نبرد بر سر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک و نحوه برنده شدن در آن

طرز رژیم کتوژنیک این نسبت غالبا 60% چربی، پروتئین %35 و 5% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند. رژیم کتو استاندارد: در این رژیم شما ۷۵ درصد از کالریها را به وسیله چربی، ۵ درصد را با کربوهیدرات و ۲۰ درصد را با پروتئین تامین میکنید. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در SKD معمولا ۷۰ درصد انرژی از چربی، ۲۰ درصد از پروتئین و ۱۰ درصد از کربوهیدرات تامین میشود.

هنگامی که شما سازگاری بیشتری با رژیم کتوژنیک پیدا کردید میتوانید مواد خوراکی کم کربوهیدرات را هم انتخاب کنید تا کربوهیدرات دریافتی شما به کمتر از ۲۰ گرم در روز برسد. در رژیم کتو میتوانید غذاهایی که چربی دارند و از کربوهیدرات تشکیل نشدهاند را میل کنید. در رژیم کتوژنیک، چه غذاهایی میتوانید بخورید؟ رژیم کتوژنیک چرخه ای: اگر برای شما دنبال کردن یک رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین در هر روز کار مشکلی است به جای آن میتوانید از چرخه کربوهیدراتی استفاده کنید. تمام این نشانههای کوچک، میخواهند به شما بگویند که چاقی شما ذهنی است و نه جسمی و فرمول هایی در ذهن شما وجود دارد که سبب چاقی شما شده است و اگر یاد بگیری چگونه آنها را با فرمول های متناسب کننده جایگزین کنی همانطور که خیلی ساده و بدون رنج و سختی چاق شدید اینبار میتوانید به مراتب آسان تر از چاق شدن، لاغر شوید.  Con te᠎nt has  be᠎en gener ated by G᠎SA Content  Genera tor DEMO !

رژیم کتوژنیک روشن ضمیر

رژیم ها می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد. چندین مطالعه پزشکی انجام شده نشان می دهند که رژیم کتو درمانی موثر برای سرطان و دیگر مشکلات جدی سلامتی است. رژیم کتوژنیک استاندارد یا SKD: این رژیم شامل 5 درصد کربوهیدرات، 20 درصد پروتئین و 75 درصد چربی است. با مصرف کربوهیدرات، گلوکز خون بالا رفته و انسولین در واکنش به آن ترشح میشود. ​Th᠎is article w᠎as creat ed with the help of G SA C ontent Generator D᠎emoversion !

همانطور که در بالا گفته شد با خوردن مقدار کمی از مواد غذایی کربوهیدراتی بدن ما انسولین کمتری ترشح خواهد کرد. اگر میزان کربوهیدرات دریافتی ما زیاد باشد کالریهای اضافی به شکل چربی ذخیره میشوند و نتیجه آن افزایش وزن ناخواسته خواهد بود. در ابتدا این انرژی به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره شده و سپس به عنوان چربی بدنی ذخیره میشود. آره. با این حال ، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. به این خاطر که یکی از ویژگیهای فستینگ بالا بردن متابولیسم است و بدن شما به شکل خودکار چربیها را آب میکند.  Post has ᠎been g ener᠎at᠎ed  wi᠎th GSA Conte᠎nt ᠎Generato᠎r  DEMO.

رژیم کتوژنیک عباسمنش

رژیم کتوژنیک باعث تغییر در تعادل آب و مواد معدنی بدن شما شده که به همین خاطر باید نمک بیشتری به وعده غذایی خود اضافه کنید یا از مکملهای مواد معدنی استفاده کنید. با تغییر سوخت بدن از گلوکز به چربی وارد فاز کتوسیس میشوید و بدن شما به ماشین چربی سوز تبدیل میشود. 4. اسکیزوفرنی: مطالعات نشان داده اند که رژیم کتوژنیک با تثبیت مسیرهای انرژی در مغز که مسئول ایجاد توسعه علایم اسکیزوفرنی هستند، منجر به تغییر رفتار در تفذتد مبتلا به اسکیزوفرنی می شود. رژیم کتوژنیک منجر به تغییرات انطباقی در متابولیسم انرژی مغز شده و ذخایر انرژی را افزایش میدهند.

در حال حاضر شواهد نشان میدهند که رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین کتو در مقایسه با رژیم کم چرب باعث داشتن عمر طولانی تر می شود. مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۳ توسط مجله تغذیه بریتانیا نشان داده است افراد گروه رژیم کیتو در مقایسه با افراد گروه رژیم کم چرب کاهش وزن بهتر و خطر بیماری قلبی کمتری داشتند. از جمله نشانههای این اختلال چاقی، هایپرانسولینمی و مقاومت انسولین است. از جمله این نشانهها میتوان به انرژی کم و عملکرد نامناسب ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، ناراحتیهای گوارشی و پایین آمدن عملکرد ورزشی اشاره کرد.

حلیم در رژیم کتوژنیک

کتون ها از چربی تولید شده و به عنوان سوخت در سراسر بدن، از جمله مغز مورد استفاده قرار می گیرند. پژوهشهای دیگری نیز جهت استفاده از این رژیم برای درمان بیماریهای دیگری بجز صرع به جریان افتاد. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. میتوان گفت که با انجام فستینگ در رژیم کتوژنیک قادر خواهید بود تا سریع تر وارد فاز کتوسیس شوید و همچنین بیشتر چربی بسوزانید. برای اغلب افراد انجام رژیم کتوژنیک با کمی کربوهیدرات بیشتر نیز میتواند به کاهش وزن سریع و بیخطر کمک کند. Th is ​data has  be​en done with the he lp  of GSA Con᠎tent Generator Demov᠎ersion .

رژیم کتوژنیک تلگرام

اگر هیپو متابولیسم گلوکز را به عنوان یک دلیل عمده برای پیشرفت بیماری ام اس بپذیریم، پس افزایش تأمین انرژی از طریق اجسام کتونی میتواند یک مزیت درمانی بالقوه باشد. در واقع رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی سالم برای هر فرد است. 3. کافئین: کافئین می تواند در افزایش سطح انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فرد مؤثر باشد. 5. بیماری پارکینسون: رژیم غذایی کتو با کمک به کارکرد مؤثر مغز می تواند به کاهش علائم بیماری های نورودژنراتیو (تخریب کننده عصب) مانند پارکینسون کمک کند.

Where برنامه غذایی رژیم کتوژنیک 6 ماه دیگر خواهد بود؟

برخی از کسانی که این رژیم را استفاده می کنند، علائم آنفولانزای کتو را تجربه خواهند کرد. افرادی که از این دارو استفاده می کنند باید از رژیم کتو خودداری نمایند. اما امروزه افرادی نیز هستند که این رژیم تغذیه ای را در برنامه خود قرار داده اند. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا می کند، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده می شوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربی هاست. کتوژنیک، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که بدن شما شروع به چربی سوزی کند.  Content has been g᠎en er at ed with G​SA C ontent Generator  D᠎em oversi on .

رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیمی با درصد کربوهیدرات خیلی کم و چربی زیاد و پروتئین متوسط هست ؛ شاید خیلی عجیب به نظر برسد ولی اساس تغذیه برای لاغری در این رژیم خوردن چربی هاست! آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که ممکن است به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک کند. میتواند به کنترل دیابت به خوبی کمک کند! در حالی که دیگر آمینواسیدها به گلوکز تبدیل میشوند اما استیل کوآ میتواند برای ساخت کتون استفاده شود. دیگر رژیم گرفتن سخت نیست.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

بدن ما قادر است که پروتئین را به گلوکز تبدیل کند بدان معنا که اگر شما مقدار زیادی پروتئین بخورید کار سخت تری برای ورود به فاز کتوسیس خواهید داشت. گزارشهای منتشر شده نشان میدهند در حالی که بیماریها با یکدیگر متفاوت هستند اما انجام رژیم کتو برای بسیاری از مشکلات عصبی موثر است زیرا که اثرات محافظتی در برابر اعصاب را دارد. رژیم کتو یا همان کتون زا مانند بسیاری از رژیمهای غذایی فواید زیادی هم برای بدن دارد.

دلیل این امر هم کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون در این بیماران است. دلیل کاهش وزن سریع و آب کردن چربی های شکم که با پیروی کردن از رژیم کتوژنیک رخ میدهد استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت است. در رژیم کتوژنیک مصرف گوشت قرمز،بوقلمون استیک، مرغ، سوسیس، همبرگر،ماهی سالمون،کره،خامه،پنیر،روغن زیتون،روغن نارگیل، و..مانعی ندارد.بهتر است در این رژیم از مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود. این نوع نوسانات وزنی می تواند منجر به بی نظمی در خوردن شود ، یا می تواند کیفیت غذا خوردن را بدتر سازد.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند

از طرف دیگر ، رژیم کتو نیز منجر به کتوز می شود و می توان آن را به مدت نسبتا طولانی تری ادامه داد . یک آزمایش انجام شده بر روی موشها نشان داد که رژیم کتوژنیک فرآیند بیماریهای ای ال اس و هانتینگتون را آهسته تر میکند. 7. لتارژی (نوعی حالت گیجی و خواب آلودگی) و ضعف: بدون شک رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی دشوار است. بیش از 90٪ کالری می تواند پروتئین باشد و در هر وعده ممکن است 20-50 گرم پروتئین وجود داشته باشد.

رژیم کتوژنیک دکتر زهرا احمدی

پروتئین دریافتی شما باید چیزی بین ۱ تا ۱.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن ایده آل شما باشد. میزان مصرف توصیه شده روزانه (RDI) پروتئین در خانم ها 46 گرم و برای آقایان 56 گرم می باشد. 2. بیماری های قلبی: رژیم کتوژنیک توانایی کاهش میزان کلسترول بد و سطح تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب را دارد. رژیم کتو به جای اینکه بر روی کالری شماری، محدود کردن حجم غذا، ورزش بیش از حد یا انگیزه بسیار زیاد تمرکز کند، نگاه متفاوتی به کاهش وزن و بهبود سلامتی دارد. رژیم کتوژنیک ( به اختصار رژیم کتو)یک رژیک کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید بسیاری را برای سلامتی شما به همراه دارد .

است این روند رخ دهد.

این رژیم علاوه

بر آنکه باعث لاغری سریع بدن می گردد که موجب بهبود سلامتی جسمی نیز می شود. دیگر فایده مهم کتو این است که احساس گرسنگی نخواهید کرد و نیازی به کالری شماری و انجام ساعتها ورزش های پر فشار برای سوزاندن کالریها ندارید. است این روند رخ دهد. اگر این روند ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات پر فیبر بخورید. علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد.

رژیم کتوژنیک هرم

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مانند رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که پروتئین بیشتری دارد و شامل 60% چربی، 35% پروتئین و 5% کربوهیدرات میباشد. در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع رژیم مصرف میشود. این نسبت معمولاً ۴:۱ است، اما کودکان کمتر از ۱۸ ماه یا بزرگتر از ۱۲ سال، یا آنهایی که چاق هستند، با نسبت ۳:۱ آغاز میکنند. این نسبت غالبا ۶۰% چربی، پروتئین %۳۵ و ۵% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند.

رژیم کتوژنیک داستان متفاوتی نسبت به دیگر رژیمها دارد. اهمیت این موضوع بهخاطر تأثیری است که اضافه وزن بر دیابت نوع ۲ دارد. این نوع، مشابه نوع استاندارد این رژیم غذایی است، اما مصرف پروتئین در آن بیشتر است. شما در رژیم کتو باید بیشتر کربوهیدراتی که هضم آنها آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف کنید. البته باید گفت که منظور کربوهیدراتهای ناسالم مانند نان سفید است. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. تحقیقات زیادی در مورد سازوکار رژیم غذایی کتو در کمک و حتی جلوگیری از برخی بیماری های خاص انجام شده است.