اولیویا مان تشخیص سرطان سینه را پس از ماستکتومی دوبل فاش کرد


اولیویا مان، بازیگر سینما، روز چهارشنبه گفت که سال گذشته به شکل تهاجمی سرطان سینه تشخیص داده شد و بلافاصله پس از آن تحت درمان ماستکتومی مضاعف قرار گرفت.

مون، 43 ساله، که در ده‌ها فیلم و برنامه تلویزیونی از جمله سریال HBO “اتاق خبر” بازی کرده است، در یک پست طولانی در شبکه‌های اجتماعی نوشت که سعی کرده در مورد سلامتی خود فعال باشد.

در فوریه 2023، اندکی پس از انجام یک ماموگرافی طبیعی، مون آزمایش ژنتیکی قوی انجام داد که 90 ژن سرطانی را بررسی کرد. او گفت که آزمایش همه آنها، از جمله BRCA، شناخته شده ترین ژن سرطان سینه، منفی بوده است. آزمایش خواهرش نیز در همان زمان منفی بود.

مان نوشت: «ما با هم تماس گرفتیم و از طریق تلفن با هم تماس گرفتیم.

دو ماه بعد، مون متوجه شد که به لومینال B، نوعی سرطان سینه، مبتلا است. یک ماه بعد، او ماستکتومی دوبل انجام داد.

او می‌نویسد: «در ده ماه گذشته، چهار عمل جراحی داشته‌ام، روزهای زیادی را در رختخواب گذرانده‌ام که حتی نمی‌توانم شمارش کنم و بیشتر از آنچه تصور می‌کردم درباره سرطان، سرطان، درمان و هورمون‌ها یاد گرفته‌ام. “در کمال تعجب، من فقط دو بار گریه کردم. حدس می‌زنم احساس نکرده‌ام که زمانی برای گریه کردن وجود دارد.»

پست مون تا حد زیادی درخواستی از زنان بود که از پزشکان خود بخواهند امتیاز ارزیابی خطر ابتلا به سرطان سینه را محاسبه کنند. اینکه متخصص زنان و زایمان او این کار را انجام داده بود به تشخیص زودهنگام سرطان مون کمک کرد.

مان نوشت: «این واقعیت که او جان من را نجات داد.

ارزیابی خطر شامل عواملی مانند سابقه خانوادگی سرطان پستان و سن است. مون در پست خود اشاره کرد که داشتن اولین فرزندش بالای 30 سال یک عامل بود. مان از سال 2021 با کمیک جان مولانی رابطه دارد و آنها یک پسر 2 ساله به نام مالکوم دارند.

نتایج ارزیابی خطر مان باعث شد که پزشک او را برای MRI بفرستد که منجر به سونوگرافی شد. که منجر به بیوپسی شد که سرطان را آشکار کرد.

مون در پست خود از پزشکان و دوستان و خانواده‌اش تشکر کرد. او از مولانی برای تحقیق در مورد تمام عمل‌ها و داروهای او برای اطلاعاتی در مورد عوارض جانبی و بهبودی تشکر کرد.

در سال گذشته، رسانه‌های اجتماعی مون لحظات شاد و همچنین لحظات پر زرق و برق زیادی را به نمایش گذاشته است، از جمله عکس‌های خانوادگی در ساحل و موارد دیگر از مان در ظاهر طراحان. این آخر هفته او تصاویری را به اشتراک گذاشت که نشان می داد او یک لباس مجلسی متالیک فندی برای مراسم اسکار پوشیده است، جایی که مولانی جایزه ای را اهدا کرد.

او نوشت: «تمایل داشتم به مردم اجازه بدهم وقتی انرژی دارم، وقتی می‌توانم لباس بپوشم و از خانه بیرون بیایم، وقتی می‌توانم پسر بچه‌ام را به پارک ببرم، مرا ببینند.

من تشخیص و نگرانی و بهبودی و داروی درد و لباس های کاغذی را خصوصی نگه داشته ام. قبل از به اشتراک گذاشتن نیاز داشتم نفسم را تازه کنم و از سخت ترین قسمت ها عبور کنم.»