاهش کلی 12.4 درصدی در میزان خودکشی در میان آمریکایی های مسن 45 تا 64 ساله، با کاهش قابل توجه در میان سفیدپوستان، اسپانیایی ها و آسیایی ها در آن گروه سنی.

دکتر موتیه خاطرنشان کرد که این روند مثبت گاهی اوقات در کنار روند منفی در گروه های سنی جوان تر رخ می دهد. چه چیزی از نظر محیط زیست و دسترسی به وسایل کشنده و فرهنگ در حال تغییر است؟ او گفت. تقریباً مثل این است که ما خرده فرهنگ‌های مختلفی داریم، بسته به نسل شما و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید.»

میچ پرینشتاین، مدیر ارشد علمی آمریکا گفت: یکی از عوامل افزایش نرخ خودکشی در گروه‌های سنی جوان‌تر «تضعیف قابل‌توجه سیستم پاسخ سلامت روان ما» است که مراقبت از کودکان و نوجوانان در بحران را به‌شدت چالش‌برانگیز کرده است. انجمن روانشناسی.