آنچه باید در مورد یادآوری های اخیر قطره چشم بدانید


دو برند قطره چشمی در ماه های ژانویه و فوریه از قفسه ها بیرون کشیده شدند، زیرا با یک گونه باکتری مقاوم به دارو مرتبط بودند که باعث مرگ حداقل یک نفر و مشکلات جدی سلامتی در سایرین شده است. هفته‌ها بعد، دو نوع دیگر از قطره‌های چشمی به خاطر خطر آلودگی متفاوتی به‌وجود آمدند.

این انبوه یادآوری ها ممکن است شما را وادار کند که منبع قابل اعتماد خود را برای تسکین خشکی چشم حدس بزنید، اما تفاوت های قابل توجهی بین یادآوری ها و اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای ایمن ماندن انجام دهید.

دکتر کریستوفر استار، سخنگوی بالینی آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا گفت: «من همه افرادی را که قطره‌های چشمی مصرف می‌کنند تشویق می‌کنم به استفاده از آن‌ها ادامه دهند، البته مطمئن شوید که از هیچ یک از این قطره‌هایی که یادآوری شده استفاده نمی‌کنند. .

در اینجا آنچه باید در مورد این یادآوری ها بدانید آمده است.

در ماه ژانویه، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و سازمان غذا و دارو به مردم هشدار دادند که استفاده از اشک مصنوعی EzriCare و اشک مصنوعی Delsam Pharma را پس از اینکه قطره‌های چشمی به سویه‌ای از باکتری سودوموناس آئروژینوزا مقاوم در برابر دارو مرتبط شد، متوقف کنند. عفونت ناشی از این سویه باکتری باعث مرگ حداقل یک نفر، از دست دادن بینایی در هشت نفر دیگر و برداشتن کره چشم چهار نفر با جراحی شده است.

گلوبال فارما که قطره های چشمی EzriCare و Delsam Pharma را تولید می کند، هر دو محصول را در فوریه فراخوان داد.

هفته گذشته، یک زن فلوریدا از گلوبال فارما شکایت کرد و مدعی شد که عفونت ناشی از قطره های چشمی آنقدر شدید است که پزشکان مجبور شدند یکی از چشمان او را با جراحی خارج کنند.

FDA همچنین به مردم هشدار داده است که استفاده از پماد چشمی تولید شده توسط شرکت گلوبال فارما را به دلیل آلودگی احتمالی متوقف کنند.

سازنده اشک مصنوعی EzriCare گفت که این محصول را به دلیل “احتیاط فراوان” فراخوان می کند.اعتبار…EzriCare

دو یادآوری دیگر قطره چشم ارتباطی با شیوع باکتری نداشتند.

در 1 مارس، Apotex قطره های چشمی را که برای کاهش فشار چشم در افراد مبتلا به گلوکوم یا فشار خون بالا استفاده می شد، یادآوری کرد. این شرکت 6 مقدار محلول چشمی بریمونیدین تارتارات 0.15 درصد را فراخوانی کرد زیرا حداقل چهار درب بطری دچار ترک هایی شدند که می تواند بر استریل بودن محصول تأثیر بگذارد.

Apotex شش مقدار قطره چشمی بریمونیدین تارتارات 0.15 درصدی را به خاطر آورد.اعتبار…از طریق FDA

در 3 مارس، فارمدیکا دو مقدار از قطره های 15 درصدی MSM خالص آرامش بخش را به دلیل استریل نبودن، فراخواند. این قطره برای درمان سوزش و تورم چشم استفاده می شود.

فارمدیکا دو مقدار از قطره های 15 درصدی MSM خالص تسکین دهنده را به دلیل استریل نبودن فراخوان داد.اعتبار…از طریق FDA

CDC گفت که تا 14 مارس، سویه باکتری مقاوم به دارو مرتبط با قطره های چشمی EzriCare و Delsam فراخوان شده در 68 نفر در 16 ایالت یافت شده است.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا قطره های چشمی دارید که در فراخوان گنجانده شده است، مرور اعلان فراخوان ارائه شده توسط هر شرکت است. هر اخطاریه دارای جزئیاتی است که روی دسته ای از هر محصول تأثیر گذاشته است.

اطلاعیه قطره چشمی EzriCare و Delsam اینجا و اطلاعیه پماد چشمی Global Pharma اینجاست. اطلاعیه آپوتکس بریمونیدین تارتات اینجا و اطلاعیه Pharmedica Purely Soothing اینجاست.

CDC گفت: افرادی که از این اشک مصنوعی استفاده کرده اند و علائم عفونت چشم را دارند باید فوراً به پزشک مراجعه کنند. علائم می تواند شامل ترشحات زرد، سبز یا شفاف از چشم، قرمزی چشم یا پلک، افزایش حساسیت به نور و درد یا ناراحتی چشم باشد.

آپوتکس گفت افرادی که قطره چشمی فراخوان شده آن را که بین 5 آوریل 2022 تا 22 فوریه توزیع شده دریافت کرده اند، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و داروخانه خود تماس بگیرند. این شرکت همچنین یک شماره تلفن و وب‌سایت برای درخواست «بسته فراخوان/بازگشت» برای افراد ارائه کرد.

یکی از معاونان آپوتکس، جردن برمن، در ایمیلی گفت که این شرکت تنها چهار بطری با درب های ترک خورده دیده است. او گفت که یکی از بطری‌ها مربوط به شکایت مشتری یا مصرف‌کننده بود و سه بطری دیگر در نمونه‌های باقی‌مانده یافت شد – محصولاتی که سازمان غذا و دارو از یک شرکت می‌خواهد در صورت بروز مشکلاتی از این دست، آنها را نگه دارد.

آقای برمن گفت: “هیچ گزارش ایمنی دارویی مرتبط با پیامدهای سلامت منفی ناشی از این محصول وجود ندارد.”

فارمدیکا گفت که تا 3 مارس هیچ گزارشی مبنی بر بیماری یا سایر “عوارض جانبی” از استفاده از قطره های چشمی دریافت نکرده است. این شرکت مشخص نکرد که چه تعداد بطری تحت تأثیر قرار گرفته اند یا چگونه بطری ها استریل نشده اند.

هر کسی که با هر یک از قطره های چشمی فراخوان شده مشکل دارد، می تواند گزارش خود را به صورت آنلاین، از طریق پست یا فکس با FDA ارسال کند.

دکتر باربارا تیلکا، اپتومتریست در کلینیک مایو در روچستر، می گوید که به طور کلی استفاده از قطره های چشم بی خطر است و بسیاری از افراد برای درمان بیماری هایی مانند خشکی یا سوزش به آن نیاز دارند. به گفته شرکت تحقیقات بازار Statista، حدود 117 میلیون آمریکایی در سال 2020 از قطره چشم و شستشوی چشم استفاده کردند.

برای استفاده ایمن از قطره های چشمی، دکتر تیلکا گفت که افراد باید از بطری مخصوص خود استفاده کنند و مطمئن شوند که تاریخ مصرف آن تمام نشده است. او گفت، افرادی که برای عملی مانند جراحی آب مروارید برای آنها قطره های چشمی تجویز شده است، باید پس از پایان روند بهبودی، استفاده از این محصولات را متوقف کنند.

او گفت که برای استفاده ایمن از قطره های چشمی، افراد باید از دست غیر غالب خود استفاده کنند تا “به آرامی پلک پایین را بکشند، کمی به بالا نگاه کنند” و سپس با دست غالب، “آن قطره کوچک را در قسمت پایینی بریزند.” در ناحیه پلک.»

دکتر استار، دانشیار چشم‌پزشکی در پزشکی ویل کورنل، می‌گوید که یکی از کارهای اشتباه برخی از بیماران فشار دادن نوک بطری به گوشه داخلی چشم است که می‌تواند قطره‌ها را آلوده کرده و سطح چشم را خراش دهد. او گفت که وقتی به طور تصادفی با نوک بطری به پلک یا مژه‌هایش برخورد می‌کند، بطری را آلوده می‌داند و یا آن را ضدعفونی می‌کند یا آن را جایگزین می‌کند.

دکتر استار و دکتر تیلکا هر دو تاکید کردند که در حالی که فراخوان ها نگران کننده بودند، قطره های چشمی به طور کلی بی خطر هستند.

دکتر استار گفت: «من به استفاده از قطره‌های چشمی هر روز در طول این کار ادامه دادم.