رفتن به نوشته‌ها

14 دلیل برای خوردن انبه – دکتر بینایی خادیمیان


سفید کننده - 14 دلیل برای خوردن انبه

14 دلیل برای خوردن انبه

با درک فواید بیشمار انبه ، میل شما به خوردن این میوه دو چندان می شود. این میوه نه تنها خوب است بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. در اینجا 14 دلیل برای خوردن انبه آورده شده است:

انبه و با سرطان مبارزه کنید

انبه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کوئرستین ، پسته ، ایزوکوسترین ، استراگالین ، اسید گالیک و متیل گالات است. همه این موارد بدن ما را در برابر سرطان سینه ، سرطان روده بزرگ ، سرطان پروستات و سرطان خون محافظت می کند.

انبه حفظ سطح کلسترول در خون

انبه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C ، فیبر و پکتین است که آن را به میوه ای عالی برای کنترل سطوح بالای کلسترول تبدیل می کند.

پاک کننده پوست انبه

یکی دیگر از فواید خوردن انبه این است که پوست شما را از عمق (قسمت پایینی پوست) پاک می کند. منافذ پوست را التیام می بخشد و پوست شما را درخشان می کند.

انبه دیابت را تنظیم می کند

خوردن برگ انبه برای تنظیم دیابت بسیار مفید است. بنابراین ، افراد مبتلا به دیابت باید 5-6 برگ انبه را در قابلمه بجوشانند. آن را یک شب خیس کنید ، بجوشانید ، آن را در آبکش بنوشید و اول صبح آن را تصفیه کنید. همچنین ، انبه دارای شاخص گلیسمی پایینی است و خوردن متوسط ​​انبه سطح قند خون را بالا نمی برد.

قلیایی شدن انبه و بدن

از آنجا که انبه با اسید تارتاریک و مالیک غنی شده و حاوی اسید سیتریک است ، به حفظ ذخایر قلیایی بدن کمک می کند.

انبه راهی برای کاهش وزن است

از آنجا که انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی ضروری است ، خوردن انبه به شما احساس سیری می دهد. همچنین ، چون سرشار از فیبر است ، عملکرد گوارش را افزایش داده و کالری های ناخواسته را از بدن می سوزاند. این به نوبه خود به کاهش وزن اضافی کمک می کند.

انبه میوه ای است که توانایی جنسی را افزایش می دهد

همچنین به عنوان “میوه عشق” شناخته می شود. انبه همچنین دارای خواص تقویت کننده جنسی است که مردانگی را در مردان افزایش می دهد.

انبه برای داشتن چشمهای سالم

انبه همچنین دارای ویتامین A است که آن را به میوه خوبی برای بهبود بینایی تبدیل می کند. همچنین از شب کوری و خشکی چشم جلوگیری می کند.

انبه و هضم خوب

آنزیم های موجود در انبه به تجزیه پروتئین در بدن کمک می کند. انبه سرشار از فیبر است و به هضم بدن کمک می کند و از بسیاری از بیماری های مربوط به معده جلوگیری می کند.

انبه و جلوگیری کردن از سکته خورشید

این میوه تابستانی همچنین از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. خوردن آن فوراً شما را خنک می کند و با این روحیه شما را تازه می کند.

انبه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

انبه همچنین دارای ویتامین C و A و انواع مختلف کاروتنوئید است. همه این مواد مغذی برای قوی و سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

از انبه به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید

استفاده از اسکراب انبه بر روی بدن علاوه بر خوردن آن ، پوستی نرم و لطیف به شما می بخشد. با خرد کردن انبه و افزودن عسل و شیر به آن می توانید خمیری تهیه کنید. به آرامی ماساژ دهید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند ، سپس آن را بشویید تا پوستی عالی به دست آید

تمرکز و حافظه را بهبود می بخشد

اگر در تمرکز و از دست دادن حافظه مشکل دارید ، انبه زیاد بخورید. این نه تنها به بهبود تمرکز شما کمک می کند ، بلکه حافظه شما را نیز تقویت می کند.

انبه حاوی مقدار زیادی آهن است

محتوای بالای آهن در انبه یک درمان طبیعی برای افرادی است که از کم خونی رنج می برند. همچنین زنان برای افزایش سطح آهن و سطح کلسیم باید انبه بخورند.

برای بهره مندی از رژیم غذایی دکتر رویا خادیمیان روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *