مشاوره در مورد نشت مواد شیمیایی در تامین آب فیلادلفیا


مقامات فیلادلفیا روز یکشنبه به ساکنان پیشنهاد کردند که پس از نشت مواد شیمیایی به یکی از شاخه‌های رودخانه دلاور، که منبع آب آشامیدنی حدود 14 میلیون نفر در چهار ایالت است، به جای آب لوله کشی، از آب بطری شده برای نوشیدن و پخت و پز استفاده کنند.

به گفته مقامات، یک لوله در Trinseo PLC، یک کارخانه شیمیایی، اواخر روز جمعه پاره شد و حدود 8100 گالن محلول پلیمری اکریلیک محلول در آب را به Otter Creek در شهرستان باکس در شمال فیلادلفیا فرستاد.

مایکل کارول، معاون مدیر عامل حمل و نقل، زیرساخت و پایداری فیلادلفیا در یک کنفرانس خبری صبح یکشنبه گفت: «در حال حاضر آلاینده‌ای در سیستم آبی ما یافت نشده است.

با این حال، او گفت: «نمی‌توانیم صددرصد بگوییم که اثری از این مواد شیمیایی در آب لوله‌کشی وجود نخواهد داشت» و افزود که سطح کم قرار گرفتن در معرض آن سلامت انسان را به خطر نمی‌اندازد.

تیم توماس، معاون رئیس کارخانه شیمیایی Trinseo، به WPVI-TV در فیلادلفیا گفت: “این مانند موادی است که در رنگ پیدا می کنید.” «این رنگ اکریلیک معمولی شماست که در خانه دارید. این چیزی است که واقعاً این ماده در یک پایه آب است.

در روز یکشنبه نمی توان بلافاصله با نمایندگان شرکت تماس گرفت.

اداره حفاظت از محیط زیست پنسیلوانیا گفت که نمونه های آب در محل هیچ آلاینده ای را شناسایی نکرده اند. آژانس گفت: از صبح یکشنبه، “هیچ محصول اضافی از تاسیسات خارج شده و وارد رودخانه دلاور نشده است.”

با این حال، گارد ساحلی ایالات متحده، که همچنین به نشت آب واکنش نشان داد، گفت که مردم باید از سایتی که در آن عملیات پاکسازی در حال انجام است، اجتناب کنند.

آقای کارول در کنفرانس خبری گفت که هیچ نگرانی در مورد قرار گرفتن پوست در معرض مواد شیمیایی یا خطر آتش سوزی وجود ندارد.

او گفت: «حمام کردن و شستن ظروف نگران کننده نیست. به همین ترتیب، ما هیچ نگرانی در مورد استنشاق دود در سطوحی که در حال ارزیابی هستیم نداریم.

دو ماده شیمیایی آزاد شده از طریق ترکیدگی لوله بوتیل آکریلات و اتیل آکریلات بودند که هر دو مایعات بی رنگ با بوی تند هستند که برای ساختن رنگ ها، درزگیرها و چسب ها استفاده می شود.

به گفته موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی، هر دو ماده شیمیایی می توانند باعث مشکلات تنفسی و تحریک چشم و پوست شوند.

بوتیل آکریلات یکی از مواد خطرناک قطار نورفولک جنوبی بود که در ماه فوریه در شرق فلسطین، اوهایو، از ریل خارج شد و باعث آتش سوزی شیمیایی سمی شد.

در حالی که دامنه فاجعه جنوبی نورفولک هنوز ناشناخته است، برخی از مردم نسبت به اطمینان خاطر مقامات مبنی بر خطرناک نبودن نشت جمعه در شهرستان باکس ابراز احتیاط کردند.

نظرات ارسال شده در فیس بوک در مورد کنفرانس خبری توسط مقامات فیلادلفیا، شباهت هایی به خروج از ریل اوهایو داشت و نشان دهنده بی میلی به نوشیدن آب لوله کشی شهری بود.