رفتن به نوشته‌ها

10 داستان احمقانه که مانع از کاهش وزن بعد از 60 سالگی می شوند


چه داستان هایی برای خود تعریف می کنید که مانع کاهش وزن شما می شود؟

همه ما داستانهای کوچکی داریم ، مانند چیزهایی که در مورد خودمان و رابطه ما با غذا و کاهش وزن به آن اعتقاد داریم. داستانهایی وجود دارد که ما مدتهاست به آنها اعتقاد داریم و آنها را زیر سوال نمی بریم.

اما اگر آنها را زیر سوال ببرید چه؟ شرط می بندم خواهید فهمید که بیشتر آن ها درست نیست!

آیا یکی از این موارد را به خود می گویید؟

تقریباً همه عاشق غذا هستند. به طور جدی. چند نفر را می شناسید و نمی شناسید؟ به هر حال غذا خوردن یکی از محرک های اصلی است. در واقع برخی از افراد هستند که آنقدر به غذا علاقه دارند که آن را حرفه خود می کنند. همه ما درباره معروفترین سرآشپزها و نویسندگان کتاب آشپزی شنیده ایم.

آیا توجه کرده اید که بسیاری از آنها مرتب هستند؟ این به این دلیل است که شما می توانید غذا را دوست داشته باشید و از خوردن خوشمزه ترین غذاها لذت ببرید ، نه اینکه بیش از حد آنها را بخورید. دوست داشتن غذا باعث افزایش وزن نمی شود – پرخوری باعث می شود.

خوردن همه چیز در بشقاب شما یک عادت است که در دوران کودکی آن را رعایت کرده اید. آیا هنوز هم به آنچه والدینتان در مورد کودکان گرسنه در چین ، آپالاچی ها یا هرجای دیگر به شما گفته اند اعتقاد دارید؟

وقتی با تمیز کردن بشقاب خود بیش از حد غذا می خورید ، چگونه به کسی کمک می کند؟ تنها کاری که انجام می دهید این است که بدن خود را در سطل زباله جایگزین کنید. قرار دادن مواد غذایی در بدن که به آنها نیاز ندارید و به صورت چربی ذخیره می شوند (خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های کشنده را افزایش می دهد) بسیار بیشتر از انداختن غذا در سطل زباله است.

گاهی فکر نمی کنیم زیاد غذا می خوریم. من به آن اعتقاد داشتم ، و هر یک از شاگردانم نیز باور کردند. سپس فقط زمانی شروع به خوردن کردم که احساس گرسنگی کردم و قبل از سیر شدن متوقف شدم. من همچنین شروع کردم به نوشتن آنچه که خوردم و متوجه شدم که بدن من فقط به حدود 60 درصد از غذایی که می خورم نیاز دارد!

مطالعات نشان داده است که افرادی که اضافه وزن دارند ، میزان خوردن آنها را حدود 30 درصد دست کم می گیرند. بنابراین اگر فکر می کنید زیاد غذا نمی خورید اما اضافه وزن دارید ، همه چیزهایی را که برای هفته آینده می خورید بنویسید. فقط این کار را برای خودتان انجام دهید ، صادق باشید و ببینید آیا حق با شماست.

آیا توسط پزشک متخصص به عنوان معتاد به غذا/قند تشخیص داده شده اید؟ من برای نظر متخصص در مورد وجود این شرایط واجد شرایط نیستم ، اما می خواستم بدانم که آیا من به غذا معتاد هستم یا خیر.

در حقیقت ، من احساساتی غذا می خورم و این یک عادت است ، نه یک اعتیاد. وقتی یاد گرفتم که چرا غذا می خورم ، و خوردن را متوقف کردم تا چیزی جز گرسنگی جسمانی برطرف کنم ، این عادت را ترک کردم. من الان کنترل دارم ، نه غذا.

همچنین می خواهم به شما هشدار دهم که فکر نکنید معتاد هستید. این نوع اعتقاد باعث می شود از تمام قدرت و مسئولیت خود برای تغییر صرف نظر کنید بدون اینکه وارد برنامه توانبخشی شوید.

حتی اگر خیلی مشغول کاهش وزن هستید ، به هر حال باید غذا بخورید ، درست است؟ چگونه کمتر خوردن بیشتر از خوردن بیشتر طول می کشد؟ فکرش را بکنید.

برای کاهش وزن و جلوگیری از آن ، اغلب باید مراقب باشید که فقط در زمان گرسنگی غذا می خورید و توجه داشته باشید که بدن شما کمی سیر شده است بنابراین می توانید غذا را متوقف کنید. در واقع می توانید با تغییر عادات غذایی خود در زمان خود صرفه جویی کنید و کاهش وزن به عنوان یک امتیاز محسوب می شود!

اراده مهم نیست. قدرت اراده یک منبع محدود است و در طول روز با کاهش انرژی شما توسط استرس و کنترل خود کاهش می یابد. به همین دلیل است که به راحتی می توانید در اوایل روز به برنامه غذایی خود پایبند باشید و به همین دلیل رژیم نیز ناموفق است. فقط می توانید آن را به مدت طولانی فشار دهید.

وقتی نحوه و دلیل غذا خوردن خود را تغییر دهید و با سیگنال های بدن خود هماهنگ شوید ، میل به پرخوری را از دست می دهید و دیگر نیازی به تکیه بر قدرت اراده برای داشتن وزن سالم ندارید.

هرکسی می تواند بدون ورزش وزن کم کند. در واقع ، تمرینات هوازی حتی ابزار مناسبی برای کاهش وزن نیست. ورزش کردن بسیار بیشتر از خوردن غذای کمتر طول می کشد.

ورزش کنید زیرا می تواند به شما احساس خوبی بدهد ، انرژی بیشتری به شما بدهد ، به سن شما کمک کند و شما را سالم نگه دارد. مطمئناً می توانید حرکتی را که دوست دارید پیدا کنید. اما برای کاهش وزن نیازی به ورزش نیست.

من در اواخر پنجاه سالگی تقریبا 50 کیلو وزن کم کردم. بسیاری از دانش آموزان من در پنجاه و شصت سالگی وزن زیادی از دست دادند. و دهه هفتاد. همه بدون رژیم. بنابراین ، در حالی که متابولیسم بدن شما با افزایش سن کند می شود ، هنگامی که متناسب با نیاز بدن غذا می خورید ، بدون توجه به سن ، وزن خود را کاهش داده و حفظ خواهید کرد.

قبل از اینکه بگویید متابولیسم شما کند است ، آیا در واقع آن را آزمایش کرده اید و این را به عنوان یک واقعیت می دانید؟ متابولیسم کند بسیار نادر است و معمولاً دلیلی برای افزایش وزن نیست.

این یکی از رایج ترین بهانه هایی است که افراد برای کاهش وزن از آن استفاده می کنند. محبوب است زیرا به شما اجازه می دهد مسئولیت پرخوری را از کنترل خود خارج کنید.

دلیل اینکه بسیاری از خانواده ها را می بینید که همه در آن سنگین هستند بیشتر به دلیل عادات غذایی و فرهنگ غذایی خانواده است تا دلیل ژنتیکی. حدود 1 درصد از مردم می توانند ژن های خود را به دلیل اضافه وزن مقصر بدانند.

اما حتی برای آنها ، ژن های آنها سرنوشت آنها نیست. محققان به این نتیجه رسیدند که بسیاری از افرادی که به اصطلاح “ژن چاقی” دارند ، اضافه وزن ندارند و شیوه زندگی سالم می تواند با این تأثیرات ژنتیکی مقابله کند.

بنابراین ، چه داستانی را برای خود تعریف می کنید؟

آیا با وزن سالم راحت هستید؟ اگر اضافه وزن دارید ، به نظر شما چه چیزی باید سبک زندگی و عادات غذایی خود را تغییر دهد؟ آیا فکر می کنید خوردن غذای کمتر و فقط در صورت گرسنگی جسمانی می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ لطفا نظرات خودتون رو در زیر به اشتراک بگذارید!