نبرد بر سر رژیم کتوژنیک و نحوه برنده شدن در آن

در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید. بهعلاوه، روغن زیتون فرابکر حاوی مقدار زیادی آنتیاکسیدان پلیفنول است که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد قلب سلامت آن را تضمین میکند. چند نمونه از فیزیولوژیهای بیمارگونه عبارتند از: ارتباطات تحریکیِ نامعمول در درون شبکهٔ عصبی مغز، ساختار غیرطبیعی یاختهٔ عصبی که منجر به تغییر جریان یونی-عصبی میشود، کاهش ساخت پیامرسانهای مهاری، گیرندههای ناکارآمد پیامرسانهای مهاری، تجزیهٔ ناکافی پیامرسانهای تحریکی، تشکیل و تکامل ناتمام و ناقص سیناپسها، و اختلال در عملکرد مجراهای یونی. ​Th is data has ᠎been c᠎re​at ed  by GSA C᠎onte nt Gener᠎ator D᠎em ov er si on .

نتایج چند بررسی نشان میدهد که در برخی از بیماران ابتدا سطح کلسترول افزایش یافته اما پس از چند ماه افراد شاهد کاهش کلسترول بودند. به عنوان مثال، رژیم غذایی شما در روز دوم تنها به مصرف سبزیجات محدود می شود، در حالیکه در روز پنجم به شما دستور داده شده که چند عدد گوجه فرنگی و تکه بزرگی گوشت میل کنید. شکر استویا در بسیاری از دستور العملهای این مقاله استفاده میشود، اما به مرور متوجه میشوید که به گونهای در دستور العمل محاسبه شده است تاکمترین مقدار کربوهیدرات را به خود اختصاص دهد.

رژیم کتوژنیک غذا

بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند. افزایش کتون در کاهش سطح قند خون و نیز در بهبود میزان حساسیت به انسولین نیز نقش اساسی دارد. خانمهای باردار – مادران شیرده، افرادی که از ناراحتی دیابت و فشار خون رنج می برند به هیچ عنوان نباید این رژیم را امتحان کنند. این رژیم به دلیل محدودیت پایین راحت به نظر میرسد و با رعایت صحیح به وزن ایدهآل خود خواهید رسید. طبق نتایج مطالعات انجام شده این رژیم میتواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن و بهبود سلامتی داشته باشد. This has been creat᠎ed  with t he he lp of GSA Content᠎ Gener​ator DEMO!

پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. البته به دلیل اینکه دارای مقادیری کربوهیدرات است، بهتر است آن را بهصورت متعادل مصرف کنید. رژیم کتو باعث کاهش PH خون، اسیدی شدن آن و کاهش بی کربنات مایع خارج سلولی می شود. در گفتوگوی زندهٔ برنامهٔ اینستاکلینیک محب با دکتر محمد امیدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم، این سؤال را در میان گذاشتیم و ایشان در پاسخ به آن گفتند: بهترین رژیم غذایی که در دنیا هست، رژیم غذاییِ مدیترانهای است، یعنی سبک غذایی که در حاشیهٔ مدیترانه چه در جنوبِ اروپا و چه کشورهای شرقیِ آن مثل ترکیه و ایران وجود دارد.

در این رژیم غذایی روشهای زیاد و متنوعی بدون شک اجرا میشوند؛ اما ما یک روش ۵ مرحلهای را برای شما آماده کردهایم که بهترین نتیجه را برای شما حاصل میکند. بله. اما ممکن است این رژیم برای عضله سازی بهخوبی رژیمهای با کربوهیدرات متوسط نباشد. اول، آسیب نرسان با بازی مریل استریپ به عهده گرفت که در آن صرع شدید یک کودک با استفاده از رژیم کتوژنیک با موفقیت درمان میشود. همچنین بیمارانی که مبتلا به برخی بیماریهای عصبی مانند صرع هستند، میتوانند در پروسه درمان و با مشورت پزشک خود، از این رژیم بهره ببرند. رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

چون سوخت اصلی مغز و سیستم عصبی گلوکز است، با محدود شدن کربوهیدرات، کارایی سیستم عصبی به طور قابل توجهی کاهش می یابد و بی حوصلگی، بی تمرکزی و پرخاشگری، فرد و اطرافیان را کلافه می کند. کارآزماییهای دیگر، نوع خاصی از رژیم یا روشهای القای آن را استفاده کردند بودند که برای کودکان قابل تحمل باشد. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات ها نیست، بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تامین سوخت خود به سراغ چربی ها می رود. A᠎rt icle was generated  by GSA C​onte​nt Gener at​or D em᠎ov​ersi on!

جایگزین نان در رژیم کتوژنیک

البته حتما شنیدهای که زرده حاوی مقدار بالایی کلسترول است اما تاثیر چندانی در ریسک بیماریهای قلبی ندارد. یک تخممرغ بزرگ حاوی کمتر از یک گرم کربوهیدرات است و حدود ۶ گرم پروتئین دارد. حدود 30 ثانیه بپزید. یک فنجان کلم بروکلی خرد شده حدود 6 گرم کربوهیدرات دارد. این بدین معناست که حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص می باشد. میوهها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات حاوی کربوهیدرات فراوان و سرشار از فیبر هستند. گوشت حاوی آهن و پروتئین و گوجه فرنگی حاوی فیبر است که باعث می شود هضم راحتتر اتفاق بیفتد. از دست دادن بیش از حد پتاسیم باعث میشود که مشکلی به نام هیپوکالمی اتفاق بیفتد که نقش بسزایی در کنترل عضلات و سلامت قلب دارد. This conte nt h᠎as ​be en generated by GSA Content G enerat᠎or D᠎em​ov er᠎si on.

یکی دیگر از بیماریهایی که رژیم کتوژنیک در کاهش علائم آن موثر است بیماری پارکینسون نام دارد. یادتان باشد که از محصولات رژیمی کم چرب هم در رژیم خود نداشته باشید. در نظر داشته باشید که این روند در هر فرد متفاوت است و ممکن است برخی افراد به زمان بیشتری نیاز داشته باشند تا بدنشان وارد فاز کتوزیس شود. اما افراد با فرهنگ های غذایی گوناگونی وجود دارند که به راحتی وارد فاز کتوز میشوند و مدت زمان طولانی بدون هیچگونه تأثیر منفی در رژیم کتو باقی میمانند. با این حال، هنوز هم تحقیقات با کیفیت بالاتری برای تعیین ایمنی و اثربخشی طولانی مدت رژیم کتو مورد نیاز است.

به همین خاطر است که ما تصمیم گرفتیم یک نمونه رژیم کتوژنیک لاغری دو هفته ای ایرانی برای شما عزیزان آماده کنیم. بنابر تحقیقات انجامگرفته، مصرف قهوه برای افراد چاق و کسانی که قصد حفظ رژیم لاغری را دارند، مناسب بوده و کمک میکند بتوانند وزن خود را کنترل کرده و یا کاهش دهند. چنانچه دستگاه قهوه ساز یا وسایل دم کردن قهوه ندارید، میتوانید از انواع قهوه فوری تلخ استفاده کنید. البته باید بدانید که بهتر است انتخاب شما شکلات تلخ با حداقل ۷۰ درصد کاکائو باشد. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع کاربرد دارد، اما این رژیم عوارض خود را به دنبال دارد بنابراین باید در مدت 1 تا 3 ماه به نتیجه دلخواه خود برسید.

رژیم کتوژنیک و تیروئید

در آین مطالعه ، 22 دیابتی که به مدت 12 ماه دو بار در هفته ورزش می کردند ، کاهش مشابهی در چربی کبد و چربی شکم داشتند ، صرف نظر از اینکه شدت ورزش آنها کم تا متوسط یا متوسط تا زیاد در نظر رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع گرفته شود . آووکادو ریسک بیماریهای قلبی را کاهش میدهد و میزان LDL یا کلسترول بد خون را کم میکنند. کتون ها سوخت جانشین بدن هستند که در هنگام کاهش گلوکز خون برای تامین انرژی بدن مورد استفاده قرار میگیرند. این ویژگی در دوره رژیم کتوژنیک که میزان کربوهیدرات دریافتی شما کاهش مییابد در ساخت عضله اهمیت زیادی دارد.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر با این حال، کسانی که از رژیمهای گیاهی، از جمله وگان استفاده میکنند، میتوانند از رژیم کتوژنیک نیز پیروی کنند. رژیمهای وگان اگر به دقت برنامه ریزی نشده باشند، تعدادی از مواد مغذی مورد نظر بدن را تامین نمیکنند. این تغییر حالت بدن از گلوکز سوزی به چربی سوزی را کتوزیسه می گویند.و این جواب سوال کتوزیس چیست است در ادامه با ما همراه باشید تا معنی کتو را توضیح دهیم. اگر ۴۰ روز کاری را انجام دهید این به این معنی است که به آن کار عادت کرده اید و قصد ما نیز همین است . این تغییرات با عادت کردن بدن به روند رژیم کتو اتفاق می افتد.

اینکه چه چیزی بخورید بستگی به این دارد که با چه سرعتی بخواهید به رژیم لاغری کتو عادت کنید. تحقیقات نشان می دهند که این رژیم بسیار بهتر از رژیم های کم چربی است. بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذایی، برنامههای کاربردی و کتابهای آشپزی دارای دستورهای پخت سازگار با رژيم كتوژنيك و ایدههای غذایی هستند که میتوانید برای ساخت منوی غذایی موردنظرتان از آنها استفاده کنید. مقادیر گوشت و مرغ را می توان با استفاده از روغن اسپری یا با یک ورق پخت سیلیکون پخته و سپس آن ها را در کیسه های فریزر قرار داد و آنها را قبل از استفاده یخ زده قرار داد.

البته دقت کنید زیاده روی در خوردن میان وعده یا تعداد میان وعده های زیاد هم باعث افزایش وزن می شوند. همچنین افرادی که دچار افزایش وزن میشوند، طبع بدن آنها به شدت سرد شده و تمایلی به تحرک، ورزش، انجام حرکات کششی و اجرای برنامهها و فعالیتهای روزانه خود ندارند و دچار خوابآلودگی میشوند. حرکات کششی از تجمع اسیدلاکتیک که سبب گرفتگی عضلات می شود، جلوگیری می کند. انتخاب مواد تازه یا میوه و سبزیجات یخ زده و کل گوشت، مرغ و ماهی به شما این امکان را میدهد که بیشتر از این مواد استفاده کنید و ممکن است به کاهش میزان چربیهای “بد” در رژیم غذایی خود مانند چربی ترانس کمک کند.

همه ورزشکاران بهویژه بدنسازان بهدنبال رژيم عضله سازی و برنامه غذایی بدنسازی یا همان برنامه غذایی عضله سازی برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز میگردند. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران بسیار مناسب است اما بدنسازها باید از رژیم دورهای یا سیکلیکال پیروی کنند. شما می توانید یک فنجان برنج برای ناهار بخورید و بقیه روز را باید سبزیجات خام یا پخته بدون روغن بخورید. قهوه سبز به صورت دانه های قهوه معمولی به فروش می رسد که می توانید خریداری کرده و استفاده کنید .

یبوست در رژیم کتوژنیک یکی از مهمترین نقشهایی که قهوه در کاهش وزن دارد، کم شدن اشتهاست که در نهایت منجر به لاغری میشود. کتوژنیک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است و جزء بهترین رژیمهای کاهش وزن سریع است. امروز شما را با بهترین راه های آب کردن شکم و پهلو آشنا می کنیم تا حتی بدون نیاز به ورزش چربی شکم را از بین ببرید! نکته مهم دیگر این است که همیشه باید به یاد داشته باشید که ورزش منظم، داشتن برنامه غذایی سالم و استفاده از مکمل لاغری سه ضلع مثلث تناسب اندام است.

اگر می خواهید سفیده تخم مرغ را بخورید، ممکن است مجبور باشید مکمل های ویتامینه مصرف کنید (با متخصص تغذیه خود صحبت کنید). این کاهش مصرف کربوهیدرات باعث میشود که بدن شما انرژی روزانه خود را به جای گلوکز که با عنوان کتوز شناخته می شود از چربی های ذخیره شده تامین نماید. نامگذاری این رژیم بر این مبنا صورت گرفته است که با پیروی از آن، در بدن حالت کتوز (Ketosis) ایجاد میشود. رژیم غذایی کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است. از جمله روشهای مفید و ساده برای آب کردن چربی شکم میتوانیم به افزایش مصرف فیبر، استفاده از روغن نارگیل، اضافه کردن زنجبیل به غذاهای مختلف، اجتناب از آدامس جویدن، انجام تمرینات یوگا، پیادهروی، پاکسازی بدن و خودداری از مصرف مواد غذایی حاوی نشاسته اشاره کنیم.

رژیم غذای کتوژنیک

لوبیا حاوی فیبر بالایی است و احساس سیری را سریع به مغز منتقل میکند. کره حاوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات است. همانگونه که پیش تر عنوان کردیم در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات به مقدار ناچیز رسیده و یا به کل حذف میشود. برخی چاشنی ها و یا سس ها: این مواد معمولا دارای شکر و چربی های ترانس هستند. شواهد نشان می دهد که می تواند دفعات بروز تشنج را کاهش دهد، و برخی از افراد مبتلا به صرع که این نوع رژیم را دنبال می کنند، به طور کلی تشنج آن ها متوقف می شود.