رفتن به نوشته‌ها

5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


داشتن یک خواب خوب برای داشتن یک فرد شاد و سالم بسیار مهم است. در حالی که اکثر مردم این را می دانند ، تعداد کمی از ما واقعا درک می کنیم که چگونه کمبود خواب بر ما تأثیر می گذارد و بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم انجام می دهیم و باعث ایجاد مشکل در خواب می شود.

مزایای کلیدی خواب با کیفیت خوب از جمله افزایش بهره وری ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماریها و بیماریها وجود دارد. قسمت آخر آن نگرانی اصلی است زیرا محرومیت از خواب مزمن ، حتی خفیف ، می تواند به طور چشمگیری بر سطح هورمون های ما از جمله افزایش کورتیزول تأثیر بگذارد و منجر به بسیاری از مسائل از جمله بیماری های خود ایمنی شود.

یاک!

متأسفانه اکثر مردم برای نیازهای خود به اندازه کافی نمی خوابند و اوضاع را بدتر می کنند ، کیفیت خواب برای بسیاری کمتر از ایده آل است.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود که بزرگسالان باید حدود 7-9 ساعت در شب دریافت کنند ، اما بسیاری از افراد در نهایت بسیار کمتر از آن دریافت می کنند. ما نیز مانند دیگران مقصر هستیم ، اما باور کنید ما سخت کار می کنیم تا خواب را به ویژه خواب با کیفیت در اولویت قرار دهیم. لیستی از کارهایی که برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل عینک های آبی روشن ، F-lux در رایانه ، آغشته به منیزیم ، پد روغن کرچک و موارد دیگر است ، اما محدود به آن نیست.

تشخیص مشکل خواب

دلایل مختلفی برای مشکلات خواب وجود دارد و ما نمی توانیم همه آنها را در این پست پوشش دهیم. به عنوان مثال ، نداشتن تشک مناسب برای افرادی که معده خواب دارند می تواند شما را بیدار نگه دارد و مانع خواب راحت شما شود.

موارد دیگر عبارتند از:

  • بسیار گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • محیطی بسیار پر سر و صدا (از گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش و سیلیکون قالب دار XXX (مورد علاقه مایکلز))

با این حال ، چیز دیگری که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذاها و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنید. آنچه در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب هستند و می توانند برای خواب مفید باشند ، برخی دیگر برعکس هستند.

رژیم غذایی شما می تواند عامل م toثری در این باشد که چرا برای به خواب رفتن ، خواب ماندن یا به سادگی احساس آرامش ندارید. در تلاش برای کمک به شما ، این مقاله شامل پنج ماده غذایی و/یا موادی است که اگر می خواهید خواب بهتری داشته باشید ، باید از آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری از آنها برای طراوت ، برای گرم نگه داشتن آنها یا صرفاً به این دلیل که طعم آنها را دوست دارند ، به آنها تکیه می کنند. میلیون ها نفر هر روز چندین فنجان مصرف می کنند ، که بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه مشکلات خواب که کافئین می تواند ایجاد کند به خوبی شناخته شده است.

در حالی که بسیاری از ما می دانیم که از نوشیدن قهوه در اواخر روز خودداری کنیم ، کافئین در انواع دیگر محصولات نیز وجود دارد. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی برخی از انواع داروها یافت. ممکن است هر روز قبل از خواب کافئین مصرف کنید ، حتی نمی دانید مگر اینکه تحقیقات خود را انجام داده باشید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی محبوب است که می توانید هنگام سردرد به آن دست یابید ، در واقع حاوی کافئین است. سایر داروها نیز می توانند شامل کافئین باشند ، مانند بسیاری از قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی.

همیشه لیست مواد تشکیل دهنده را قبل از خواب برای بررسی کافئین بررسی کنید. در حالی که همه با آن متفاوت برخورد می کنند ، بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین در خواب هستند.

دلیل این که کافئین برای خواب ما بسیار وحشتناک است این است که یک محرک است که می تواند شوک های انرژی را برای افراد فراهم کند. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب/بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود کند. این شما را هوشیار ، متمرکز و مولد نگه می دارد ، که همه آنها در طول روز عالی هستند ، اما نه به این دلیل که سعی می کنید بخوابید.

همچنین ، کافئین به طور کلی مدتی در بدن باقی می ماند ، که اگر مراقب نباشید ، خوابیدن را برای شما دشوارتر می کند. در بیشتر موارد ، اجتناب از کافئین در هر زمان بعد از ظهر به طور کلی انتخاب صحیح است ، مگر اینکه بدانید بدن شما بعداً می تواند از عهده آن برآید.

غذای تند

تعداد کمی از غذاها به اندازه یک غذای تند خوشمزه خوشمزه یا رضایت بخش هستند. با این حال ، به طور کلی باید از آن در عصر و درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند بیشتر باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی سوزش سر دل ، خواب راحت را دشوار می کند و می تواند باعث شود چندین بار در نیمه های شب بیدار شوید. هنگام دراز کشیدن ، سوزش سر دل و رفلاکس اسید می تواند بدتر از حالت نشسته یا ایستاده باشد.

