۶ قانون موثر برای داشتن خواب راحت را ببینید



به گزارش همشهری آنلاین، برای پیشگیری از بیماری های روحی و جسمی ناشی از کم خوابی در مرحله اول، باید خواب منظم را در اولویت قرار داد.

لازم است بین ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰ بخوابید تا بدن بتواند سالم کار کند. جنبه دیگر رسیدگی به نیازهای بدن است; اگر زمان خواب نادیده گرفته شود، می تواند منجر به عدم تعادل روده، عدم تعادل انرژی و هورمونی و بی حالی یا حتی سردرد شود.

بهتر است افراد پاهای خود را با روغن کنجد گرم ماساژ دهند تا شب بهتر بخوابند. همیشه هنگام خواب لباس های گشاد و راحت بپوشید، این طرز لباس پوشیدن به افراد کمک می کند سریعتر و بهتر بخوابند.

سعی کنید در محیطی تمیز و آرام بخوابید و بهتر است در تاریکی مطلق بخوابید تا ریتم شبانه روزی شما به درستی عمل کند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خواب خوب منجر به شادی و قدرت بدنی می شود. بنابراین برای خواب راحت بهتر است از چرت زدن های طولانی در روز پرهیز کنید و در نهایت این است که کمبود خواب در روز کاری با خوابیدن در آخر هفته جبران نمی شود.