زندگی پس از رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک میتواند بیشترین فایده را برای ورزشکاران استقامتی داشته باشد، اما ممکن است در چند هفته اول با پیروی از این رژیم غذایی، کمی عملکردتان دچار مشکل شود. در چنین مواردی ممکن است مقدار مشخصی از قند به شکل آب سیب یا Pedialyte® بدون آب، یا حتی مایعات داخل وریدی (بدون قند) لازم باشد. ممکن است مقدار مشخصی آب میوه یا پدیالیت ® بدون مایعات یا مایعات داخل وریدی مورد نیاز باشد. رژیم کتوژنیک یا به طور خلاصه رژیم کتو، از جمله رژیم های لوکرب (کم کربوهیدرات) و پر چرب (با چربی های غیر اشباع) است.  This artic᠎le h᠎as ​been w​ri tten by  GSA ᠎Co᠎nt en᠎t ​Generato r DE MO !

دلایل متعددی وجود دارد که یک رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم کم چرب برتری دارد. در واقع ، حتی ممکن است متوجه نشوید که کبد چرب دارید. در بسیاری از رژیمها، دریافت کالری کمتر به معنای کاهش وزن است؛ اما مسئلهای که در این میان وجود دارد این است که کالری کمتر یعنی بیشتر از همیشه نیز احساس گرسنگی خواهید کرد. در ادامه خیلی بیشتر با این برنامه غذایی آشنا می شویم. از این رو در ادامه مزیت های پیروی از این رژیم را برایتان بیان خواهیم کرد.

رژیم کتوژنیک دکتر صارمی

2- روی پای چپ خود بایستید و پای راست خود را به صورت مستقیم، تا حد ممکن رو به جلو بکشید . علاوه بر این هنگامی که به پهلوها میخوابید، سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید. آرد و غلات : برنج ، محصولات بر پایه گندم ، سرال و … غلات و نشاسته: غلات، نان، محصولات پخته شده، برنج، ماکارونی، جو، جو دوسر. سیب زمینی سفید آب پز بالاترین امتیاز را در بین تمام غذاهای آزمایش شده کسب کرد.این بدان معناست که با خوردن سیب زمینی سفید یا شیرین پخته شده، به احتمال زیاد به طور طبیعی احساس سیری می کنید.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

رژیم غذایی لاغری سریع بدن برای فعالیت های خود نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی دارد ولی در رژیم شوک این مواد به میزان کافی به بدن نمی رسد و ارگان های بدن نمی توانند عملکرد مناسب خود را داشته باشند. مواد مغذی را به انرژی تبدیل میکند. ترکیب دمنوش هل و دارچین به شما انرژی میبخشد و به جلوگیری از افت انرژی در اواسط بعد از ظهر کمک میکند. بنابراین باید دقت کنید که باید همه نکات را در نظر بگیرید و نباید حتی ۱ قانون هم زیر پا بگذارید!

8 و نیم بسیار ساده چیزها می توانید انجام دهید برای صرفه جویی در مقدار زیادی رژیم کتوژنیک

قانون اول : شما حق استفاده از هیچ گونه کربوهیدرات را ندارید! قانون دوم : شما حق استفاده از قند را ندارید! شاید این قانون سخت باشد اما بعد از یک مدت برای شما کمی عادی می شود. چربی و کتونها نمیتوانند جایگزین گلوکز مورد نیاز بدنتان شوند، اما بعد از ۲ دقیقه ورزش، دیگر بدنتان متوجه نبود گلوکز میشود و بلافاصله منبع تأمین انرژیاش را تغییر داده و به سراغ چربیها و کتونها خواهد رفت. رژیم کتوژنیک نوعی رژیم پرچرب و کم کربوهیدرات است که حالت روزهداری را تقلید میکند و باعث استفاده کارآمدتر از انرژی میشود.

کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. به عنوان یک قاعده کلی شما اجازه دارید در طول روز به اندازه کمتر از نصف فنجان یا 50 گرم آجیل مصرف کنید. به بیان دیگر، در برنامه ورزشیتان با رژیم کتوژنیک باید برای هر حرکت ورزشی ۵ ست یا بیشتر با ۵ تکرار یا کمتر در نظر بگیرید.

کافیه برنامه غذایی روزانمون رو کمی تغییر بدیم و چربی بیشتر و کربوهیدرات کمتری مصرف کنیم. با شروع رژیم کتوژنیک، باید مصرف کربوهیدرات را محدود کنید؛ این کار موجب میشود تا دیگر سوخت شماره یک مورد نیاز عضلاتتان (شکر) تأمین نشده و در فعالیتهای بدنیِ شدت بالا، با مدت زمان ۱۰ ثانیه تا ۲ دقیقه به اصطلاح کم بیاورید. زانوهای خود را خم کنید و باسن خود را پایین بیاورید و با هر دو پا زاویه 90 درجه ایجاد کنید.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

اسکوات بخش اصلی بسیاری از برنامه های ورزشی برای لاغری باسن است. در این بخش می خواهیم به شما بگویم چطور باید این برنامه غذایی را اجرا کنید! حالا که می دانید چطور چربی های اضافی پا را سریع از بین ببرید از همین امروز شروع کنید و تمریناتی که در این مطلب گفته شد را پیاده کنید. تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۴ که در پن استات انجام شد نشان داد ترکیبات موجود در چای سبز به وسیله محدود کردن میزان جذب چربی و افزایش توان سوخت و ساز بدن به کاهش وزن سریع کمک می کند.

اگر پیش از بارداری، وزن شما در حد نرمال بوده است، وزن قبل از بارداری خود را به عنوان یک هدف تعیین کنید. اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک لطفا از سایت ما دیدن کنید. با اینکه کتواسیدوز دیابتی معمولا به آرامی شروع می شود، استفراغ ممکن است روند آن را سریعتر کند و در عرض چند ساعت دچار کتو اسیدوز شوند.

حجم غذا در رژیم کتوژنیک اما عده ای این تصور را دارند که این رژیم تنها حذف منابع کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی همراه با توصیه هایی از جمله مصرف و عدم مصرف مواد غذایی خاص و رعایت یک هرم غذایی کتوژنیک است .این روشها اگرچه ممکن است در اوایل باعث کاهش وزن شوند اما بعد از مدتی گذشته از عوارض، روند کاهش وزن نیز مختل می شود. در دراز مدت، رژیم کتو ممکن است خطر ابتلا به کمبود ویتامین یا مواد معدنی در فرد را بخاطر عدم دریافت مواد مغذی کافی افزایش دهد.

حذف کافئین: از جمله مواردی که از دید طرفداران رژیم کتوژنیک دور مانده است موضوع مصرف یا عدم مصرف رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع کافئین است. پس باید توجه کنید هیچگونه قند مثل شیرینی را نباید مصرف کنید. با توجه به نکاتی که ذکر شد، افرادی که گیاهخوار هستند نمیتوانند به راحتی از این رژیم استفاده کنند؛ زیرا میوهها و بسیاری از سبزیها در این رژیم جای ندارند و بیشتر حجم غذایی افراد را لبنیات و گوشتها تشکیل میدهند. با توجه به اینکه همه شرکت کنندگان در این مطالعات چاقی داشتند، نتایج ممکن است برای افراد بدون چاقی صدق نکند.

بیماری اسهال و مشکلات گوارشی در رژیم کتوژنیک رایج است و معمولاً پس از ۳ تا ۴ هفته رفع می شود. مشکلات دستگاه گوارش و یبوست: از دیگر مشکلاتی که ممکن است با رژیم کتو برای ما ایجاد شود، مشکلات گوارشی است که با نوشیدن آب کافی و دریافت فیبر مناسب میتوان از آن جلوگیری کرد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. شما باید بدانید نباید به این اطلاعات نادرست و غیر ایمن اطمینان کنید، زیرا این رژیم غذایی اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد خطر می شود.

رژیم کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری ام اس بی خطر باشد و حتی ممکن است به آنها کمک کند کمتر احساس خستگی و افسردگی کنند. در یک مطالعه، افرادی که رژیم پروتئین بالاتری داشتند روزانه 441 کالری کمتر مصرف میکردند. دکتر شتلز پیشنهاد میکند مردان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از ارتباط جنسی، یک فنجان قهوه قوی مصرف کنند تا انرژی اسپرم بالا برود. نوشیدن قهوه می تواند با افزایش بهره وری، تحریک میزان متابولیسم و ارتقای سلامت کلی به کاهش وزن کمک کند، اما اگر کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی روزانه مصرف کنید، مهم نیست که چقدر قهوه می نوشید، مطمئن باشید که وزن کم نمی کنید!

نه ترفندها درباره رژیم کتوژنیک شما می‌خواهید می دانستی زودتر

ناگفته نماند که این میزان بستگی به سطح فعالیت شما دارد، میتوانید بدون خرابکردن برنامه رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را بالا ببرید. بنابراین فردی که می خواهد رژیم کتوژنیک را در برنامه خود قرار دهد در درجه اول باید از وضعیت سلامت بدن خود کاملا با خبر باشد و سپس بر اساس هدفی که دارد، این رژیم غذایی را انتخاب و اجرا نماید. رژیم کتو مزایای تحقیق شده فراتری از کاهش وزن نیز دارد، از جمله در افراد مبتلا به اختلال دو قطبی می تواند به عنوان یک تثبیت کننده خلقی عمل کرده و یا سبب کاهش حمله های ناشی از صرع (مقاله منتشر شده در Epilepsy & Behavior، می 2016) می گردد.

و در کل روز باید ۶ وعده غذا بخورید.

یبوست در رژیم کتوژنیک هر یک لیوان شیر چیزی حدود 15 گرم کربوهیدرات دارد و برای همین مصرف شیر در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز نیست. اگر نمی دانید چطور و چه چیزی میل کنید نگران نباشید! نکته کلی بعدی که می توان در مورد این برنامه غذایی گفت این است که شما برخی از غذا ها را نمی توانید میل کنید. یکی از دشوارترین بخشهای رژیم لاغری کتوژنیک، به حفظ آن در طولانی مدت برمیگردد. این در حالی است که افراد استفاده کننده از رژیم سرشار از کربو هیدرات تنها 62% نتیجه گرفته بودند. و در کل روز باید ۶ وعده غذا بخورید. سعی کنید تا آخرین روز خودتان را وزن نکنید و اگر هم دیدید بعد از گذشت چند روز وزن کم نکرده اید رژیم را رها نکرده و حتما تا روز هفتم ادامه دهید.