دلیل دیگری که باید از غذاهای تند پرهیز کنید این است که برخی از آنها می توانند دمای بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم برای گرم خوابیدن با مشکل روبرو می شوند ، بنابراین شما می توانید ببینید که چگونه این می تواند به یک مشکل تبدیل شود. همچنین انرژی بیشتری از بدن برای هضم ادویه مصرف می شود که می تواند مانع از خواب راحت شما شود.

همچنین یک باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند باعث رویاهای عجیب و غریب شوند ، اما این مورد به طور عمیق مورد بررسی قرار نگرفته است تا ببینیم آیا این واقعیت دارد.

در همین راستا ، غذاهای اسیدی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند و عموماً باید زودتر از روز ، به جای درست قبل از خواب ، مصرف شوند. بنابراین پرتقال یا گریپ فروت که قبل از خواب خوردید ممکن است همیشه بهترین گزینه در آینده نباشد.

غذاهای چرب

چه کسی یک برگر خوب و سیب زمینی سرخ کرده یا یک بشقاب بزرگ ناچو را دوست ندارد؟ در حالی که این نوع غذاها ممکن است طعم خوبی داشته باشند ، اما به توانایی ما در خواب خوب آسیب می رسانند. دقیقاً مهم نیست که چه زمانی این غذاهای چرب را می خورید ، اما اگر رژیم غذایی شما از غذاهای زیاد تشکیل شده باشد ، ممکن است به خواب راحت برسید. این امر در مورد اینکه آیا آنها را برای صبحانه ، ناهار یا شام می خورید صدق می کند.

این اغلب می تواند به این دلیل باشد که این نوع غذاها می توانند بسیار سیر کننده باشند و ناراحتی معده به سختی به خواب می رود. نفخ و سوء هاضمه مشکلات دیگری هستند که ممکن است ظاهر شوند و مانع خواب خوب شوند.

غذاهایی که سرشار از چربی هستند ممکن است حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که به تنظیم خواب آنها کمک می کند ، کاهش دهند. این می تواند تشخیص زمان مناسب برای خوابیدن یا بیدار شدن را برای بدن شما دشوار کند. همچنین ، با رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع ، اغلب زمان کمتری را در یک خواب عمیق می گذرانید ، که می تواند شما را در طول روز خسته و بی حال کند.

خوردن غذاهای چرب زیاد علاوه بر اینکه به خواب شما آسیب می رساند ، می تواند برای بدن شما نیز بسیار مضر باشد ، بنابراین همه چیز را در حد متعادل نگه دارید. درمان عجیب اینجا و آنجا خوب است ، اما اگر خوردن غذاهای چرب زیاد به یک امر روزانه تبدیل شود ، می تواند مشکل ساز باشد.

غذاهای غنی از پروتئین

به طور کلی پروتئین چیز خوبی است که از غذای خود دریافت می کنید. نه تنها به ما انرژی می دهد ، بلکه به بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان های ما نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا بخورید ، عموماً می خواهید از غذاهای حاوی پروتئین زیاد اجتناب کنید.

دلیل این امر این است که اغلب زمان بیشتری طول می کشد تا بدن شما تجزیه شود. همچنین ، از آنجا که هنگام خواب هضم غذا تقریباً نصف می شود ، هضم یک غذای غنی از پروتئین درست قبل از خواب برای بدن شما دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از خوردن یک میان وعده غنی از پروتئین قبل از خواب این است که متخصصان معتقدند این وعده ها به اندازه تریپتوفان دیگر اسیدهای آمینه دیگر نقش ندارند. این آمینو اسید است که پیش ساز سروتونین است ، که برای آرام شدن ما بسیار مهم است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نکنید ، ممکن است در واقع سروتونین دریافتی را کاهش دهید ، که می تواند منجر به این شود که درست قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش نکنید. مشابه غذاهای چرب ، غذاهای سرشار از پروتئین نیز بسیار سنگین هستند ، و تلاش برای خوابیدن با معده بسیار پر می تواند برای آنها ناراحت کننده باشد.

پنیر

غذاهای کمی مانند پنیر محبوبیت جهانی دارند. مردم در سراسر جهان آن را در غذاهای متنوع می خورند و انواع مختلفی دارد. اما همانطور که می توانید با درج آن در این لیست تصور کنید ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه پنیرهای قوی یا کهنه) حاوی اسید آمینه ای به نام تیرامین هستند. این باعث افزایش میزان نوراپی نفرین بدن می شود که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا گریز شناخته می شود.

این اغلب سطح بیداری ما را بسیار بالا می برد ، که می تواند تلاش برای خوابیدن در کنار یکدیگر را غیر ممکن کند. اگر می توانید به خواب بروید ، خوابیدن بسیار دشوار است.

در حالی که برخی از انواع پنیر ممکن است برای برخی مناسب باشد ، اما اگر کمی حساسیت به لبنیات دارید ، بهتر است از انواع پنیر به ویژه قبل از خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در پایان ، همه این غذاها می توانند هنگام خواب کافی مشکل ایجاد کنند. نه تنها این ، بلکه می تواند به کیفیت خواب شما نیز آسیب برساند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از آن اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید به چیزی نیاز دارید یا می خواهید ، یک میان وعده سالم و ضد التهابی (پیوندی به سایت ما اضافه کنید) مانند ***** اغلب بهترین انتخاب قبل از خواب است. هضم چیزی آسان و غذاهایی که سروتونین آزاد می کنند یا حاوی ملاتونین هستند نیز به طور کلی ایده خوبی است.



منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *