رفتن به نوشته‌ها

5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کند – دکتر بینایی خادیمیان


5e16c23de9617 - 5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کنند

54 غذاهایی که به ساخت غضروف کمک می کنند

غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن یافت می شود. اگر مفاصل آسیب ببینند ، می تواند منجر به درد ، التهاب ، محدودیت حرکت و سفتی شود. غذاهایی که به ساخت غضروف کمک می کنند دور از ذهن و عجیب نیستند. در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد.

غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن یافت می شود. آسیب های مفصلی می تواند منجر به درد ، التهاب ، محدودیت حرکت و سفتی شود که در نهایت می تواند منجر به آرتروز (OA) ، شایع ترین نوع آرتروز شود. علاوه بر توجه به تغذیه ، غضروف را بهبود می بخشد یا علائم تحلیل غضروف را کنترل می کند. غذاهایی که به بازسازی غضروف کمک می کنند دور و عجیب نیستند ، از جمله:

لوبیا

حبوبات غذاهای سالمی هستند که به بازسازی غضروف کمک می کنند. برای عملکرد مناسب مفصل ، کنترل التهاب تا حد امکان و جلوگیری از فرآیندی که منجر به تجزیه غضروف می شود ، بسیار مهم است. لوبیا به دلیل داشتن خواص ضد التهابی یک انتخاب غذایی موثر است. علاوه بر این ، از آنجا که کلاژن یک پروتئین است ، محتوای پروتئین موجود در حبوبات برای پر کردن کلاژن مورد نیاز برای بازسازی غضروف مفید است. حبوبات حاوی مقادیر زیادی لیزین هستند ، یک اسید آمینه مهم برای بازسازی غضروف. لوبیا ، نخود فرنگی و بادام زمینی هر دو حبوبات هستند ، به این معنی که شما گزینه های بی پایان برای دریافت بیشتر آنها در رژیم غذایی خود دارید.

نارنجی

کلاژن پروتئینی است که بدن شما برای تولید آن به ویتامین C نیاز دارد و جزء اصلی غضروف است. پرتقال یک انتخاب عالی برای ویتامین C برای ساخت کلاژن و همچنین بهبود سلول ها است. ویتامین C همچنین به مقدار زیاد در غذاهای دیگر مانند کیوی ، فلفل قرمز ، کلم پیچ و توت فرنگی یافت می شود. خوشحال می شوید بدانید که کلاژن برای حفظ جوانی پوست نیز مهم است. بنابراین افزایش غذاهای غنی از ویتامین C به شما کمک می کند تا جوانتر به نظر برسید و جوانتر به نظر برسید.

انار

میوه انار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی شناخته شده است. تحقیقات مستمر از دانشگاه کیس وسترن رزرو نشان می دهد که انار در “بیان چند واسطه تجزیه و تولید غضروف” مفید است. به طور خلاصه ، انار به بدن شما کمک می کند موادی تولید کند که از غضروف محافظت می کند.

چای سبز

به نظر می رسد چای سبز تقریباً در هر لیستی از غذاهایی که باید برای مبارزه با مشکلات سلامتی مصرف شود ، وجود دارد و با کشف دانشمندان برای تمام مزایای چای سبز برای سلامتی ، تعجب آور نیست که بگوییم چای سبز باعث جوانسازی غضروف ها و رفع علائم آرتروز می شود. بسیار مفید.

چندین مطالعه وجود دارد که نشان می دهد ترکیبات موجود در چای سبز مانند کاتچین و پلی فنول برای محافظت و بازیابی غضروف مهم هستند.

فوتبال

ویتامین K برای سلامت استخوان ها و مفاصل ضروری است. خوشبختانه این ویتامین در بسیاری از غذاها مانند جوانه بروکسل یافت می شود. اگر جوانه بروکسل را با کمی روغن زیتون بپزید ، از خواص ضد التهابی و ویتامین K موجود در این دو ماده غذایی بیشتر از حد معمول لذت خواهید برد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *