دامپزشک مجازی میو میو شما را خواهد دید


میلک شیک و پیکلز مسافران بی میلی هستند. بنابراین هنگامی که پیینس وارن در ماه فوریه نیاز داشت این دو گربه مسن را به یک رانندگی 12 ساعته ببرد، امیدوار بود که کمک دارویی دریافت کند، به خصوص برای پیکلز، یک تابی خاکستری ریز با سابقه بیماری شدید حرکت.

معضل: بردن پیکلز به دامپزشک معمولاً باعث ایجاد ناراحتی بسیار زیادی می شد که خانم وارن امیدوار بود از آن اجتناب کند.

خانم وارن، یک محقق سیاسی در میسوری، می گوید: «در عرض یک دقیقه پس از اینکه او را در کالسکه اش گذاشتند و داخل ماشین گذاشتند، معمولاً استفراغ می کرد یا روده هایش را از دست می داد. او همچنین فقط خفه می شد و واقعاً می ترسید و میومیو می کرد. و من نمی‌خواستم او را تحت این استرس قرار دهم.»

در طول این همه گیری، خانم وارن عادت کرده بود که نیازهای سلامتی خودش را به طور مجازی برآورده کند و به پزشک، درمانگر و متخصص تغذیه مراجعه کند. او متعجب بود که آیا دامپزشکی وجود دارد که ممکن است داروهای ضد اضطراب و بیماری حرکت را در یک تماس ویدیویی تجویز کند. هنگامی که او در اینترنت جستجو کرد، از کشف گزینه های متعدد شگفت زده شد.

او گفت: “راستش متوجه نشدم که دامپزشک مجازی وجود دارد.”

در حالی که بسیاری از مردم از ویزیت های مجازی با پزشکان خود استقبال کرده اند، استفاده از تله مدیسین دامپزشکی توسط صاحبان حیوانات خانگی با تاخیر مواجه شده است. در یک نظرسنجی جدید از بیش از 1200 صاحب گربه آمریکایی، 72 درصد گزارش کردند که از تله مدیسین برای خود استفاده می کنند، در حالی که فقط 3 درصد از آن برای گربه های خود استفاده کرده بودند.

کارلی مودی، محقق رفاه حیوانات در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، که این نظرسنجی را که هنوز منتشر نشده است، به عنوان بخشی از یک پروژه در حال انجام مطالعه پزشکی از راه دور، گفت: “اما همه چیز در حال تغییر است و همه چیز به سرعت در حال تغییر است.” گربه ها

در طول همه‌گیری، بسیاری از ایالت‌ها به طور موقت محدودیت‌های پزشکی از راه دور دامپزشکی را کاهش دادند و بسیاری از کلینیک‌ها و همچنین صاحبان حیوانات خانگی برای اولین بار قرار ملاقات از راه دور را امتحان کردند. برخی از ایالت ها اکنون در حال بررسی توسعه دائمی استفاده از آنها هستند.

به گفته کارشناسان، اگرچه موانع باقی مانده است و برای همه سناریوهای مراقبت از حیوانات خانگی مناسب نیست، اما به گفته کارشناسان، افزایش پزشکی از راه دور می تواند مزایای مختلفی مانند بهبود دسترسی به مراقبت های دامپزشکی و کاهش استرس برای حیوانات خانگی دامپزشکی مانند Pickles داشته باشد.

دکتر کریستینا تران، دامپزشک دانشگاه آریزونا که عضو هیئت مدیره انجمن مراقبت مجازی دامپزشکی است و مشاور حقوقی است، گفت: برای دامپزشکی، کووید-19 “به عنوان یک کاتالیزور برای تغییرات ضروری عمل کرد.” به یک شرکت بهداشت از راه دور دامپزشکی

برخی از اشکال سلامت از راه دور ده ها سال قدمت دارند. دامپزشکان مدت‌هاست که تماس‌های دیوانه‌وار از صاحبان حیوانات خانگی دریافت کرده‌اند یا از طریق ایمیل با همکاران خود مشورت کرده‌اند.

اما قرارهای ویدیویی از راه دور جدیدتر هستند. دکتر لوری تلر، رئیس انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا، که همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه A&M تگزاس است، گفت: «قبل از همه‌گیری، استفاده از تله مدیسین به این روش چندان رایج نبود. برنامه بهداشت از راه دور او همچنین یک مشاور حقوقی برای یک شرکت بهداشتی دامپزشکی دیگر است.

این تا حدی ناشی از قوانین محدودکننده ایالتی بود که بسیاری از آنها دامپزشکان را ملزم می‌کردند تا قبل از درمان از راه دور، یک رابطه قبلی با حیوان – از جمله معاینه عملی قبلی – داشته باشند.

اما زمانی که همه گیری شروع شد، برخی از ایالت ها به طور موقت شرایط خود را کاهش دادند. شیوه های دامپزشکی برای حفظ تجهیزات حفاظتی شخصی و صاف کردن منحنی کروناویروس به پزشکی از راه دور روی آوردند. بر اساس یک نظرسنجی از پزشکان آمریکایی و کانادایی، سهم دامپزشکانی که قرار ملاقات های ویدیویی از راه دور ارائه می دهند از 4 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.

صاحبان حیوانات خانگی که هرگز به مراقبت مجازی فکر نکرده بودند، به طور ناگهانی گزینه های کمی داشتند. یک روز صبح در ماه می 2020، کریستین بوث، معلمی که در آن زمان در آستین، تگزاس زندگی می کرد، متوجه شد که چشم سگش که تقریباً یک دهه قبل زخمی شده بود، برآمده و قرمز شده بود. دامپزشک فقط یک قرار مجازی ارائه می دهد.

در ابتدا خانم بوث عصبی بود. “چگونه می توانند این کار را انجام دهند؟” او فکر کردن را به یاد آورد. «این چشم اوست.

اما دامپزشک به خانم بوث پیشنهاد داد که لیلی را که یک سگ سرخپوستی است به مطب براند و قرار مجازی را در پارکینگ بگیرد. اگر وضعیت جدی به نظر می رسید، می توانستند لیلی را با عجله داخل کنند.

بنابراین خانم بوث داخل ماشینش نشست و با یک تماس ویدیویی چشم دکتر لیلی را نشان داد. او دستورات دامپزشک را دنبال کرد تا به آرامی حفره چشم سگ را فشار دهد و زیر پلک او را برای خون نگاه کند. او گفت: «آن روز احساس می کردم که دامپزشک هستم. “آنها درست آنجا بودند تا اگر قرار بود خراب شود.”

دکتر قطره چشمی تجویز کرد و خانم بوث و لیلی را به راهشان فرستاد.

سال گذشته، وقتی چشم لیلی بدتر شد، خانم بوث دوباره از تماس تصویری استفاده کرد. خانم بوث گفت، این بار، دکتر یک نگاه کرد و فهمید که وقت آن رسیده است که چشم آسیب دیده بیرون بیاید. لیلی به خوبی از عهده این کار برآمده است، او افزود: “او عالی است. او اکنون پیر است و ما هر کاری می‌کنیم تا او را شاد و سالم نگه داریم.»

برخی از سازمان ها برای گسترش دائمی مراقبت های مجازی دامپزشکی فشار می آورند.

کوین اونیل، معاون امور ایالتی انجمن آمریکایی برای پیشگیری از ظلم به حیوانات، گفت: «این بیماری همه‌گیر واقعاً چشمان ما را به استفاده از پزشکی از راه دور باز کرد. . “ما آن را به عنوان یک جزء کلیدی واقعی برای ایجاد یک توانایی گسترده تر برای بیماران و صاحبان حیوانات خانگی می دانیم تا بتوانند به مراقبت های دامپزشکی که به شدت مورد نیاز است دسترسی داشته باشند.”

در ژوئن 2022، 26 درصد از صاحبان حیوانات خانگی آمریکایی گزارش دادند که در طول دو سال گذشته مواقعی وجود داشته است که نتوانسته‌اند به مراقبت‌های دامپزشکی دسترسی داشته باشند، بر اساس نظرسنجی از 5000 نفر که توسط ASPCA انجام شد و داده‌ها را در اختیار تایمز قرار داد. . دو سوم از آنها گفتند که اگر بتوانند از تله مدیسین استفاده کنند احتمالاً حیوانات خانگی آنها “بیشتر توسط دامپزشک دیده می شوند”.

به گفته متخصصان، اگرچه همه مراقبت‌های پزشکی را نمی‌توان از طریق نمایشگر ارائه کرد، اما قرار ملاقات‌های معمول مانند پیگیری‌های پس از جراحی یا مشاوره‌های رفتاری از راه دور به خوبی کار می‌کنند.

به گفته کارشناسان، پزشکی از راه دور می تواند به ویژه برای صاحبان حیوانات خانگی روستایی، که ممکن است ساعت ها در کلینیک حیوانات زندگی کنند، و همچنین کسانی که توانایی پرداخت مرخصی از محل کار را ندارند یا حمل و نقل قابل اطمینان ندارند، مفید باشد. خدمات تریاژ مجازی می تواند به افراد کمک کند تا تشخیص دهند که آیا علائم حیوانات خانگی آنها نیاز به مراقبت حضوری دارد یا می تواند در خانه نظارت شود.

دکتر تران گفت: «و سپس ما آن قرار ملاقات‌ها را برای آجر و ملات باز می‌کنیم تا بتوانند در واقع چیزهایی را ببینند که باید شخصاً دیده شوند.

دکتر مودی گفت: مراقبت مجازی همچنین می تواند برای گربه ها که بسیاری از آنها در سفر به دامپزشک به شدت تحت فشار قرار می گیرند، مفید باشد. دکتر مودی و همکارانش در یک مطالعه منتشر نشده کوچک که توسط ASPCA و Maddie’s Fund، یک گروه حمایت از حیوانات تامین شده است، دریافتند که گربه‌ها علائم کمتری از استرس فیزیولوژیکی را نشان می‌دهند – با مردمک‌های کوچک‌تر، سرعت تنفس آهسته‌تر و حالت‌های گوش آرام‌تر – در طول قرار ملاقات از راه دور. نسبت به موارد حضوری

هنگامی که دستورالعمل های واضح داده می شود، صاحبان گربه می توانند حتی برخی از ارزیابی های فیزیولوژیکی اولیه را که معمولاً توسط دامپزشک انجام می شود، انجام دهند. گریس بون، محقق آزمایشگاه دکتر مودی که این مطالعه را انجام داد، گفت: «من فکر می‌کنم ما فقط یک گربه داشتیم که صاحبش نمی‌توانست در خانه تعداد تنفسش را دریافت کند، زیرا گربه بسیار هولناک بود.

معلوم شد که دامپزشک مجازی برای پیکلز مستعد بیماری حرکتی عالی است، که به نظر می‌رسید از دامپزشک متنفر بود همان‌قدر که دوست داشت جلسات کاری از راه دور خانم وارن را خراب کند. خانم وارن گفت: او دوست دارد در حین کار زوم من جلوی دوربین باشد، بنابراین به محض اینکه آن را روشن کردم، روی پاهای من بود.

دامپزشک داروهایی را برای بیماری حرکت و اضطراب تجویز کرد که مستقیماً به خانه خانم وارن ارسال شد. او گفت: “در مجموع، فوق العاده بود.” “من به همه گفته ام.”

تله مدیسین نوشدارویی نیست و برخی از صاحبان حیوانات خانگی و دامپزشکان با محدودیت های آن مواجه شده اند.

هنگامی که گربه 16 ساله آلیسا کرین در نوامبر گذشته دچار عفونت در گوش و صورت او شد، تنها ملاقاتی که او پیدا کرد یک قرار مجازی بود. او گفت که قرار ملاقات کوتاهی بود و «شاید شش دقیقه» طول کشید.

