رفتن به نوشته‌ها

24 هک ساده برای رژیم غذایی سالم (قسمت 2)


ترفند رژیم غذایی سالم

در قسمت اول ، 8 ترفند رژیم غذایی سالم را مرور کردیم و در این مقاله ، 8 نکته زیر را برای یک رژیم غذایی سالم مورد بحث قرار می دهیم.

  1. از رستوران فست فود مورد علاقه خود استفاده کنید

غذا خوردن در خارج لزوما شامل خوردن غذاهای ناسالم نیست.

رستوران فست فود مورد علاقه خود را با یک رستوران سالم جایگزین کنید.

بسیاری از فست فودهای سالم و رستوران های ترکیبی وجود دارند که غذاهای سالم و خوشمزه را ارائه می دهند.

این می تواند جایگزین خوبی برای همبرگر یا پیتزای مورد علاقه شما باشد. علاوه بر این ، شما به طور کلی می توانید این وعده ها را با قیمت مناسب خریداری کنید.

  1. حداقل یک دستور سالم در هفته امتحان کنید

تصمیم گیری در مورد شام همیشه می تواند احساس خستگی در انسان ایجاد کند ، به همین دلیل است که اکثر مردم تمایل دارند دستورالعمل های یکسانی را بارها و بارها امتحان کنند.

شما به احتمال زیاد سالها از دستورالعمل های مشابه استفاده کرده اید.

چه این دستورالعمل ها سالم باشند و چه ناسالم ، امتحان چیز جدیدی همیشه سالم است.

حداقل یک غذای جدید در هفته امتحان کنید. این می تواند نسبت غذا و مواد مغذی را که مصرف می کنید تغییر دهد ، و اگر خوش شانس هستید ، دستور العمل جدیدی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در عوض سعی کنید یک نوع غذای سالم تهیه کنید.

  1. به جای سیب زمینی سرخ کرده سیب زمینی آب پز بخورید

سیب زمینی معمولاً بسیار سیر کننده است و در بشقاب افراد قرار دارد.

این بدان معناست که نحوه طبخ آن میزان سلامت آن را تعیین می کند.

برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند ، 100 گرم سیب زمینی پخته حاوی 94 کالری است ، در حالی که همین مقدار سیب زمینی سرخ کرده حاوی سه برابر کالری یا 319 کالری است.

علاوه بر این ، سیب زمینی سرخ کرده به طور کلی حاوی ترکیبات مضر مانند آلدهیدها و روغن های ترانس است.

جایگزینی سیب زمینی سرخ کرده با سیب زمینی آب پز یا آب پز یک راه عالی برای کاهش کالری و اجتناب از ترکیبات مضر است.

  1. ابتدا سبزیجات بخورید

یک راه خوب برای اطمینان از خوردن سبزیجات این است که آنها را در ابتدای غذا بخورید.

با این کار وقتی بسیار گرسنه هستید ابتدا سبزیجات می خورید و سپس اشتهای خود را برای سایر غذاهای ناسالم و ترکیبات بالقوه مضر کاهش می دهید.

این امر باعث می شود غذای کمتری بخورید و کالری سالم جذب کنید که منجر به کاهش وزن می شود.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که خوردن سبزیجات قبل از یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات بر سطح قند خون مفید است.

این امر باعث کاهش جذب کربوهیدرات ها در جریان خون می شود و می تواند برای کنترل قند خون کوتاه مدت و کوتاه مدت در افراد مبتلا به دیابت مثر باشد.

  1. برای داشتن رژیم غذایی سالم ، به جای آب میوه میل کنید

میوه ها بسیار سالم هستند. آنها منابع غنی از آب ، فیبر ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

مطالعات مستمر مصرف میوه را با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماریها مانند بیماریهای قلبی ، دیابت و سرطان مرتبط کرده است.

از آنجا که میوه حاوی انواع فیبر و ترکیبات گیاهی است ، قندها به آرامی هضم می شوند و تغییر قابل توجهی در سطح قند خون ایجاد نمی کنند.

با این حال ، این امر در مورد اسموتی ها صدق نمی کند.

اکثر آب میوه ها با میوه واقعی تهیه نمی شوند و بیشتر آنها حاوی شکر و عصاره هستند. آنها حتی می توانند به اندازه یک نوشیدنی شکر خالص شکر بخورند.

حتی آب میوه های واقعی نسبت به خود میوه مقاومت کمتری در برابر جویدن دارند. این باعث می شود که آب میوه تأثیر بیشتری بر سطح قند خون داشته باشد.

همچنین خوردن مقادیر زیاد غذا در یک زمان را آسان می کند.

  1. بیشتر اوقات در خانه آشپزی می کنم

سعی کنید بیشتر شب ها به جای غذا خوردن در خانه آشپزی کنید

اول ، برای بودجه شما بهتر است.

دوم ، با پختن غذا برای خودتان ، دقیقاً می دانید که داخل آن چیست. لازم نیست نگران غذاهای ناسالم یا پرکالری باشید.

همچنین ، با پختن غذای بیشتر ، برای وعده بعدی غذا خواهید داشت و وعده غذایی یا رژیم غذایی سالم دیگری را برای شما تضمین می کند.

در نهایت ، نشان داده شده است که آشپزی در خانه خطر افزایش وزن بیش از حد ، به ویژه در کودکان را کاهش می دهد.

  1. فعال تر باشید

فعال تر باشید

غذای خوب و ورزش معمولاً دست به دست هم می دهند.

ثابت شده است که ورزش باعث بهبود خلق و خو و کاهش احساس افسردگی ، استرس و اضطراب می شود.

اینها دقیقاً احساساتی هستند که بر خوردن و لذت عاطفی تأثیر می گذارند.

ورزش علاوه بر تقویت ماهیچه ها و استخوان ها ، باعث کاهش وزن ، افزایش سطح انرژی ، کاهش خطر بیماری های مزمن و بهبود خواب می شود.

هر روز 30 دقیقه ورزش کنید یا در صورت امکان پیاده روی های کوتاه انجام دهید.

  1. نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های بدون قند یا آب سودا جایگزین کنید

نوشیدنی های قندی احتمالاً ناسالم ترین چیزی است که می خورید.

آنها سرشار از قند مایع هستند که با بیماری های بی شماری مانند بیماری های قلبی ، چاقی و دیابت نوع 2 ارتباط دارد.

همچنین ، مغز شما کالری مایع مانند کالری جامد را ثبت نمی کند. این بدان معناست که نمی توانید کالری جذب شده با نوشیدن را با خوردن کمتر جبران کنید.

یک نوشیدنی شکر 500 میلی لیتری حاوی 210 کالری است.

نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های بدون قند جایگزین کنید یا آب گازدار برای نوشیدن انتخاب کنید.

انجام این کار کالری اضافی را می سوزاند و قند و کالری اضافی را کاهش می دهد.

در بخش بعدی ، 8 ترفند دیگر را مورد بحث قرار می دهیم که می تواند در رژیم غذایی سالم به شما کمک کند.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *