۱۰ حقیقت بسیار جالب کراتین که هنوز نمی دانستید!

شاید نام کراتین را شنیده باشید. کراتین مانند “بخش جادویی” برای بدنسازی، ورزش و به خصوص تمرینات استقامتی است. کراتین یک اسید نیتروژن آلی است که به تامین انرژی برای تمام سلول های بدن به ویژه سلول های ماهیچه ای کمک می کند. کراتین یک استروئید نیست. در واقع، کراتین به طور طبیعی در مهره داران در کبد، کلیه ها و لوزالمعده یافت می شود، اگرچه به مقدار قابل توجهی نیست. بنابراین، احتمالاً می دانید که کراتین بسیار خوب است و نشان داده شده است که برای سلامتی شما مفید است. برای بهبود عملکرد مغز و بهبود حافظه بلند مدت و کوتاه مدت برای گیاهخواران شناخته شده است. اما آیا حقایق جالب زیر را در مورد کراتین می دانید؟

۱. کراتین باعث می شود که در واقع قوی تر به نظر برسید – و احساس کنید!

مردم به دلایل مختلف کراتین مصرف می کنند و این کاملاً خوب است. شاید می خواهید قوی تر به نظر برسید، شاید می خواهید “احساس” قوی داشته باشید. مصرف کراتین در واقع شما را قوی تر نشان می دهد. این کار را با کشیدن آب بیشتر به عضلات شما انجام می دهد. نکته مهم این است که آب اضافی در نهایت توسط بدن مصرف می شود، بنابراین برای حفظ آن باید روزانه ۲ تا ۵ گرم کراتین مصرف شود. به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب مصرف کنید.

امتیاز این است که شما همچنین احساس قوی‌تری خواهید داشت، زیرا کراتین انرژی اضافی برای بدن ایجاد می‌کند. با ورزش منظم به آن انرژی بدهید و قول می دهم که پشیمان نشوید. ورزش همچنین به جلوگیری از ظاهر پف کرده ای که بدن ممکن است به دلیل آب اضافی که بدون انجام تمرین در ماهیچه ها جمع می شود، جلوگیری کند.

۲. بیش از حد هر چیزی خطرناک و غیر ضروری است – و این برای کراتین نیز صدق می کند!

بنابراین، یکی فکر می کند، اگر کراتین برای من خیلی خوب است، شاید باید مقدار بیشتری از آن مصرف کنم. ایده بد. مصرف بیش از حد کراتین نه تنها برای سلامتی شما مانند عملکرد کلیه ها، کبد و قلب شما خطرناک است، بلکه نشان داده نشده است که هیچ مزیت سلامتی اضافی یا فواید زیبایی شناختی (برای بدن شما) ندارد. بنابراین رعایت دوز توصیه شده ایمن و معقول است.

۳. کراتین برای کودکان شما نیز مفید است.

دکتر خوزه آنتونیو می‌گوید: «آنچه مرا شگفت‌زده می‌کند این است که والدین ترجیح می‌دهند به بچه‌هایشان نوشابه پر از قند بدهند تا کراتین». کراتین بسیار ایمن است و قطعا سالم تر از نوشابه است.

او می افزاید: «اثرات مفید کراتین در کودکان مبتلا به آسیب مغزی، کودکان تحت درمان سرطان، نشان داده شده است. [and] کودکان مبتلا به دیستروفی عضلانی و همچنین ورزشکاران نوجوان. “…” پس چرا آن را به بچه های سالمی که برای یک ورزش یا فعالیت رقابتی تمرین می کنند، ندهید؟ “

کراتین برای کودکان کاملا بی خطر است. در واقع درصد کمی از کودکان با نقص متابولیسم کراتین متولد می شوند که در صورت عدم درمان می تواند باعث عقب ماندگی ذهنی و همچنین اختلالات اوتیسم شود و برخی از این کودکان با موفقیت با کراتین مونوهیدرات درمان شده اند. کراتین راه حل های بی شماری برای بسیاری از شرایط پزشکی دارد.

۴. بیماران مبتلا به سرطان کودکان از کراتین استفاده می کنند.

کراتین توسط بیماران مبتلا به سرطان اطفال که تحت شیمی درمانی هستند استفاده می شود. کورتیکواستروئیدهایی که بیماران سرطانی کودکان برای تسکین عوارض جانبی شیمی درمانی مصرف می کنند، شناخته شده است که باعث افزایش سریع چربی بدن می شوند. کراتین به کاهش قابل توجه چربی بدن کمک می کند.

۵. ایده مصرف کراتین با مقداری آب انگور در واقع کار می کند.

درست است که مصرف کراتین با شکر مانند آب انگور کمک می کند.

این در واقع یک ترفند بسیار دقیق است – برای افزایش جذب کراتین، مصرف انسولین باید تشویق شود. انسولین را به‌عنوان نوعی پمپ در نظر بگیرید که کراتین را سریع‌تر به ماهیچه‌ها هل می‌دهد. اگرچه کلمه کلیدی در اینجا اینولین است، آب میوه بیشتری مانند آب انگور مفید است. فقط ۱۰۰ گرم به ازای هر ۵ گرم کراتین مصرف کنید و کاملاً آماده هستید.

یک مطالعه جدید اشاره می کند که مصرف پروتئین با کراتین به این روش نتایج مشابهی دارد. در این مطالعه به ازای هر ۵ گرم کراتین ۵۰ گرم پروتئین توصیه شد.

۶. کراتین مایع در واقع موثرترین شکل کراتین نیست.

کراتین مایع به اندازه کافی طرفداران خود را دارد که ادعا می کنند بدن آن را در مقایسه با سایر اشکال کراتین مانند کراتین جامد سریعتر مصرف می کند. این ممکن است درست باشد اما از نظر کیفیت کراتین، کراتین جامد بهتر ظاهر می شود. به عنوان مثال، کراتین به صورت پودر بسیار پایدار است.

نکته ای که در مورد کراتین وجود دارد این است که وقتی برای مدت طولانی در معرض یک محیط اسیدی یا مرطوب قرار می گیرد، به کراتینین بی فایده تری تبدیل می شود و اسیدهای سیتریک و فسفر موجود در کراتین مایع این کار را انجام می دهند.

بنابراین کارشناسان توصیه می کنند اگر می خواهید بخشی از شیک کراتین خود را درست کنید، مطمئن شوید که آن را در پایان روز بنوشید.

۷. کراتین غذا عالی و نجیب است – اما کافی نیست.

غذاهایی مانند گوشت گاو، ماهی کاد، ماهی قزل آلا و شاه ماهی حاوی مقادیر زیادی کراتین هستند. آنها منابع قابل اعتماد کراتین هستند.

استخراج کراتین از غذا ممکن است راهی ایمن و ارگانیک باشد، عاری از آنچه که برخی ممکن است آن را “سموم” محصولات کراتین تولید شده بدانند. به هر حال، این کافی نیست. تخمین زده می شود که هر فرد به طور متوسط ​​حدود ۱ گرم کراتین از رژیم غذایی خود دریافت می کند. این تا حد زیادی به دلیل این واقعیت است که فرآیند پخت و پز بسیاری از کراتین موجود در غذاها را از بین می برد.

۸. هیچ انتخابی بهتر از پودر وجود ندارد – همیشه پودر!

همانطور که هر صنعتی رشد می کند، از نظر زیبایی شناسی پیشرفت برای محصول حاصل می شود. صنعت کراتین نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه کراتین جوشان و مایع نیز وجود دارد. حتی کراتین جویدنی هم وجود دارد! همه این پیشرفت ها قابل ستایش هستند، اما هیچ کدام بر پودر کراتین قدیمی پیروز نشده اند. بنابراین، چه تصمیم به خرید این فرم‌های جدیدتر برای تبلیغات تبلیغاتی داشته باشید، به خاطر داشته باشید که هیچ فرمی مؤثرتر از پودر کراتین مونوهیدرات معمولی یافت نشده است. مطالعات بی شماری نیز نشان می دهد که جذب آن برای بدن آسان است. برای اینکه از این محصولات یا چیز دیگری دلسرد نشوید، پودر کراتین همیشه برنده است!

۹. کیفیت کراتین را در نظر بگیرید.

درست مانند هر محصولی، تفاوت هایی در کیفیت وجود دارد. به عنوان مثال، کراتین چینی محصولی با کیفیت پایین تر است و حاوی آلاینده های بیشتری مانند کراتینین، سدیم، دی سیانیدیمید و دی هیدروتریازین است. کراتین آلمانی از شرکت هایی مانند SKW (Creapure) تمیزترین و خالص ترین محصول است. با یک متخصص مشورت کنید و کراتین با کیفیت بالا را جمع آوری کنید تا از بهترین فوایدی که می توانید با پول خود بخرید بهره مند شوید.

۱۰. آره! کراتین نتایج متفاوتی برای افراد مختلف دارد.

اکثر مردم پس از مشاهده تغییر چشمگیر در شخص دیگری به کراتین روی می آورند – اگر او بتواند این کار را انجام دهد، من می توانم آن را انجام دهم. خوب، نه دقیقا. برخی از افراد به طور طبیعی سطوح بالایی از کراتین در بدن خود دارند. به عنوان مثال، مصرف کنندگان گوشت و ماهی نسبت به گیاهخوارانی که سطح کراتین کمتری در رژیم غذایی خود دارند، احتمال بیشتری دارد که کراتین کمتری ایجاد کنند.

تشکیل ماهیچه نیز یک عامل کلیدی است. فیبرهای تند مسئول دویدن و پریدن هستند در حالی که الیاف آهسته مسئول تمرینات استقامتی هستند. اکثر افراد ۵۰ درصد فیبرهای سریع انقباض و ۵۰ درصد فیبرهای کند انقباض دارند و به کراتین پاسخ خوبی خواهند داد. با این حال، افرادی که ۷۰ درصد فیبرهای سریع انقباض و ۳۰ درصد فیبرهای کند انقباض دارند، نتایج بهتری خواهند دید. این به گفته پیتر ادتی، استادیار گروه فیزیولوژی و حرکت شناسی کاربردی در دانشگاه فلوریدا در گینزویل است.

بنابراین، اگر نتیجه دقیقی را که دوستتان به دست آورده را نمی بینید، امید خود را از دست ندهید – اتفاقات بسیار بیشتری در حال وقوع است، بنابراین تغییرات ظاهر می شوند به جای چسبیدن به دوز.

خوب، شما اینجا هستید! امیدوارم اکنون بیشتر در مورد کراتین بدانید. ممنون که خواندید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر