اگر نکنید (انجام می‌دهید)رژیم کتوژنیک استاندارد اکنون، از خود متنفر خواهید شد} بعداً

که از اسیدهای چرب با زنجیرههای کربنی کوتاهتر ساخته شدهاند، ویژگی کتوژنیک بیشتری رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع دارند. ماهی هایی مانند سالمون، ماهی تن و ماهی کاد میتوانند منبع عالی پروتئین و حاوی چربی غیراشباع مانند اسیدهای چرب امگا 3 باشند که میتواند برای بدن مفید باشد. مردم اغلب از رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت برخی از شرایط پزشکی مانند صرع نیز کمک کند. رژیم لاغری کتوژنیک برای کاهش وزن مناسب است؟

اثبات اینکه رژیم کتوژنیک واقعا کار می کند

حجم غذا در رژیم کتوژنیک بررسی هایی که بر روی این رژیم غذایی انجام شده است نشان دهنده آن است که این رژیم باعث کاهش چربی های شکم شده، علاوه بر آن تاثیر فوق العاده ای بر روی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و همچنین اختلالات شناختی دارد. با این حال، نسبت دقیق به نیازهای خاص بدن شما بستگی دارد. رژیم کتوژنیک ممکن است به شما در کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول، نسبت به سایر رژیم ها، کمک کند. احتمالا بخش اعظمی از این کالری را از مرغ، گوشت، تخم مرغ و سایر منابع طبیعی دریافت می کنید. برخی از افراد در ابتدای رژیم کتو این علایم که بخشی از آن به علت کمبود مایعات و الکترولیت های بدن است تجربه می کنند اما پس از مدتی بهبود می باسند پس اگر تصمیم دارد رژیم کنوژنیک را امتحان کنید حتما به میزان کافی آب بنوشید و جهت دریافت الکترولیت های کافی از مصرف غذاهای پر پتاسیم و پر سدیم و سایر الکترولیت ها قافل نشوید.

یک ماشین دوگانه سوز رو در نظر بگیرید که هم قابلیت روشن شدن با گاز رو دارد و هم بنزین. در ضمن این رژیم، تواناییهای ذهنی بیماران را در مقایسه با دارویشان پتاسیم برمید که ذهن را کُند و مغشوش میکرد، بهبود بخشید. اگر میخواهید درباره انواع رژیم کتوژنیک بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنیم در ادامه با ما همراه باشید. ۱۵۰ کودک در این بررسی حضور داشتند که پس از سه ماه، ۸۳٪ توانستند به این رژیم ادامه دهند و از آن میان، ۲۶٪ کاهش خوب در تشنجها، ۳۱٪ کاهش عالی در تشنجها و ۳٪ رهایی کامل از بند تشنجها داشتند.

در ۱۹۷۱ میلادی، پیتر هوتنلوخر نوعی رژیم کتوژنیک ابداع کرد که ۶۰٪ کالری آن از روغن امسیتی بهدست میآمد. به ویژه افرادی که صرع در آن ها توسط دارو کنترل نمی شود، می توانند از این رژیم البته با مشورت با پزشک پیروی کنند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه نگران افرادی هستند که از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند ، خصوصاً افرادی که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه آن را امتحان می کنند. همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز، رژیم LGIT نیز در کلینیکهای سرپایی آغاز و برقرار میشوند و نیازی به اندازهگیری بسیار دقیق وزن غذاها یا پشتیبانی و نظارت شدید توسط متخصص تغذیه ندارد. Th is art icle h as been created with GSA Con tent G᠎ener at᠎or Dem ov ersion!

در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند. رژیم کتوژنیک در درمان تشنجها و برخی از علائم دیگر اینگونه بیماریها سودمند است و از موارد مطلقاً ضروری تجویز آن است.

نابغه! چگونه برای فهمیدن اگر بهترین است در واقع رژیم کتوژنیک را انجام دهید

اگر رژیم کتوژنیک شما آسان، لذت بخش و دارای مواد مغذی ضروری کافی باشد، به احتمال زیاد قادر خواهید بود برای کاهش وزن، بهبود سلامتی و حفظ این مزایا طولانی مدت از آن پیروی کنید. در زیر، یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتو برای بدنسازی را بر اساس توصیههای متخصصان تغذیه خواهید دید. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. همچنین کاهش وزن موجب می شود تا بیماری هایی مانند قند خون و فشار خون نیز درمان گردند.

چرا رژیم کتوژنیک یک تاکتیک است نه یک تکنیک

همچنین در صورتی که به رژیم عادی خود برگردید به احتما ل زیاد وزن از دست رفته بسرعت برمی گردد و ممکن است با عوارض ناخواسته همراه گردد. اما این رژیم گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمی باشد. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در بلند مدت به صورت چرخشی استفاده کنید زیرا هرنوع غذا و خوراکی دارای مواد مغذی متفاوت بوده که فواید زیادی برای سلامتی دارند. گوشت : گوشت قرمز، استیک، بیکن، مرغ، بوقلمون، ژامبون، سوسیس و … در رژیم کتوژنیک پروتئینها بیشتر از منابع حیوانی (تخممرغ، شیر پر چرب، ماست و پنیر با کیفیت، مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، گوشت بره، ماهی و غذاهای دریایی ) تامین میشود.

رژیم کتوژنیک ساده

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر پروتئین بخشی از رژیم کتو است، اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایزی قائل نمیشود. اگر شما هم جز آندسته از افراد هستید که رژیم های مختلف را امتحان کرده اید و نتیجه ای را که می خواستید بدست نیاورده اید و از گرفتن رژیم های متعدد خسته شده اید حتما مطلب زیر را در مورد رژیم چربی سوزی کتوژنیک مطالعه کنید. برای اثربخشی رژیم کتون زا باید به یاد داشته باشید که به هیچ وجه از مواد غذایی زیر در برنامه غذایی خود استفاده نکنید.

تقریباً نیمی از کودکان و جوانان مبتلا به صرع که یکی از اینگونه رژیمها را آزمودهاند، شاهد کاهش شمار حملات صرعیشان به نصف بودهاند و این اثرِ مطلوب، حتی پس از قطع کردن رژیم ادامه داشتهاست. رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید زیادی داشته باشند. حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند. خطراتی همچون کبد چرب، چربی خون، میزان سم بالای خون، مشکلات قلبی و عروقی، رسوب چربی و تنگ شدن رگها و به تبع آن، سکته و حمله قلبی در پی مشکلات کبدی، وجود دارند.

چرا بچه ها رژیم کتوژنیک را دوست دارند

رژیم های Paleo, ساحل جنوبی و اتکینز همه در این دسته قرار دارند. همانطور که توضیح دادیم از این رژیم جهت درمان صرع در زمان های گذشته استفاده می شده و تحقیقات نشان داده که از بین 195 بیماری که مبتلا به صرع بودن و رژیم کتوژنیک را به عنوان راه درمانی انتخاب کردند، 13 نفر آن ها دچار سنگ کلیه شدند. یکی از این عوارض آنفولانزای کتو (آنفولانزای کربوهیدرات کم) نامیده میشود و پس از چند روز از شروع رژیم بروز میکند. رژیم کتوژنیک استاندار SKD: در این روش مصرف چربی زیاد ( 75درصد) ، پروتئین متوسط (20 درصد) و کربوهیدرات کم ( تنها 5 درصد) می باشد.

توصیه می شود برای جلوگیری از ناراحتی معده، کربوهیدرات های قابل هضم با شاخص گلیسمی بالا را انتخاب کنید. عوارض جانبی همچون گرسنگی و از دست دادن انرژی شایع بود و ۳۰٪ نیز دچار یبوست شدند. فقدان انرژی و لتارژی بهطور شایع دیده میشود اما ظرف دو هفته برطرف میشوند. اگر رژیم را با گرسنگی اولیه آغاز نکنند، زمان رسیدن به بهبودی نسبی در نیمی از بیماران کمی طولانیتر (۲ هفته) است، اما میزان کاهش تشنجها در درازمدت، تفاوتی ندارد. رژیم غذایی کتوژنیک می تونه میزان بسیار زیادی از قند خون و انسولین را کاهش دهد. در اصل کتو یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است.

4 دلایل رژیم کتوژنیک اتلاف وقت است

مطابق فرمول او، پروتئین مصرفی میبایست ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کودکان به همراهِ ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز باشد و مابقی کالری مورد نیاز از چربی بدست آید. استخوانها از ترکیب فسفات کلسیم ساخته شدهاند؛ فسفات با اسید واکنش نشان میدهد، اما کلسیم اضافی از ادرار دفع میشود. بیشتر اطلاعات موجود در این مقاله، در رابطه با رژیم کتوژنیک استاندارد است. تحقیقات خاصی در مورد رژیم کتوژنیک و بروز آکنه هنوز منتشر نشده است، اما مطالعاتی انجام شده است که رژیم کتوژنیک را در رابطه با تعادل هورمونی، به ویژه PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) بررسی کرده اند.

رژیم کتوژنیک دکتر سعید اوسطی

این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به پیشگیری از ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک کمک کرد. مغز برای عملکرد درست به قند کربوهیدرات های سالم نیاز دارد. در رژیم کتوژنیک به طور تقریبی 70درصد انرژی از چربیها، 20 درصد از پروتئینها و فقط 10 درصداز کربوهیدرات تامین میشود که با توجه به هدف از تجویز این رژیم و شرایط فرد، این درصدها جابهجامیشود.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

بعضی از داروی ضد صرع (والپروات، لوتیراستام، بنزودیازپین) در مدلهای حیوانی، خواص ضد صرع زایی (آنتی اپیلپتوژنز) از خود نشان دادهاند، اما به هرحال هیچ داروی ضدصرعی در کارآزماییهای بالینی در انسان، خواص ضد صرع زایی نداشتهاند. با اینحال این تجویز تجربی، تاکنون در کارآزماییهای آیندهنگر شاهددار بررسی و تأیید نشدهاست. واضح است که چربی ها سیرکننده تر هستند (احساس رضایت بیشتری به شما می دهند) زیرا انرژی شما در هر گرم همان پروتئین و کربوهیدرات ها را با هم تأمین می کند!

3 دروغ رژیم کتوژنیکs بگو

ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا امتحان رژیم کتوژنیک برای شما بی خطر است یا نه. زنان مبتلا به PCOS اغلب با مقاومت به انسولین، عدم تعادل هورمون ها، خستگی، رشد موهای زائد، ناباروری و آکنه روبرو می شوند. اغلب چربی های سالم تقریبا کربوهیدرات ندارند. در دنیای رژیمهای کاهش وزن، برنامههای غذایی کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا اغلب توجه مردم را به خود جلب میکند. مثلاً اگر حدود پنج روز کربوهیدرات کم استفاده کرد می تواند حدود ۲ روز کربوهیدرات بیشتری استفاده کند. هر یک لیوان شیر چیزی حدود 15 گرم کربوهیدرات دارد و برای همین مصرف شیر در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز نیست.

این ترکیب بعنوان مکمل ورزشی طرفداران زیادی دارد. در تمام وعده های غذایی شما چربی باید به مقدار زیادی وجود داشته باشد. مطالعات و بررسی ها نشان می دهند که رژیم غذایی کتوژنیک در مدیریت دیابت نوع دو بسیار موثر عمل می کند و حتی گاهی می تواند منجر به وارونگی کامل بیماری شود. حتی میتواند فوایدی در برابر بیماریهایی چون: دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر داشته باشد. حتی غذاهای بهاصطلاح «بی قند»، ممکن است حاوی کربوهیدراتهایی مثل مالتودکسترین، سوربیتول، نشاسته و فروکتوز باشند. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود.