رفتن به نوشته‌ها

5 گزینه غذایی را با مولتی ویتامین جایگزین کنید! – دکتر. بینایی خادیمیان


232707102 - مولتی ویتامین خود را با 5 گزینه غذایی جایگزین کنید!

54 مولتی ویتامین ها را با غذا جایگزین کنید!

مصرف میوه ها و سبزیجات خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان را کاهش داده و وزن مناسبی را حفظ می کند. اما چنین ادعایی هنوز در مورد مکمل های غذایی یا مولتی ویتامین ها ثابت نشده است.

محققان و متخصصان تغذیه بر این عقیده اند که مصرف مولتی ویتامین در برخی موارد ضروری است ، اما بدست آوردن مواد مغذی از طریق مصرف منظم راهی نیست و بهتر است میز خود را با انواع میوه ها و سبزیجات رنگ آمیزی کنید:

انواع سیب:

سیب سرشار از مواد معدنی ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و مصرف روزانه سیب ها نیاز شما را به داروهای تجویزی کاهش می دهد. سیب سرشار از فیبر است. فیبرهای محلول به ویژه می توانند قند و کلسترول خون را تنظیم کنند. سیب همچنین منبع خوبی از پتاسیم است که در کاهش فشار خون بسیار مثر است. مواد مغذی موجود در سیب از شما در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. همچنین خطر برخی از انواع سرطان از جمله سرطان ریه را کاهش می دهد. مصرف سیب همچنین با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و آسم ارتباط دارد.

آجیل:

آجیل ها منبع چربی های سالم ، پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. طبق مطالعات انجام شده ، برخی از انواع آجیل ها بیشتر از غذاهای گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هستند. مصرف منظم آجیل با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و کاهش مرگ و میر در زنان یائسه ارتباط مستقیم دارد.

انواع توت ها:

رنگ های مختلف توت ها نشان دهنده وجود آنتوسیانین ها در آنها است ، یک ماده شیمیایی شیمیایی که دارای خواص سلامتی زیادی است. توت ها همچنین منبع فیبر ، ویتامین B ، پتاسیم و ویتامین C هستند. ثابت شده است که آنتوسیانین ها در مبارزه با سلول های سرطانی و مبارزه با التهاب مفید هستند. به عنوان مثال ، ترکیبات موجود در بلوبری از پوکی استخوان جلوگیری می کند ، کلسترول بد را کاهش می دهد و عوامل رشد تومور را سرکوب می کند.

سبزیجات کریستالی:

مصرف سبزیجاتی مانند جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و تربچه با کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ارتباط دارد. به گفته موسسه ملی سرطان در ایالات متحده ، مصرف این سبزی منجر به غیرفعال شدن و مرگ سلول های سرطانی می شود و از آسیب اولیه به DNA جلوگیری می کند. این سبزیجات علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان ، منابع غنی از فیبر ، مواد معدنی و ویتامین ها هستند ، از جمله ویتامین K ، ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E ، پتاسیم و سلنیوم.

یک تخم مرغ:

به دلیل کلسترول بالا ، هنوز ترس از خوردن زیاد آن وجود دارد ، اما در سال های اخیر ثابت شده است که تخم مرغ منبع غذایی بسیار سالمی است. مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از یک تخم مرغ در روز نه تنها خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد ، بلکه سطح کلسترول خوب را نیز افزایش می دهد. تخم مرغ همچنین حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که پروتئین بدن را تامین می کند و منبع خوبی از ویتامین A ، ویتامین B ، آهن ، سلنیوم ، کولین و ید است.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادیمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی بگیرید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *