رفتن به نوشته‌ها

4 اشتباه بزرگ که هنگام تلاش برای تناسب اندام مرتکب می شوید


در حالت ایده آل ، همه ما باید برای تناسب اندام تلاش کنیم و یک سبک زندگی سالم داشته باشیم که شامل اجزای جسمی ، روحی و روحی باشد. این مزایای زیادی دارد ، اما اگر مراقب نباشیم و کارها را درست انجام ندهیم ، می تواند منجر به برخی پیامدهای نامطلوب شود.

ممکن است تسلیم شوید زیرا هیچ نتیجه ای نمی بینید یا نتایج به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد. یا بدتر ، ممکن است به خودتان صدمه بزنید.


برای جلوگیری از این امر ، باید از برخی اشتباهات رایج که افراد هنگام تلاش برای حفظ تناسب اندام مرتکب می شوند ، آگاه باشید. در اینجا چهار مورد را بارها و بارها می بینم.

1. هیچ هدف مشخصی وجود ندارد

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند ، تعیین اهداف مشخص نیست. اگر می خواهید موفقیت را ببینید ، باید دقیق باشید. آیا می خواهید چابک شوید؟ عالی! اما دقیقاً امیدوار هستید به چه چیزی برسید؟

هدف نهایی شما چیست؟ آیا می خواهید لاغر شوید؟ آیا می خواهید شش عضله شکمی داشته باشید؟ آیا می خواهید استرس را از بین ببرید؟ آیا می خواهید در بدن خود احساس راحتی کنید؟

وقتی بتوانید اهداف خود را تعیین کنید ، به تمرکز و پاسخگویی بیشتر شما کمک می کند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، حتماً آن را مشخص کنید. چند پوند می خواهید کاهش دهید و تا چه تاریخی؟ یک عدد و بازه زمانی واقع بینانه قرار دهید.

به عنوان مثال: “من می خواهم تا پایان ماه ژوئن 10 کیلو وزن کم کنم (هدف باید 1-2 پوند در هفته باشد). من وعده های غذایی خود را برنامه ریزی می کنم و تمرینات را 3 بار در هفته انجام می دهم.

سپس تحقیقات خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که برای رسیدن به هدفتان چه کار خواهید کرد.

2. انجام بیش از حد یکباره

این یک اشتباه بسیار رایج است. هنگام شروع ، هیجان زده می شویم و تمایل داریم اهداف بزرگی را تعیین کنیم. ما قصد داریم هر روز به باشگاه برویم و تمام غذاهای ناخواسته ای را که دوست داریم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

اما حقیقت این است که بسیاری از ما نمی توانیم چنین تغییرات شدید زندگی را کنترل کنیم. برای حفظ تناسب اندام ، باید عادت های خاصی را در زندگی خود گنجانیم. شکل گیری عادت ها زمان بر است.

اگر می خواهید در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنید ، با افزایش سطح فعلی فعالیت خود شروع کنید. شما می توانید شدت تمرینات موجود خود را افزایش دهید یا تعداد تمرینات خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هفته ای یکبار کلاس می گذارید ، سعی کنید هفته ای دو یا سه بار به کلاس بروید. یا نوع دیگری از کلاس مانند پیلاتس یا یک کلاس آموزشی مبتنی بر وزن را اضافه کنید.

پس از دو هفته ، وقتی بدن شما به روال ورزشی جدید شما عادت می کند ، در نظر بگیرید که یک ورزش دیگر را اضافه کنید یا یک کلاس شدیدتر را امتحان کنید.

افزایش تدریجی و شدت تمرینات شما بهترین راه برای این کار است. اگر بیش از حد انجام دهید ، ممکن است منجر به فرسودگی شغلی شود. علاوه بر این ، افراط و تفریط نیز می تواند منجر به آسیب شود.

حالا بیایید نگاهی به اهداف غذای سالم شما بیندازیم. آیا می خواهید خوردن شیرینی را کنار بگذارید؟ به جای رفتن به بوقلمون سرد ، کاهش مصرف را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید هر شب بعد از شام دسر بخورید ، سعی کنید خود را به یک یا دو دسر در هفته محدود کنید. فقط این مقدار در خانه شما و نه بیشتر. حتی بهتر ، دستورالعمل های درمانی سالم را پیدا کنید تا این غذاهای شیرین را برآورده کند و همچنان در مسیر درست باشید.

شما برای مدت طولانی در این کار هستید. با صبر به آنچه می خواهید می رسید.

3. به بدن خود گوش ندادن

گوش دادن به بدن شما می تواند تفاوت زیادی در نتایج شما ایجاد کند. اگر این کار را نکنید ، می توانید به خودتان صدمه بزنید ، بسوزانید ، دلسرد شوید و غیره ، و این بر بقیه روز شما تأثیر می گذارد!

بنابراین هنگام ورزش یا رژیم ، به بدن خود توجه کنید.

بله ، ماهیچه های شما بعد از تمرین درد می کنند و این اشکالی ندارد. اما اگر درد شدید و مداوم را تجربه می کنید ، به ویژه پس از انجام یک تمرین جدید یا انجام تمرینات طولانی مدت ، ممکن است زمان توقف و کاهش سرعت فرا رسیده باشد.

اگر هنگام ورزش با تنفس مشکل دارید یا رژیم جدیدی را شروع کرده اید و سرگیجه دارید یا درد شدید معده دارید ، متوقف شوید و به پزشک مراجعه کنید و ببینید در حال انجام چه کاری هستید.

و در صورت داشتن هرگونه مشکل سلامتی ، قبل از انجام هرگونه ورزش شدید با پزشک خود مشورت کنید.

4. مشغله با آخرین نسخه ها

در اینجا یک اشتباه رایج دیگر وجود دارد که ممکن است مرتکب شوید. “برنامه رژیم غذایی جدید به تازگی منتشر شد. من باید آن را امتحان کنم” یا “بیایید این تمرین جدید را امتحان کنیم. بسیاری از مردم در مورد آن تشویق کردند.”

با بازاریابی موجود ، به راحتی می توان تحت تأثیر همه این موارد قرار گرفت. در صدر بودن بر آخرین روندها هیچ اشکالی ندارد ، اما اگر مدام از یک برنامه به برنامه دیگر تغییر دهید ، ممکن است به نتایج دلخواه خود نرسید.

6 تا 8 هفته ورزش منظم طول می کشد تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. اگر ورزش را متوقف کرده و آن را شروع کنید ، ممکن است نتایجی را که بدنبال آن هستید مشاهده نکنید. یا ممکن است در نهایت بدن خود را تحت فشار قرار دهید.

این امر در مورد رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی نیز صدق می کند. اگر مدام رژیم غذایی خود را تغییر می دهید یا رژیم را شروع و متوقف می کنید ، رژیم یویو را انجام می دهید و این می تواند بر بدن شما تأثیر منفی بگذارد.

سعی کنید غذاهای ناسالم را به آرامی متوقف کرده و رژیم متعادل داشته باشید در حالی که به خودتان اجازه می دهید هر چند وقت یکبار میل کنید.

همه ما اشتباه می کنیم

اگر برخی از این اشتباهات را کرده اید اشکالی ندارد. هیچ کس کامل نیست!

پیشرفت بالاتر از کمال!

اکنون که آنها را می شناسید ، می توانید روی اجتناب از آنها کار کنید. شیوه زندگی سالمی که می خواهید در اختیار شماست.

آیا هیچ یک از این اشتباهات شما را از رسیدن به اهداف تناسب اندام بازداشته است؟ یا در حال تلاش هستید و مطمئن نیستید که اشتباه می کنید؟ در نظرات به من اطلاع دهید ، و مطمئناً پاسخ خواهم داد.

برای راهنمایی های منظم ، منابع ، چالش ها و غیره ، در صفحه گروه Aging with Vitality یا در صفحه مربی من آنیتا دوول به من ملحق شوید.

عاشق زندگیت باش،


عروسک آنیتا

مربی تغذیه جامع
مشاور تأیید شده محل کار
پیری سرزندگی گروه FB
مربی آنیتا دوول صفحه FB

توجه داشته باشید اگر 45 سال یا بیشتر دارید ، از شما دعوت می کنم به من ملحق شوید Aging with Vitality FaceBook مجموعةبه این مکان برای تبادل اطلاعات و استراتژی ها در مورد زندگی با کیفیت و پر جنب و جوش است. اولین نفری باشید که به هدایا ، چالش ها و غیره رایگان دسترسی پیدا می کنید. همچنین مکانی برای به اشتراک گذاشتن سرگرمی است!


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *