۵ نکته کاربردی برای محافظت از پوست در برابر باد


بدون شک، در طول تابستان گرما می تواند ناراحت کننده باشد. خنک کننده با کاهش رطوبت به نوعی منطقه را خنک می کند. این می تواند لایه هیدرولیپیدی طبیعی پوست را تغییر دهد و باعث اگزما و تحریک شود.

تاثیر باد بر روی پوست

قرار گرفتن منظم یا طولانی مدت در معرض هوا بر روی سلامت پوست تاثیر می گذارد زیرا PH طبیعی پوست اسیدی است، اما زمانی که در معرض محیطی با رطوبت کم قرار می گیرد، قلیایی می شود. پوست را خشک می کند و قدرت دفاعی پوست را کاهش می دهد.

اندازه گیری هوا بر برخی افراد بیشتر از دیگران تأثیر می گذارد. بارزترین عوارض جانبی در افراد با پوست خشک یا افرادی که پوست چرب دارند دیده می شود. رطوبت کم باعث تبخیر امولسیون هیدرولیپیدی می شود.

نقش این امولسیون محافظت از پوست در برابر هجوم خارجی است. وقتی حل می شود، پوست ظریف تر می شود.

در بسیاری از موارد بدون هوا نمی توان آن را انجام داد، بنابراین توصیه می شود برای محافظت از پوست هر کاری که لازم است انجام دهید تا آسیبی به آن وارد نشود.

5 نکته کاربردی برای محافظت از پوست در برابر باد

بهترین نکات برای محافظت از پوست در برابر اثرات باد

بهترین راه برای محافظت از پوست در برابر اثرات باد، حفظ رطوبت مناسب برای پوست و به طور کلی بدن است. نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

۱. مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن ۲ لیتر آب در روز خوب است. هنگامی که شروع به استفاده از هوا می کنید، باید مقدار نوشیدنی خود را افزایش دهید. این به دلیل کمبود رطوبت است که پوست نیاز به ترمیم دارد.

نوشیدن آب خوب است حتی اگر تشنه نباشید. این کار را می توان در جرعه های کوچک و مکرر انجام داد.

همچنین توصیه می شود مصرف برخی مواد غذایی مانند سوپ سبزیجات سرد، میوه ها و آب میوه های طبیعی را افزایش دهید. شما سالم تر خواهید بود و پوست شما سالم تر خواهد بود.

۲. مرطوب کننده بزنید

یکی دیگر از ایده های خوب برای جلوگیری از اثرات باد بر روی پوست، استفاده منظم از مرطوب کننده است. ظاهر باید سبک و تازه باشد. بهتر است در یخچال بگذارید و بعد از حمام استفاده کنید.

از مصرف کرم های حاوی الکل، چربی یا روغن های ضروری باید اجتناب شود. استفاده از محصولات کدوژنیک توصیه نمی شود، زیرا منافذ را می بندند. کرم های مرطوب کننده علاوه بر جلوگیری از پیری زودرس، استحکام و خاصیت ارتجاعی را نیز به همراه دارند.

۳. رژیم غذایی سالم

تعدادی غذا وجود دارد که اثرات هوای خشک را جبران می کند. بهتر است از غذاهای آنتی اکسیدانی که سرشار از میوه ها و سبزیجات هستند استفاده کنید.

توت فرنگی، سیب، هویج، کلم بروکلی، کنگر فرنگی، کلم، اسفناج و گوجه فرنگی بسیار توصیه می شود. بادام زمینی و محصولات لبنی و همچنین چای سبز دم کرده نیز ارائه می شود.

۴. شستشوی منظم دست و صورت

شستن مکرر دست و صورت به مقابله با اثرات باد بر روی پوست کمک می کند. باعث افزایش رطوبت و تقویت سلامتی می شود. وقتی پوست تمیز و مرطوب باشد، سالم تر به نظر می رسد.

از صابون معطر یا دستمال توالت پرهیز کنید. در عوض، مایعاتی را انتخاب کنید که حاوی اسید لاکتیک هستند. این باعث نرمی و درخشندگی پوست می شود. صابون های خنثی نیز برای پوست های حساس به شدت توصیه می شود.

مهم است که یاد بگیرید چگونه صورت خود را بدون آسیب رساندن به پوست خشک کنید. نمی توان صورت خود را با حوله پاک کرد، زیرا باعث خشکی بیشتر می شود. بهترین کار این است که صورت خود را با یک لمس ملایم خشک کنید. کمی طول می کشد اما بهتر می شود.

۵. از استعمال دخانیات و الکل خودداری کنید

اگر قصد دارید از پوست خود در برابر حملات باد محافظت کنید، سیگار کشیدن اثر معکوس دارد. دود تنباکو حاوی سمومی است که پوست را خشک می کند.

الکل یکی دیگر از مواردی است که پوست را خشک می کند. نه تنها باعث اسهال و کم آبی بدن می شود، بلکه از هیدراتاسیون بیشتر نیز جلوگیری می کند.

دمای مناسب

بهترین راه برای جلوگیری از اثرات مضر باد بر روی پوست، انجام اقدامات پیشگیرانه مانند موارد ذکر شده در بالا است. در واقع هیچ چیز سختی در مورد آنها وجود ندارد.

همچنین به خاطر داشته باشید که باید دمایی را که در یخچال تنظیم کرده اید متعادل کنید. سرد بودن زیاد منطقی نیست، زیرا انرژی بیشتری مصرف می کنید و آسیب به پوست شما افزایش می یابد.