رفتن به نوشته‌ها

15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب || 15 مزایای م drinkingثر و مهم نوشیدن آب برای سلامتی چیست؟


پانزدهم مزایای موثر و مهم آب آشامیدنی را بشناسید ، هیدراته ماندن برای سلامتی مهم است ، اما بسیاری از مردم هر روز مایعات کافی نمی نوشند. حدود 60 درصد بدن را آب تشکیل می دهد و 71 درصد سطح زمین را آب پوشانده است.

هیچ توافق جهانی برای میزان مصرف آب در روز وجود ندارد. آب برای کلیه ها و سایر عملکردهای بدن ضروری است. در صورت خشك كردنپوست می تواند مستعد ابتلا به اختلالات پوستی و چین و چروک شود. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

مزایای بالقوه نوشیدن آب از حفظ سلامت کلیه ها تا کاهش وزن متفاوت است. همه سلولها و اندامهای بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز مبرم دارند.

همین حالا با مشاوران پزشک خود به صورت آنلاین مشورت کنید

با توجه به اهمیت تامین آب بدن ، در این مقاله سعی شده است 15 فایده مفید آب مورد مطالعه قرار گیرد.
  • آب مفاصل را روان می کند. غضروف در مفاصل و دیسک های ستون فقرات حدود 80 درصد آب دارد. کم آبی بدن طولانی مدت می تواند جذب مفصل را کاهش داده و منجر به درد مفاصل شود.
  • آب ، بزاق و مخاط ترشح می کند. بزاق به ما در هضم غذا کمک می کند و دهان ، بینی و چشم را مرطوب نگه می دارد. این از اصطکاک و آسیب جلوگیری می کند. نوشیدن آب همچنین دهان را تمیز نگه می دارد. در مواردی که آب به جای نوشیدنی های شیرین مصرف می شود ، می توان این کار را انجام داد پوسیدگی دندان کاهش تدریجی.
  • اکسیژن را به سراسر بدن منتقل می کند. خون بیش از 90 درصد آب دارد و خون اکسیژن را به نقاط مختلف بدن منتقل می کند.
  • سلامت و زیبایی پوست را افزایش می دهد. با کم آبی بدن ، پوست می تواند مستعد ابتلا به ناراحتی های زودرس پوست و چین و چروک شود.
  • از مغز ، نخاع و سایر بافتهای حساس محافظت می کند. کم آبی بدن می تواند بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. همچنین در تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. کم آبی طولانی مدت می تواند منجر به مشکلاتی در استدلال و استدلال شود.

دمای بدن را تنظیم می کند.

آب ذخیره شده در لایه های میانی پوست به سطح پوست می رسد در حالی که بدن در حین ورزش با عرق گرم می شود. با تبخیر بدن را خنک می کند. برخی از دانشمندان دریافته اند که هنگامی که آب بسیار کمی در بدن وجود دارد ، ذخیره گرما افزایش می یابد و فرد کمتر می تواند استرس گرمایی را تحمل کند. قرار گرفتن در معرض استرس گرمایی در حین ورزش ، نوشیدن مقدار زیادی آب در بدن ممکن است استرس فیزیکی را کاهش دهد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد این اثرات مورد نیاز است.

  • سلامت دستگاه گوارش به آب بستگی دارد. روده برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. کم آبی بدن می تواند منجر به مشکلات گوارشی ، یبوست و اسید معده شود. این خطرناک است سوزش سردل زخم معده را افزایش می دهد.
  • مواد زائد بدن دفع می شود. آب در فرآیندهای تعریق و دفع ادرار و مدفوع ضروری است.
  • به حفظ فشار خون کمک می کند. کم آبی بدن می تواند باعث غلیظ شدن خون و افزایش فشار خون شود.
  • مجاری تنفسی به آب نیاز دارند. هنگامی که بدن دچار کم آبی می شود ، راه تنفسی توسط بدن محدود می شود تا از دست دادن آب جلوگیری کند. می تواند آسم و آلرژی را بدتر کند.
  • مواد معدنی و مواد مغذی را در دسترس بدن قرار می دهد. مواد معدنی و مواد مغذی در آب حل می شوند که منجر به رسیدن آنها به نقاط مختلف بدن می شود.
  • از آسیب کلیه جلوگیری می کند. کلیه ها مایعات بدن را تنظیم می کنند. کم آبی بدن می تواند منجر به سنگ کلیه و مشکلات دیگر شود.

عملکرد را در حین ورزش افزایش می دهد.

با 15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب آشنا شوید.  |  دکتر خانم

خشك كردن ممکن است عملکرد را در حین تمرین مختل کند. برخی از دانشمندان پیشنهاد کرده اند که مصرف بیشتر آب ممکن است عملکرد را در حین فعالیت های شدید مانند ورزش افزایش دهد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است ، اما یک مطالعه نشان داد که کم آبی باعث کاهش عملکرد در فعالیتهایی می شود که بیش از 30 دقیقه طول می کشد.

  • آب در کاهش وزن مثر است. اگر آب به جای آب میوه های شیرین و نوشابه مصرف شود ، آب می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب قبل از غذا با ایجاد احساس سیری می تواند از پرخوری جلوگیری کند.

فواید نوشیدن آب و سلامت کلیه ها

آب به حل مواد معدنی و مواد مغذی کمک می کند و به آنها دسترسی بیشتری به بدن می دهد. همچنین به حذف زباله کمک می کند. این دو عملکرد آب را برای کلیه ها حیاتی می کند. کلیه ها نقش عمده ای در تعادل سطح مایع دارند. کلیه ها 120-150 لیتر مایع را در روز فیلتر می کنند.

از این تعداد ، تقریباً 1-2 لیتر از طریق ادرار دفع می شود و بقیه توسط جریان خون بازیابی می شود. اگر کلیه ها به درستی عمل نکنند ، مواد زائد و مایعات اضافی می توانند در داخل بدن تجمع کنند. بیماری مزمن کلیه درمان نشده می تواند منجر به نارسایی کلیه شود. عملکرد اندام مختل می شود یا نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه دارد.

فواید نوشیدن آب و عفونت ادراری

با 15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب آشنا شوید.  |  دکتر خانم

عفونت های دستگاه ادراری (UTI) دومین نوع شایع عفونت در بدن هستند. اگر عفونت به مجاری ادراری فوقانی ، از جمله کلیه ها سرایت کند ، ممکن است آسیب دائمی ایجاد شود. عفونت ناگهانی یا حاد کلیه می تواند تهدید کننده زندگی باشد ، به ویژه اگر سپتیسمی رخ دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه ساده برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و کمک به درمان عفونت ادراری است.

سنگ کلیه عملکرد کلیه را مختل می کند. در صورت وجود ، می تواند عفونت مجاری ادراری را پیچیده کند. این عفونت های مجاری ادراری برای درمان نیاز به دوره های طولانی تری از آنتی بیوتیک ها دارند که معمولاً 7 تا 14 روز طول می کشد.

علت اصلی سنگ کلیه کمبود آب است. سنگ کلیه همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد.

در نوامبر 2014 ، کالج پزشکان آمریکا دستورالعمل های جدیدی را برای افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند منتشر کرد. این دستورالعمل ها نشان می دهد که افزایش مصرف مایعات برای تازه سازی 2 لیتر ادرار در روز می تواند خطر عود سنگ ها را بدون عوارض جانبی به نصف کاهش دهد.

عوارض کم آبی بدن

کم آبی بدن زمانی اتفاق می افتد که شما آب بیشتری از بدن خود مصرف می کنید و از دست می دهید. این می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت ها در بدن شود. الکترولیت ها ، مانند پتاسیم ، فسفات و سدیم ، به انتقال سیگنال های الکتریکی بین سلول ها کمک می کنند. هنگامی که کلیه ها به درستی کار می کنند ، سطح الکترولیت ها را در بدن ثابت نگه می دارند.

هنگامی که کلیه ها قادر به تعادل سطح الکترولیت ها نیستند ، این سیگنال های الکتریکی با هم مخلوط می شوند. این می تواند منجر به تشنج ، از جمله حرکات غیر ارادی ماهیچه ها و از دست دادن هوشیاری شود.

در موارد شدید ، کم آبی بدن می تواند منجر به نارسایی کلیه کلیه شود. عوارض احتمالی نارسایی مزمن کلیه شامل کم خونی ، آسیب سیستم عصبی مرکزی ، نارسایی قلبی و نقص سیستم ایمنی بدن است.

منابع آب مورد نیاز بدن

با 15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب آشنا شوید.  |  دکتر خانم

مقداری از آب مورد نیاز بدن شما از غذاهای غنی از آب مانند سوپ ، گوجه فرنگی و پرتقال تامین می شود ، اما بیشتر آن از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها تامین می شود.

در طول کار روزانه ، بدن آب خود را از دست می دهد و باید جایگزین شود. ما آن آب را از طریق فعالیتهایی مانند این می یابیم تعریق ما ادرار خود را از دست می دهیم ، اما آب حتی هنگام تنفس نیز از بین می رود.

نوشیدن آب ، چه از شیرآلات و چه از بطری ها ، بهترین منبع مایعات برای بدن است.

شیر و آب میوه ها نیز منابع خوبی برای مایعات هستند ، اما نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند سودا و قهوه این کامل نیست زیرا اغلب حاوی آن است کالری خالی. نوشیدن آب به جای نوشابه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

پیش از این تصور می شد که نوشیدنی های کافئین دار دیورتیک هستند ، به این معنی که آنها آب را در بدن آزاد می کنند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که خطر از دست دادن مایعات به دلیل نوشیدنی های کافئین دار حداقل است.

مقدار آب مورد نیاز بدن

مقدار آبی که ما باید مصرف کنیم تحت تأثیر آب و هوا قرار می گیرد. میزان آب مورد نیاز هر روز بسته به میزان فعالیت شما ، میزان عرق کردن و غیره از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مقدار مشخصی از آب که باید در روز بنوشید وجود ندارد ، اما توافق کلی برای مصرف مایعات سالم وجود دارد.

بر اساس آکادمی ملی علوم ، مهندسی و پزشکی ایالات متحده ، متوسط ​​آب توصیه شده برای غذا و نوشیدنی به شرح زیر است:

  • مردانه: حدود 3.7 لیتر یا 125 اونس
  • برای خانم ها: تقریباً 2.7 لیتر یا 91 اونس

این مقدار برای مردان حدود 15.5 فنجان و برای زنان کمی بیش از 11 فنجان خواهد بود. با این حال ، حدود 80 it از آن باید از نوشیدنی ها ، از جمله آب و مابقی از غذا تامین شود.

این یعنی:

  • مردان باید حدود 100 اونس یا 12.5 فنجان مایعات بنوشند.
  • زنان باید حدود 73 اونس یا کمی بیش از 9 فنجان بنوشند.

میوه ها و سبزیجات تازه و همه مایعات غیر الکلی در این توصیه گنجانده شده است.

زمان هایی که نوشیدن آب زیاد بسیار مهم است عبارتند از:
  • درجه حرارت بالا
  • وقتی هوا گرم است
  • اگر از اسهال و استفراغ رنج می برید
  • هنگامی که زیاد عرق می کنید ، به عنوان مثال ، به دلیل فعالیت بدنی

آیا به اندازه کافی آب می نوشیم؟

با 15 فایده موثر و مهم نوشیدن آب آشنا شوید.  |  دکتر خانم

یک مطالعه در سال 2013 توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) داده های موسسه ملی سرطان را در سال 2007 تجزیه و تحلیل کرد.

محققان با مرور در میان 3،397 بزرگسال ، آنها دریافتند:
  • 7 درصد از بزرگسالان گزارش دادند که آب آشامیدنی روزانه ندارند.
  • 36 درصد از بزرگسالان گزارش داده اند که 1-3 فنجان آب آشامیدنی در روز بنوشند.
  • 35 درصد از بزرگسالان گزارش داده اند که 4-7 فنجان آب آشامیدنی در روز می نوشند.
  • 22 درصد از بزرگسالان گزارش داده اند که 8 فنجان یا بیشتر در روز می نوشند.

اگر آنها 1 فنجان یا کمتر میوه یا سبزیجات در روز مصرف کنند ، افراد کمتر از 4 فنجان آب آشامیدنی می نوشند.

این مطالعه فقط مصرف آب آشامیدنی را اندازه گیری می کند. مایعات را می توان از نوشیدنی های دیگر تهیه کرد ، اما آب بهتر است زیرا حاوی کالری ، کافئین و الکل نیست.

هفت درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که عموماً روزانه آب نمی نوشند و کسانی که مقدار کمی آب می نوشند نیز میوه و سبزیجات کمتری مصرف می کنند. این نشان می دهد که تعدادی از افراد به دلیل عدم دریافت مایعات کافی سلامت خود را در معرض خطر قرار می دهند.

حتی اگر پاسخ دهندگان با مصرف آب کم مایعات کافی دریافت کنند ، به احتمال زیاد آن را از منابعی دریافت می کنند که می تواند سلامت آنها را از راه های دیگر به خطر اندازد.

اخرین حرف

نیاز بیولوژیکی به آب را می توان با آب معمولی یا سایر غذاها و نوشیدنی ها برطرف کرد. نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک قبلی نشان می دهد که مصرف آب ممکن است با حجم نوشیدنی های شیرین با کالری و سایر مایعات مصرفی رابطه معکوس داشته باشد.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814# منابع

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *