کمبود آنتی بیوتیک می تواند باعث افزایش نرخ سیفلیس شود


کمبود جدید نوعی پنی سیلین که برای مبارزه با سیفلیس حیاتی است، متخصصان بیماری های عفونی را نگران کرده است و هشدار می دهند که کمبود طولانی مدت این دارو می تواند اپیدمی این عفونت مقاربتی را در ایالات متحده بدتر کند.

کمبودی که ماه گذشته توسط داروساز فایزر در نامه ای اعلام شد، مربوط به Bicillin LA، یک آنتی بیوتیک تزریقی طولانی اثر است که به پنی سیلین G بنزاتین نیز معروف است. این شرکت به دلیل افزایش نرخ عفونت های سیفلیس و همچنین استفاده اخیر بیسیلین به عنوان جایگزینی برای آموکسی سیلین، آنتی بیوتیک دیگری که به طور دوره ای کمیاب بوده و برای عفونت های عمومی تر مانند گلودرد استرپتوکوکی تجویز می شود، به افزایش قابل توجه تقاضا اشاره کرده است.

استیون دانهی، سخنگوی فایزر، گفت که احتمالاً حدود یک سال طول می‌کشد تا این شرکت تولیدات خود را در کارخانه خود در روچستر، میشینه تا 50 درصد افزایش دهد و در نهایت بیسیلین کافی برای پاسخگویی به تقاضا و ذخیره ذخایر تولید کند.

سیفلیس از سال 2000 در ایالات متحده در حال افزایش بوده است و به 176713 مورد در سال 2021 رسیده است که طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این افزایش نزدیک به 75 درصد از سال 2017 بوده است.

سیفلیس مادرزادی در این دوره چهار ساله سه برابر شد و به 2855 مورد رسید که شامل 220 مرده زایی یا مرگ نوزادان بود. این نرخ در میان نوزادان بومیان آمریکا، بومیان هاوایی، جزایر اقیانوس آرام و مادران سیاه پوست بالاتر است.

بی سیلین تنها درمان توصیه شده برای زنان باردار آلوده است و در صورت ارائه زودهنگام در پیشگیری از انتقال به جنین بسیار موثر است. سیفلیس مادرزادی میزان مرگ و میر بالایی دارد و در غیر این صورت می تواند باعث زایمان زودرس و نقایص شدید مادرزادی شود.

دکتر آنیتا هندرسون، متخصص اطفال در هاتسبورگ، خانم، گفت: “این نگرانم که این مادران ممکن است به داروهای نجات دهنده دسترسی نداشته باشند.” او گفت که این ایالت طی پنج سال گذشته افزایش زیادی در میزان سیفلیس مادرزادی داشته است.

در میان موارد سیفلیس بزرگسالان، نزدیک به یک چهارم در زنان است. فقط کمتر از یک سوم در مردانی است که فقط با مردان رابطه جنسی دارند. و حدود یک پنجم مردانی هستند که فقط با زنان رابطه جنسی دارند.

این عفونت می تواند باعث زخم و بثورات پوستی شود و در صورت عدم درمان به اندام های داخلی، سیستم عصبی، چشم ها و گوش ها آسیب جدی وارد کند و کشنده باشد.

فایزر همچنین هشدار داد که عرضه نسخه نادر کودکان بیسیلین به زودی تمام خواهد شد زیرا این شرکت شروع به استفاده از خط تولید آن دارو برای افزایش فرمول بزرگسالان کرده است. پزشکان در سال گذشته به جای آموکسی سیلین در طول افزایش تعداد موارد گلودرد استرپتوکوکی به آن روی آوردند.

بی سیلین همچنین برای مدیریت بیماری های روماتیسمی قلبی و تب روماتیسمی، که خطرات سلامتی خاصی هستند، هرچند غیر معمول، برای کودکان استفاده می شود. به گفته دکتر مگ دوهرتی، مدیر برنامه های جهانی HIV، هپاتیت و عفونت های مقاربتی در سازمان جهانی بهداشت، چندین جایگزین آنتی بیوتیک برای این شرایط موجود است.

برای جلوگیری از عفونت های باکتریایی، سربازان استخدام شده بیسیلین را در طی اردوگاه بوت دریافت می کنند، جایی که این دارو به دلیل رنگ و قوام آن به عنوان “شات کره بادام زمینی” شناخته می شود. به گفته دکتر Ryan C. Maves، استاد بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه Wake Forest، در غیر این صورت افراد استخدام شده با خطر بالای عفونت استرپتوکوک تهاجمی مواجه هستند.

دکتر جفری کلاوسنر، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت که جایگزین های بیسیلین برای زنان باردار در دست توسعه و بررسی هستند، اما سال ها تا در دسترس قرار گرفتن در دسترس آنها فاصله دارد. او از دولت بایدن خواست برای تشویق تولید، حدود 500000 دوز به فایزر بپردازد.

کمبود بی سیلین تنها یکی از عناصر بحران گسترده کمبود دارو است که پزشکان و داروسازان را در تلاش برای یافتن مواد اصلی درمانی حیاتی قرار داده و آنها را مجبور به جیره بندی درمان هایی مانند شیمی درمانی کرده است. گزارش اخیر سنا نیز مشکلات عرضه را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی توصیف کرد.

بیشتر شرکت‌های دارویی علاقه خاصی به تولید آنتی‌بیوتیک نداشته‌اند، تا حدی به این دلیل که حاشیه سود برای این دسته از داروها معمولاً بسیار کمتر از داروی پرفروش بعدی است که می‌تواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد.

یک گروه دو حزبی در کنگره اخیراً قانون پاستور 6 میلیارد دلاری را مجدداً معرفی کرد، یک مدل اشتراک مانند نتفلیکس که به عنوان یک انگیزه مالی برای تحقیق و توسعه توسط شرکت‌های دارویی عمل می‌کند. در حالی که این قانون می‌تواند کمبود دارو را برطرف کند، هدف اصلی آن مبارزه با جهانی است. تهدید پاتوژن های مقاوم به دارو

دیوید هاروی، مدیر اجرایی ائتلاف ملی مدیران STD، یک انجمن تجاری برای انجمن های بهداشت عمومی، گفت که نرخ سیفلیس، کلامیدیا و سوزاک همگی در حال افزایش هستند «تا حدی به دلیل چشم انداز بهداشت عمومی که به طور خطرناکی نازک شده است و منجر به عدم پیشگیری، آزمایش و درمان STI.”

او و دیگران از فایزر به دلیل تولید ناکافی دارو با توجه به روند رو به افزایش چندین دهه عفونت سیفلیس انتقاد کردند. اما سخنگوی Pfizer، آقای Danehy، گفت که این شرکت 38 میلیون دلار در کارخانه خود در میشیگان سرمایه گذاری کرده است تا پس از کمبود قبلی بیسیلین در سال 2017، تولید را بهبود بخشد.

آقای هاروی همچنین دولت بایدن را به دلیل موافقت با توافق سقف بدهی برای کاهش 400 میلیون دلاری از بودجه CDC برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی محکوم کرد.

CDC برای افزایش عرضه بیسیلین توصیه می کند که پزشکان به بیماران باردار و نوزادان آلوده یا در معرض اولویت ترجیح دهند. برای سایر بیماران بسته به مرحله بیماری باید دو تا چهار هفته داکسی سایکلین تجویز شود. اما متخصصان ابراز نگرانی کردند که چنین افرادی، از جمله شرکای زنان باردار، ممکن است در پایبندی به رژیم قرص دو بار در روز مشکل داشته باشند که به طور بالقوه اثربخشی آن را به خطر می اندازد.

اریک تیچی، رئیس بخش مدیریت زنجیره تأمین در کلینیک مایو در روچستر، می گوید که فایزر احتمالاً به تنهایی در تولید بیسیلین برای بازار ایالات متحده به دلیل پیچیدگی و هزینه قابل توجه تولید دارو ایستاده است.

اما کارشناسان دیگر به شیوه های قیمت گذاری فایزر اعتراض کردند. تیم هورن، مدیر دسترسی به دارو در ائتلاف ملی ایالت و مدیران منطقه ای ایدز، یک گروه مدافع، در ایمیلی گفت: «در اینجا یک مثال بارز از این است که چرا واگذاری سلامت عمومی به بازار آزاد می تواند فاجعه بار باشد.

آقای هورن گفت: از سال 2013، قیمت Bicillin LA به میزان حیرت آور 275 درصد افزایش یافته است.

آقای دانشی گفت که فهرست قیمت سرنگ 4 میلی لیتری Bicillin LA 470 دلار است و این شرکت قیمت ها را برای اطمینان از عرضه مناسب و با کیفیت تنظیم کرده است.

در حالی که بسیاری از سازمان‌ها و کلینیک‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند از تخفیف‌ها برخوردار شوند، برخی از کلینیک‌های مستقل خط مقدم دلار بالایی برای آنتی‌بیوتیک پرداخت می‌کنند.

دکتر فیلیس ریچی، که یک کلینیک رایگان STI را اداره می‌کند که عمدتاً به مردان همجنس‌گرا در پالم اسپرینگز، کالیفرنیا خدمات ارائه می‌دهد، گفت که هزینه یک بسته 10 عددی بیسیلین از 4000 دلار دو سال پیش به 6500 دلار افزایش یافته است. او گفت که با استفاده از حدود 15 تا 20 بسته از 10 بسته در سال، بودجه سالانه 225000 دلاری آن دیگر نمی تواند فشار مالی را تحمل کند.

دکتر ریچی به یاد می آورد که زمانی که او برای اولین بار در اواسط دهه 1990 طبابت را آغاز کرد، یک بسته 10 تایی کمتر از 300 دلار قیمت داشت.

او گفت: «این یک بحران است.