دامپزشک مجازی مسکن و آنتی بیوتیک تجویز کرد و عفونت در نهایت برطرف شد، اما خانم کرین که در سادبری، انتاریو زندگی می‌کند، هنوز نمی‌داند چه چیزی باعث آن شده است یا اینکه نشانه‌ای از یک مشکل عمیق‌تر سلامتی است یا خیر. او گفت که اگر دوباره در همان موقعیت قرار می گرفت، احتمالاً یک سفر حضوری به دامپزشک اورژانسی گران قیمت را انتخاب می کرد. او گفت: «فکر نمی‌کنم آن‌ها بتوانند از طریق تماس ویدیویی به درستی او را تشخیص دهند.

پس از اینکه بیمارستان دوستی حیوانات در واشنگتن دی سی شروع به ارائه قرار ملاقات های پزشکی از راه دور برای برخی از بیماران در آوریل 2020 کرد، برخی از دامپزشکان به زودی متوجه شدند که آنها بیش از ارزششان دردسر دارند. دکتر کریستین کلیپن، دامپزشک اورژانس در بیمارستان گفت: «از آنجایی که بیماران ما نمی توانند علائم خود را مانند یک شخص به ما بگویند، من به صاحب حیوان خانگی برای تفسیر علائم آنها اعتماد می کنم. “و گاهی اوقات می تواند بسیار بسیار اشتباه باشد.”

به عنوان مثال، یک صاحب حیوان خانگی که متوجه زور زدن گربه خود در جعبه بستر شده است، ممکن است یک قرار آنلاین برای یبوست، معمولاً یک بیماری نسبتاً جزئی، رزرو کند، در حالی که گربه در واقع ممکن است دچار انسداد ادرار، یک اورژانس بالقوه تهدید کننده زندگی باشد، دکتر کلیپن. گفت.

او افزود: “ما افراد زیادی پیدا می کنیم که حیوان را به موقع پیدا نمی کنند.” شما باید یک قرار ملاقات داشته باشید، و سپس آنها سعی می کنند از حیوانات خانگی در کمد فیلم بگیرند. استفاده کارآمد از زمان دامپزشک به نظر نمی رسید.»

او گفت که بیمارستان پس از کمتر از شش ماه قرار ملاقات ها را متوقف کرد، اگرچه بیمارستان گاهی اوقات مشاوره از راه دور انجام می دهد. او افزود که مراقبت مجازی “ایده ای عالی” است، اما دامپزشکان و صاحبان حیوانات خانگی به دستورالعمل های واضح تری در مورد چگونگی و زمان استفاده از بازدیدهای مجازی نیاز دارند.

چشم انداز قانونی نیز می تواند گیج کننده باشد، با مجموعه ای از قوانین ایالتی و فدرال. اما برخی از ایالت ها پزشکی از راه دور را پذیرفته اند. به عنوان مثال، نیوجرسی اکنون به دامپزشکان اجازه می دهد تا بیماران جدید را عملاً بدون معاینه فیزیکی قبلی درمان کنند و قانونگذاران آریزونا در حال بررسی قوانین مشابه هستند.

انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا از یک رویکرد محدودتر حمایت می کند، که عمدتاً پزشکی از راه دور را به صاحبان حیوانات خانگی و دامپزشکان با یک رابطه از قبل موجود محدود می کند، با استثناهای محدود برای موارد اضطراری و متخصصان. اما دکتر تلر گفت که او انتظار دارد تعداد فزاینده‌ای از تمرین‌ها برای ارائه گزینه‌های مجازی وجود داشته باشد.

او گفت: “اکنون که دیوانگی همه گیر به طور کلی در حال کاهش است، برای دامپزشکان و تیم های آنها راحت تر خواهد بود که نفس بکشند و بفهمند که چگونه پزشکی از راه دور را بهتر ادغام کنند.”