پاسخ داده شد: بیشترین سوالات رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

رژیم کتوژنیک به دلیل محدودیت مصرف کربوهیدرات آن نیازمند محصولات غذایی میباشد که فاقد هرگونه کربوهیدرات اضافی باشد و شما را از فاز کتوز خارج سه اخطار نشانه‌ها در مورد مرگ در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد شما 1402 نسازد. چنانچه در نم نمک میخوانید تحقیقات نشان می دهد که بعضی از انواع خاص سرطان ، شدیدا به انرژی گلوکز وابسته هستند. اتوفاژی همچنین یک پروسه ضدالتهابی قوی و بدن را از کارسینوژنها (مثل انواع سموم و آفت کشها) پاک میکند. این نگرانی را ایجاد میکند که کتو ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد نه تنها بر انواع مختلف سرطان، بلکه تغییرات مولکولی خاصی که باعث رشد تومور میشود. گمان میرود رژیم کتوژنیک با تغییرات متابولیک خود بر خون و مایع مغزی نخاعی، که سبب افزایش کتونها و کاهش قند خون میشود، اثرات مهاری بر سیناپسهای مغزی اعمال کرده و بدین روش پاسخهای تحریکی مغزی را مهار میکند. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند. برای افراد مبتلا به سرطان بهترین رژیم غذایی، رژیم بدون شکر و با پروتیین کم و پرهیز از مصرف پروتئین بالا است. علاوه بر بزرگسالان، رژیم کتوژنیک برای نوجوانان و کودکان دارای فواید سلامتی بسیاری است؛ اما، نکتۀ مهم این است که این رژیم برای همۀ افراد مفید نیست. This da​ta h᠎as been ​done ᠎with G᠎SA C ontent G​enerator Dem ov​er sion!

طبق نتایج مطالعات انجام شده این رژیم میتواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن و بهبود سلامتی داشته باشد. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما دارد. اضافه کردن روزه داری به این درمانها میتواند عوارض جانبی این درمانها را به طرز چشمگیری کاهش دهد و همینطور اثرگذاری شیمی درمانی و رادیوتراپی را بیشتر کند. استروژن میتواند رشد بیشازحد سلولها را تحریک و سرطان سینه ایجاد کند. این رژیم بر کاهش کربوهیدراتها به میزان 50 گرم در روز و یا کمتر بنا شده که در نتیجه بدن را وادار کند برای ایجاد انرژی چربی بسوزاند. در ادامه برای راحتی شما لیستی از غذاهایی که باید در این رژیم محدود یا حذف شوند را آوردهایم. نوعی از اتوفاژی وجود دارد به نام میتوفاژی که به معنی اتوفاژی میتوکندریهاست. رژیم کتوژنیک استاندارد : نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است. در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد.

روش رژیم کتوژنیک

همان طور که می دانید رژیم کتوژنیک از رژیم های است که نیاز به کاهش غذا ندارد و سیر کننده است. برخی از اعضای همان تیم تحقیقاتی قبلاً تشخیص داده بودند که سرطانهای سلول سنگفرشی بیش از سایر سرطانها، مانند آدنوکارسینوما، برای نیازهای انرژی خود به گلوکز متکی هستند. همان گونه که پیشتر گفتیم، با اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم با فواید زیاد است؛ اما، برای همۀ افراد مناسب نیست. یکی از رژیم های لاغری محبوب این رژیم است که بر اساس میزان تحرک فرد برنامه ریزی می شود و برای همه افراد یکسان نیست. درصد زیادی از بیماران با درمان داروییِ پزشک قادر به کنترل صرع خود میشوند. میتوکندریها منبع سوخت و انرژی بدن هستند که اگر آسیب ببینند، سلولها به سلولهای سرطانی تبدیل میشوند و بدن وارد پروسه دیگری برای دریافت انرژی میشود، پروسه تخمیر شکر. زنها در طول دورهی شیردهی به نوزادشان وارد سیکل قاعدگی نمیشوند. اهمیت صبحانه بسیاری از مردم صبحانه را به خاطر کمبود اشتها، وقت، تنبلی و یا ایده نادرست کاهش وزن صرف نمی کنند.با این حال، این غذا مهم ترین وعده در روز است چون به ما کمک می کند روز را با انرژی، سرزندگی و حال خوب شروع کنیم. This w as g enerated ​wi​th the help ᠎of GSA Content Generator D emov​ersi​on᠎.

رژیم کتوژنیک در شیراز

سرطان در مناطقی از بدن که ملتهب هستند بیشتر گسترش مییابد و بسیاری از سرطانها در نقاطی از بدن ایجاد میشوند که قبلا آسیب دیدهاند. همچنین موجب ایجاد یک محیط متابولیک نامطلوب برای سلولهای سرطانی میشود. در رژیم کتوزیس باید از مصرف بالای پروتئین پرهیز و مصرف آن را در مقادیر متوسط حفظ کرد چرا که در مقادیر بالای مصرف ، پروتئین تبدیل به گلوکز شده و مانع از ایجاد وضعیت کتوزیس می گردد. یکی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان ، اضافه وزن و چاقی است. تحقیقات بسیاری نشان میدهد که این رژیم در آن زمان یک داروی ضد تشنج قوی و همچنین موثر بوده است. همچنین سبزیجات چلیپایی و شکل مکملی آنها به نام DIM. پاسخ این است که وقتی روزه میگیرید، تاثیری به نام اثر اپیژنیک میشوید و اتفاقات زیادی در روزهداری در حال وقوع است که مکانیسم تغذیه سلولهای سرطانی کتونها از غشای سلولهای سرطانی را از طریق SCOT نادیده می گیرد. با وجود این حدود 30 درصد از بیماران با صرعِ مقاوم به درمان به پزشک مراجعه میکنند. به گفته جاش آکس، پزشک طب سنتی و متخصص تغذیه بالینی، حدود 25% افرادی که رژیم کتو را امتحان میکنند، این علائم را تجربه میکنند. در این تحقیق که بر روی نمونه موش های مبتلا به سرطان ریه و مری انجام شده است ، دانشمندان میزان گلوکز را به وسیله رژیم کتو و استفاده از داروهای دیابتی که جذب دوباره گلوکز خون از طریق کلیه را متوقف می کند ، محدود کرده اند.

اما در برنامۀ غذایی هفتگی رژیم کتوژنیک از چه غذاهایی نباید استفاده کنیم؟ غذاهای فریزشده خوب هستند اما نباید از غذاهای فرآوری شده استفاده کرد. در رژیم غذایی کتوژنیک، کل بدن، سوخت مورد نیاز خود را تقریبا از چربی تامین می کند. این آمینو اسیدها در بسیاری از مواد غذایی وجود دارند و وقتی روزه میگیرید، سلولهای سرطانی را از این نوع سوخت نیز محروم میکنید. توجه داشته باشید که در صورت عدم ابتلا به سرطان، لازم نیست از این آمینو اسیدها پرهیز کنید و عدم مصرف آنها در جلوگیری از سرطان به شما کمکی نمیکند. نکته1: در این رژیم به دنبال کالری شماری نباشید و از تمام مواد غذایی مجاز استفاده کنید تا از علائم آن بکاهید. رژیم کتوژنیک کمک میکند تا چربیهای اضافی بدن که یکی از عوامل دیابت نوع ۲ است، از بین برود. روزه داری سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و می تواند به بهبودی مجدد سیستم ایمنی آسیب دیده از طریق تحریک سلولهای بنیادی مغز استخوان، کمک کند.

روزه یکی از قویترین عوامل ضد التهابی است. تمامی ضد صرعها، تشنجهای صرعی را فرو مینشانند، اما هیچکدام درمانِ قطعی برای صرع نیستند و جلوی استعداد ابتلا به صرع و آسیبپذیری از آن را نمیگیرند. با آنکه رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز هم، اندکی گرانتر از رژیم غذایی معمولی است، اما در صورت موفقیت این رژیم غذایی در درمان بیمار، این اختلاف قیمت، از طریق حذف هزینهٔ خرید داروهای ضد صرع جبران میشود. درصورتیکه، شما ورزشکاری حرفهای هستید یا قصد دارید به کمک بدنسازی حجم عضلات خود را افزایش دهید توصیه میشود از این رژیم استفاده نکنید. بنابراین مهم نیست که از کدام رژیم، کتو، رژیم مدیترانه ای یا رژیم کم چربی استفاده کنید، مهم این است که به کیفیت موادغذایی توجه کنید. همچنین در بسیاری از مواقع این درمانها تاثیری نیز نداشتند. صرع (Epilepsy) یک بیماری سیستم عصبی است که در بیشتر مواقع با تشنجهای مکرر و شدید شناخته میشود. چگونگی سازوکار تأثیر رژیم کتوژنیک برای تشنج ناشی از صرع کاملاً شناخته نشده است. راه حل مقابله با سرطان باید در واقع از موارد بالا که باعث رشد و گسترش سلولهای سرطانی میشوند، جلوگیری کند. برای درمان هر چیزی باید علت و ریشه آن را شناخت و مبارزه با علایم راه حل نیست! This po᠎st w as created wi th GSA Content G᠎en erator Demov er si on!

معرفی رژیم کتوژنیک

این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند. پیش بینی میشود نکات مثبت بیشتری نیز از این رژیم مشاهده شود. افرادی که وزن بالاتری دارند، کاهش وزن بیشتری را تجربه میکنند؛ چون ذخایر چربی بیشتری برای سوزاندن دارند؛ از طرف دیگر، آب میان بافتی زیادی دارند که حین رژیم از دست میرود. کلیهها به متابولیسم پروتئین کمک میکنند و رژیم کتو ممکن است آنها را بیش از حد تحت فشار قرار دهد. یک نکته مهم در مورد پروتئین وی (whey protein) میزان زیاد آمینو اسید آرژینین در آن است. مطالعه انجام شده نشان میدهد رژیمهای کم کربوهیدرات میتوانند منجر به افزایش خطر نقص لوله عصبی در نوزاد شده و حتی اگر مادران همزمان اسید فولیک نیز مصرف کنند، باز هم در معرض خطر هستند. رژیم کتو همچنین بر تعادل الکترولیت ها تأثیر می گذارد ، که منجر به سردرد ، حالت تهوع و خستگی می شود. میزان ۴۵٪، معمولاً عدد مناسبی است تا ضمن برقراری یک کتوز خوب، عوارض گوارشی آن نیز بهحداقل رسیده و میان این دو، تعادل برقرار شود. برگشتن به وضعیت کتوز بعد از یه تقلب حتی کوچولو ممکنه یکهفته طول بکشه.

اما شیر و ماست شما رو از کتوز خارج میکنه. در واقع مصرف بالای چربی در رژیم کتوژنیک ممکن است منجربه افزایش کلسترول خون شود که این عامل موجب افزایش سنگهای صفراوی نیز میشود؛ چراکه بسیاری از سنگهای صفراوی ماهیت کلسترولی دارند. رژیم کتوژنیک موجب کاهش وزن، کاهش چربی خون و قند خون میشود. رژیمهای کم کربوهیدرات و پرچرب ممکن است به ورزشکاران استقامتی کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند؛ اما، رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران تیمی و سرعتی ممکن است موجب کاهش عملکرد آنان شود. توصیه می شود برای جلوگیری از ناراحتی معده، کربوهیدرات های قابل هضم با شاخص گلیسمی بالا را انتخاب کنید. در طول دوره تحصیل و کار، با بیماران سرطانی زیادی مواجه میشدم که تحت درمانهای سنگین شیمی درمانی قرار گرفته و کیفیت زندگی خود را به طور کامل از دست میدادند. خوردن تخم مرغ کامل به جای سفیده تخم مرغ بسیار مهم است زیرا بیشتر مواد مغذی تخم مرغ در زرده یافت می شود. اشتها حس چشایی، حس بویایی ، توانایی خوردن غذا، توانایی جذب ریزمغذی ها می تواند در اثر بیماری سرطان یا عوارض مربوط به درمان، خصوصا شیمی درمانی تحت تاثیر قرار بگیرد. چندین قرن است که رژیم کتوژنیک یا کتو ، وجود دارد.

خرید بستنی کتوژنیک در پژوهشی بر روی حیوانات با آسیب مغزی استفاده از رژیم کتو نقش سودمندی در بهبودی آسیبهای مغزی ایفا کرده است. اگرچه این مداخلات باعث کاهش در اندازه ی تومور نمی شود، اما از رشد آن جلوگیری می کند که همین امر می تواند ثابت کند این نوع از سرطان می تواند با محدود سازی گلوکز ، آسیب پذیر شود. اگرچه این مداخلات باعث کاهش در اندازه تومور نمی شود ، اما از رشد آن جلوگیری می کند که همین امر می تواند ثابت کند این نوع از سرطان می تواند با محدود سازی گلوکز ، آسیب پذیر شود. بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند. یافتههای این مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی برای افرادی که تومورهای مغزی به نام “آستروسیتوما”(astrocytomas) دارند ایمن و مفید است. وی رژیم غذایی کتو را برای 12 ماه دیگر ادامه داد و بیماریاش تحت کنترل در آمد. نکته مهم در این پژوهش ها این است که اگر رژیم کتو با داروهای درمان دیابت و شیمی درمانی به طور همزمان انجام شود ، موثرتر خواهد بود.