شرکت آزمایش می گوید به صدها نفر به اشتباه گفته شد که ممکن است سرطان داشته باشند


شرکتی که آزمایش خونی ایجاد کرده که ده‌ها نوع سرطان را تشخیص می‌دهد، اذعان کرده است که در ماه گذشته به حدود 400 نفر از مشتریانش به اشتباه گفته شد که ممکن است به این بیماری مبتلا باشند.

شرکت Grail روز یکشنبه در بیانیه ای ایمیلی گفت که فروشنده ای که با آن کار می کند صدها نامه با نتایج آزمایش نادرست به دلیل “مشکل پیکربندی نرم افزار” ارسال کرده است که از آن زمان حل شده است.

این نامه‌ها به مشتریانی فرستاده شد که اخیراً آزمایش Grail’s Galleri را خریداری کرده بودند، آزمایشی که از خون‌گیری برای تشخیص سیگنال سرطان مشترک بین 50 نوع سرطان استفاده می‌کند و فقط با نسخه در دسترس است.

Grail گفت که این مشکل به دلیل نتایج آزمایش نادرست ایجاد نشده است. به گفته این شرکت، بیش از نیمی از افرادی که نامه را اشتباه دریافت کرده اند، هنوز برای آزمایش خون گرفته نشده اند.

Grail در بیانیه خود گفت، فروشنده، PWNHealth، در 19 می به Grail اطلاع داد که یک “فرم نامه نادرست” برای تقریبا 400 مشتری از 10 تا 18 می ارسال شده است. این پیام های نادرست توسط فایننشال تایمز گزارش شده است.

به گفته این شرکت، پس از اینکه Grail در مورد مشکل مطلع شد، از طریق تلفن و ایمیل با مشتریان آسیب دیده تماس گرفت. در این بیانیه آمده است: «هیچ اطلاعات سلامتی بیمار به دلیل این موضوع فاش یا نقض نشده است و هیچ آسیب یا عوارض جانبی به بیمار گزارش نشده است».

PWNHealth در بیانیه ای ایمیلی اعلام کرد که پس از اطلاع از این مشکل، متوجه شد که سیستمی که برای ارسال پیام های الگو به افراد استفاده می شود، «پیکربندی نادرست» دارد. این شرکت مشخص نکرد که چگونه از این موضوع مطلع شده است.

این شرکت گفت: “ما مشکل اساسی را ظرف یک ساعت پس از آگاهی از آن حل کردیم و فرآیندهای اضافی را برای اطمینان از تکرار نشدن آن اجرا کردیم.” با مشارکت Grail، ما در عرض 36 ساعت با افراد آسیب دیده تماس گرفتیم.

نامه‌های نتیجه آزمایش به اشتباه در بحبوحه نبرد نظارتی بین ایالات متحده و شرکت مادر Grail، Illumina، سازنده پیشرو ماشین‌های توالی‌یابی ژن ارسال شد. ایلومینا Grail را در آگوست 2021 خریداری کرد.

در ماه آوریل، کمیسیون تجارت فدرال به ایلومینا دستور داد تا خود را از Grail واگذار کند، زیرا این خرید می تواند رقابت و نوآوری را در آزمایش سرطان خفه کند، قیمت ها را افزایش دهد و انتخاب های مصرف کنندگان را کاهش دهد.

ایلومینا گفت که نسبت به حکم FTC و یک چالش قانونی مشابه توسط اتحادیه اروپا تجدید نظر خواهد کرد. این شرکت در ماه آوریل گفت که برنده شدن در هر دو درخواست به آن امکان می‌دهد تا تست Galleri را به طور گسترده‌تر در دسترس قرار دهد و همچنین مقرون‌به‌صرفه‌تر و سودآورتر کند.

این شرکت گفت، اگر درخواست‌هایش با شکست مواجه شود، Illumina به سرعت برای واگذاری خود از Grail اقدام خواهد کرد.