پاسخ داده شد: بیشترین سوالات رژیم های کتوژنیک

یبوست در رژیم کتوژنیک بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. این کاهش مصرف کربوهیدرات بدن فرد را در یک حالت متابولیک به نام کتوزیس (ketosis) قرار میدهد. در این حالت پیشنهاد میکنیم مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم نگه دارید و به مرور آن را حذف کنید. در این حالت بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تولید انرژی از چربی ها استفاده نموده و با سوزاندن آن تولید انرژی می نماید. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از بین بردن چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد.

چاقی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سکته مغزی، بیماری قلبی، سندرم متابولیک، سرطان، آرتروز و افت شناختی را افزایش دهد. مطالعات و بررسی ها نشان می دهند که رژیم غذایی کتوژنیک در مدیریت دیابت نوع دو بسیار موثر عمل می کند و حتی گاهی می تواند منجر به وارونگی کامل بیماری شود. به همین دلیل حتی اگر سعی کنید در کنار رژیم کتوژنیک، با ورزش کردن به ساخت ماهیچه ها کمک کنید، چندان موفق نخواهید شد.

سوسیس و کالباس در رژیم کتوژنیک

در واقه دو روز در هفته روز آزاد شما هستند که بهتر است حتی در روزهای آزاد، کربوهیدرات های مصرفی شما سالم و از نوع میوه و سبزیجات و غلات بدون قند باشد. می توانید در این نوع رژیم، 5 روز از هفته از رژیم استاندارد و دو روز باقی مانده از رژیم غیر کتوژنیک پیروی کنید. چربی استفاده شده در این رژیم نیز مانند دو نوع قبل باید سالم و ترجیحا بر پایه روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، نارگیل و… چربیهای ناسالم: روغنهای گیاهی فرآوری شده، سس مایونز و غیره.

برخی از چاشنی ها یا سس ها: اینها اغلب حاوی قند و چربی ناسالمی هستند. بعضی از ادویه جات یا سس ها: این مواد اغلب شامل: شکر و چربی های مضر هستند. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام نمناک خواهید خواند. رژیم کتو، کیتو، کتون زا یا کتوژنیک (Ketogenic diet) چیست و چگونه عمل می کند.

در این مطالعه، محققان به بررسی اینکه مکمل های کتون ممکن است یک استراتژی درمانی جدید برای محافظت و بهبود سلامت مغز در افراد مبتلا به چاقی که در معرض خطر اختلال شناختی عصبی هستند، پرداختند. باید توجه کنید که اینکه تصور کنید که با کاهش مصرف کربوهیدارت میتوانید عضله سازی کنید، کمی غیرمنطقی به نظر میرسد. از آن جایی که در رژیم کتوژنیک، میزان کربوهیدارت دریافتی بسیار کاهش می یابد، برخی مواد غذایی باید حذف و یا جایگزین شوند. البته برخی از علائم هم ممکن است نشان دهند که بدن وارد وضعیت کتوزیس شده. البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است.

البته توجه داشته باشید که تنها رژیم کتو استاندارد و رژیم کتو با پروتئین زیاد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. البته این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 خطرات کمتری دارد. این رژیمهای غذایی به دلیل سرعت اثر گذاری خود معمولا مورد توجه هستند. به همین دلیل می توان این رژیم را برای افراد کبد چرب مناسب دانست. مطالعهای نشان داده است که رژیم کتوژنیک میزان حساسیت به انسولین را تا 75 درصد از بین می برد.

 This artic le has ᠎be᠎en wri tt​en ᠎by GSA C​on᠎te​nt​ G enerat​or Dem oversion !

رژیم کتوژنیک چند روزه است

این رژیم بدن شما را قبل از اینکه کربوهیدرات ها را به طور کامل از بین ببرد، به مرحله ی چربی سوزی می رساند. BDNF یک پروتئین فعال در سیناپس­های مغزی است که سبب افزایش ارتباطات بین سلولهای عصبی و تنظیم شکل پذیری سیناپسی می­گردد. یک قوطی (142 گرم) حاوی 27 گرم پروتئین و 128 کالری می باشد. وقتی مصرف کربوهیدرات ها و مواد قندی کاهش می یابد، میزان ترشح انسولین در بدن نیز به شدت کم می شود. بر خلاف سایر رژیم های کم کربوهیدرات ، که برمصرف پروتئین تمرکز دارند ، یک برنامه کتو بر روی مصرف چربی متمرکز است .

اما رژیمهای کتوژنیک با این موضوع ارتباط دارند. زیرا این موضوع از کاهش وزن جلوگیری کرده و موجب می گردد تا وزن شما بیشتر شود. خودسرانه رژیم نگیرید، زیرا گاهی عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. این امر نتایج فوق العادهای برای رشد عضلانی به همراه خواهد داشت – با فرض اینکه شما نیز سخت تمرین میکنید تا رشد عضلانی تحریک شود. پایه و اساس این رژیم تامین سوخت و انرژی مورد نیاز بدن از چربی هاست به طوری که حدود 90 درصد کالری دریافتی روزانه فرد از منابع چربی تامین می شود. و سپس ۲ روز مقادیر کربوهیدرات دریافتی بدن را مقداری افزایش میدهید.

دریافت رژیم کتوژنیک فارسی رایگان

مشکلات کبدی: با متابولیسم بسیار زیاد چربی، رژیم غذایی میتواند شرایط کبدی موجود را بدتر کند. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند. همچنین کاهش وزن موجب می شود تا بیماری هایی مانند قند خون و فشار خون نیز درمان گردند. نتایج مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که بتا هیدروکسی بوتیرات ممکن است عملکرد سیگنالی داشته باشد که در شرایطی مانند دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر بر شرایط سلامتی فرد تاثیر بگذارد. در اینجا به چند مورد از مهم ترین فواید آن می پردازیم.

در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم

انسولین هورمونی است که به بدن اجازه میدهد از قند به عنوان سوخت استفاده کرده یا آن را ذخیره کند. با این کار میتوانید روند لاغری را تسریع ببخشید و در کوتاهترین زمان به وزن ایدهال برسید. می توان گفت شیر از هر ماده مغذی به میزان کمی داراست. مصرف این ماده غذایی در رژیم کتویی جهت کاهش وزن پیشنهاد می شود. برخی از ورزشکاران نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای بهبود عملکرد در ورزش خود ، از رژیم کتوژنیک استفاده می رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع کنند. سؤال خوبی است. به هر حال، برخی افراد فکر میکنند که راه رسیدن به عضله بزرگتر و حجیمتر خوردن یک رژیم غذایی پرکربوهیدرات است.

برخی از چربیهای اشباع نشده سالم مانند آجیلها و مغزها در رژیم کتو مجاز هستند؛ بادام، گردو، توفو و زیتون از این چربیهای سالم هستند؛ اما مصرف چربیهای اشباع شده مانند روغن پالم، نارگیل، گوشت قرمز، کره و کره کاکائو در مقادیر زیادی در این رژیم توصیه میشوند. صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا. موفقیت در کوتاه مدت بدون اشاره به عوارض ایجاد شده ، کاهش اشتها به دلیل کندتر متابولیزه شدن چربی ها نسبت به کربو ئیدراتها دلایلی است که این افراد عنوان می کنند.

همچنین استفاده از چای سبز بدون شکر و قند نیز می تواند بسیار موثر باشد که این نوشیدنی برای سلامتی بدن نیز فوق العاده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند. سبزیجات سرشار از کربوهیدرات محدود می شوند و به سبزیجات برگ دار (مانند کلم پیچ ،اسفناج) ، گل کلم ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، مارچوبه ، فلفل دلمه ای ، پیاز ، سیر ، قارچ ، خیار ، کرفس و کدو سبز ارجحیت داده می شود.یک فنجان کلم بروکلی خرد شده حدود شش گرم کربوهیدرات دارد.

بیش از بیست مطالعه نشان داده است که رژیم کتوژنیک ممکن است به کم کردن وزن و تقویت سلامتی بدنتان کمک کند. اگر چه احتمال آن کم است، اما اتفاق می افتد. بنابراین از هر نوع رژیم غذایی که استفاده می گردد داشتن تعادل در استفاده از مواد مغذی کلید اصلی حفظ سلامتی فرد می باشد. • مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی می توانند در هنگام شروع رژیم، به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی، مهم باشند. می توانید این توت ها را به همراه خامه سنگین برای دسر میل کنید.

ما در اینجا چهار مورد از معروف ترین آنها را برای شما معرفی و بررسی میکنیم. رژيم کتو ورژنهای گوناگونی دارد که در ادامه مطلب هر کدام از آنها را معرفی میکنیم. این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند. استفاده از قهوه تلخ که می توانید به جای شکر برای کاهش تلخی آن از خامه استفاده نمایید. شما می توانید از لیمو و نعنا که مواد غذایی مجاز در رژیم کتو به شمار می روند برای طعم دهی به نوشیدنی های خود استفاده نمایید.

آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات (مانند اتکینز یا پالئو) رژیم کتو واقعی را تغییر میدهند. رژیم های معروف کم کربوهیدرات (مانند اتکینز یا پالئو) رژیم کتو واقعی را اصلاح می کنند. امروزه به علت اینکه بیشتر کارها کم تحرک و به اصطلاح « پشت میزی »شده است، بیشتر افراد دچار اضافه وزن، خصوصا چربی شکم می شوند.

رژیم کتوژنیک و بارداری

این در مقایسه با 30 تا 40 درصد کالری پروتئینی که توسط متخصصین جامعه بدنسازی تبلیغ میشود، زمانی که هدف “رشد عضلانی” است، بسیار کم است. یک اونس (28 گرم) دارای 9 گرم پروتئین و 158 کالری می باشد. به همین دلیل است که رژیم کتوژنیک معمولاً یک رژیم پروتئینی “متوسط” در نظر گرفته میشود، نه یک رژیم غذایی با پروتئین بالا. همه ی میوه ها: به جز تکه های کوچک زغال اخته ی آبی و توت فرنگی. دوم آن که به جای رعایت رژیم های محدود کننده، سعی کنید عادات تغذیهای سالم را در خود ایجاد کنید.