قبل از مرگ جردن نیلی، پزشکان مدتها در مورد چوکه هولدها هشدار می دادند


هنگامی که یک مسافر مترو در نیویورک از چنگال خفه استفاده کرد که منجر به کشتن یک مرد بی خانمان 30 ساله به نام جردن نیلی شد، او از تکنیکی استفاده می کرد که بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب هشدار می دهند که آنقدر خطرناک است که نباید در اجرای قانون مجاز باشد.

نگهدارنده های خفه کننده یا خفه کننده به فشارهای گردن نیز معروف هستند که شامل اعمال فشار به دو طرف گردن می شود. آنها در برخی از مسابقات هنرهای رزمی مجاز هستند، و برخی از پرسنل نظامی ایالات متحده در واحدهای رزمی زمینی ممکن است یاد بگیرند که در تمرینات از نگهدارنده خفه کردن و رهاسازی ایمن مربوطه استفاده کنند.

اما در چند سال گذشته، ادارات پلیس به دنبال حوادثی مانند مرگ اریک گارنر و جورج فلوید، به طور فزاینده ای استفاده از خفه را ممنوع کرده اند.

اطلاعات کمی در مورد تعداد دفعات استفاده پلیس از انبارها یا پیامدهای آن وجود دارد. در میان معدود مطالعات، یکی گزارش می‌دهد که افسران در اسپوکین، واشینگتن، 230 بار در هشت سال قبل از می 2021، زمانی که ایالت واشنگتن آن‌ها را ممنوع کرد، از قفل گردن استفاده کردند.

در حالی که هیچ مورد مرگ و میر در استفاده از نگهدارنده توسط آن بخش ثبت نشده است، متخصصان مغز و اعصاب می گویند که خطرات فشار دادن گردن غیرقابل انکار است.

دکتر الطاف سعدی، متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان عمومی ماساچوست، توضیح داد که خفه کردن و خفه کردن می تواند از دو طریق باعث مرگ یا آسیب مغزی شود. آنها می توانند نای را فشرده کنند و از ورود هوا به ریه ها جلوگیری کنند. و می توانند شریان های کاروتید را که در دو طرف گردن و در مجاورت نای قرار دارند، فشرده کنند. دکتر سعدی گفت: هفتاد درصد خونی که به مغز می رود از کاروتیدها عبور می کند. اگر این جریان خون در یک نگهدارنده خفه یا خفه قطع شود، برخی از افراد ممکن است در عرض سه تا چهار ثانیه بیهوش شوند. اگر جریان همچنان محدود باشد، فرد می تواند در عرض سه تا چهار دقیقه بمیرد.

دکتر سعدی گفت: اگر فردی هوشیاری خود را از دست بدهد، این نشانه آسیب احتمالی به مغز است.

حتی اگر فرد هوشیاری خود را از دست ندهد، سکته مغزی و آسیب دائمی مغز، از جمله اختلالات شناختی، می تواند ناشی از خفگی باشد.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی به ویژه در معرض آسیب مغزی در نتیجه فشردگی گردن هستند.

دکتر سعدی و همکارانش در مقاله‌ای که در سال 2020 در JAMA Neurology منتشر شد، نوشتند: «احتمال عواقب مخرب آنقدر زیاد است که در هر شرایطی از قید گردن استفاده شود.»

آکادمی اعصاب آمریکا قاطعانه با فشار دادن گردن مخالفت کرد. در یک مقاله موضعی، این سازمان نوشت که یک مانترا در زمینه آن “زمان مغز است” است، به این معنی که بافت مغز با توقف جریان خون به سرعت می میرد. این گروه خاطرنشان می‌کند که در سکته‌های مغزی، زمانی که ناحیه‌ای از مغز از خون محروم می‌شود، 1.9 میلیون نورون در هر دقیقه قبل از بازیابی جریان خون می‌میرند.

این گروه در بیانیه‌ای نوشت که چنین تکنیک‌هایی «ذاتاً خطرناک هستند» و قویاً همه پرسنل مجری قانون و سیاست‌گذاران را تشویق کرد «حداقل محدودیت‌های گردن را به عنوان نوعی نیروی کشنده طبقه‌بندی کنند».

این گروه یک ممنوعیت توصیه شده برای این تکنیک اضافه کردند «زیرا هیچ تمرین یا روشی برای استفاده از مهارهای گردن وجود ندارد که بتواند خطر مرگ یا آسیب عمیق عصبی دائمی را با این مانور کاهش دهد.»

الیور وانگ گزارش کمک کرد