رفتن به نوشته‌ها

9 نوع کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید! – دکتر. بینایی خادیمیان


ac image Zd1563435172Jz هرگز 9 نوع کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید!

9 نوع کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید!

برخی افراد به دلایل مختلف از جمله کاهش وزن ، کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش می دهند. با این حال ، برخی از کربوهیدرات ها تحت هیچ شرایطی نباید از رژیم غذایی حذف شوند.

هنگامی که کربوهیدرات ها را از طریق منابع گیاهی دریافت می کنیم ، مجموعه مهمی از مواد مغذی ارزشمند و ارزشمند را دریافت می کنیم. میوه ها و سبزیجاتی که منبع کربوهیدرات هستند حاوی مواد مغذی ضروری مانند بتاکاروتن و لیکوپن هستند که نمی توانید از منابع کربوهیدرات دیگر مانند غلات یا محصولات لبنی دریافت کنید.

مواد مغذی گیاهی نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن و مبارزه با عفونت ها و همچنین کاهش قند خون دارند.

در اینجا بهترین منابع کربوهیدرات است که نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید:

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین کبابی روی اجاق ، قند خون را 30 درصد کمتر از سیب زمینی معمولی افزایش می دهد زیرا دارای فیبر و ریزمغذی های بالایی است که 40 درصد آن حلال هستند ، کلسترول را کاهش داده و گوارش را کند می کند. علاوه بر این ، سیب زمینی شیرین سرشار از کاروتنوئیدها ، رنگدانه های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم ها اجازه می دهد در برابر انسولین واکنش نشان دهند. سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از کتواسیدوز است. این ترکیب گیاهی طبیعی می تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

لوبیا:

مصرف حبوبات ضمن کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب ، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. لوبیا حاوی ترکیبات آلفا آمیلاز است که از جذب و تجزیه نشاسته جلوگیری کرده و منجر به کاهش وزن می شود. هر 184 گرم لوبیا حاوی 113 گرم کربوهیدرات است.

موز:

هر 225 گرم موز حاوی 51 گرم کربوهیدرات است. موز منبع عالی انرژی است و استفاده از آن قبل از تمرین باعث تقویت عضلات می شود. موز سرشار از پتاسیم است و برای سلامت قلب ضروری است.

نارنجی:

هر 180 گرم از این میوه حاوی 21 گرم کربوهیدرات است. پرتقال منبع عالی ویتامین C است و 130 درصد نیاز روزانه شما را تامین می کند. مصرف پرتقال از سرطان جلوگیری می کند و سلامت قلب را افزایش می دهد. بهبود سلامت پوست نتیجه مصرف منظم این میوه است.

گریپ فروت:

حاوی 19 گرم کربوهیدرات در 230 گرم است. گریپ فروت کالری کمی دارد و ویتامین C بسیار بالایی دارد. مصرف گریپ فروت سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می کند. این میوه از مقاومت به انسولین و دیابت جلوگیری می کند. گریپ فروت همچنین حاوی اسید سیتریک است که می تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند.

یک سیب:

حاوی 17 گرم کربوهیدرات در 125 گرم است و سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است. مصرف منظم سیب از سلامت مغز محافظت می کند و از بیماری های جدی مغز مانند زوال عقل و سکته جلوگیری می کند. خوردن سیب در پیشگیری از سرطان سینه نقش دارد.

چغندر قند:

هر 136 گرم حاوی 13 گرم کربوهیدرات و حاوی نیترات است و خوردن آن قدرت ماهیچه ها را بهبود می بخشد. به ویژه در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی. نیترات ها همچنین عملکرد ورزشی را افزایش می دهند و می توانند از زوال عقل جلوگیری کنند.

هویج:

به ازای هر 128 گرم 12 گرم کربوهیدرات وجود دارد. هویج سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن است و به جلوگیری از انواع سرطان ها کمک می کند. خوردن هویج خام یا بخارپز دارای بیشترین مزایای تغذیه ای است.

زغال اخته:

این میوه همچنین منبع سالم کربوهیدرات است. ذغال سنگ دارای اثرات قند خون پایین است و می تواند تغییرات بافت پانکراس را در طول دیابت بهبود بخشد ، که ممکن است به دلیل وجود آنتوسیانین ها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی در میوه باشد.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادیمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *