رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند راهنماها و داستان‌ها

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر رژیم کتوژنیک نیز از این موضوع مستثنی نیست. رژیم کتوژنیک (KD) از دهه 1920 در درمان صرع مقاوم به درمان مورد استفاده بوده و در سنوات اخیر، نقش آن در بیماریهای نورودژنراتیو مانند پارکینسون، آلزایمر و ام اس مورد بررسی قرار گرفته است. یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند. اجسام کتونی به راحتی از سد خونی مغز عبور میکنند و به عنوان یک سوخت بسیار کارآمد مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از این رژیمها که در سالهای اخیر مورد توجه روزافزون قرار گرفته، رژیم کتوژنیک است.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

یبوست در رژیم کتوژنیک اگرچه رژیم کتوژنیک اینطور به نظر میرسد که سخت گیرانه تر میباشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه مجبور نیستید بدن خود را در شرایط کتوزیس قرار دهید. واضح است که چربی ها سیرکننده تر هستند (احساس رضایت بیشتری به شما می دهند) زیرا انرژی شما در هر گرم همان پروتئین و کربوهیدرات ها را با هم تأمین می کند! آب با طعم طبیعی بنوشید یا آدامس های بدون قند را امتحان کنید. غذاهای زیر سوربیتول زیادی دارند و ممکن است علائم IBS را بدتر کنند: سیب، زردآلو، توت سیاه، گیلاس، خرما، انجیر، شلیل، گلابی، هلو، آلو، کشمش و بسیاری دیگر از میوههای خشک، آدامس و آبنبات بدون قند.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی

آیا رژیم غذایی کتوژنیک ارزش دل کندن از این همه غذاهای کربوهیدراتی کم کالری و مفید را دارد؟ برای مثال، یک فلفل دلمه ای 107 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین می کند. رژیم کتوژنیک شامل مقدار زیاد چربی، مقدار متوسط پروتئین، و مقدار کم کربوهیدرات است و نقش آن در کمک به بهبود بیماری ام اس در مقاله ای که پیش روی شماست، به طور مختصر بررسی شده است. پیش از آغاز رژیم ، به خصوص اگر مبتلا به دیابت نوع یک هستید ، حتما با پزشک خود مشورت کنید .

لبنیاتی همچون پنیر بز، پنیر چدار، پنیر خامهای، موزرلا یا بلوچیز، خامه با چربی بالا و کره در رژیم کتو ژنیک مجاز می باشد. خطرات طولانی مدت رژیم کتو برای سلامتی شامل بروز سنگ کلیه ، بیماری کبد و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی است. رژیمهای کم کربوهیدرات و کتوژنیک دو رژیم محبوبی هستند که شامل محدود کردن مصرف کربوهیدراتها میشوند. یک وعده غذایی رایج در یک رژیم کم کربوهیدرات میتواند شامل گوشت، کره، هویج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، کلم بروکلی و شاید حتی مقداری سیب زمینی باشد.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

شاید در کتوز کامل نباشید یا به خوبی از چربی ها و کتوزها استفاده نکنید . بله اما شاید نتیجه آن به خوبی رژیم با کربوهیدرات متوسط نباشد . ژامبون و پنیر را با آجیل میل کنید. آجیل یک غذای سالم است و سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم هستند. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین شناخته میشود. ممکن است تصور کنید که پیروی از یک رژیم غذایی با چربی بالا ممکن است مغایر یک شیوه زندگی سالم باشد، اما اگر این کار تحت نظر یک متخصص تغذیه انجام شود، او چربیهای سالم را در نسخه کتوژنیک میگنجاند.

ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.

صبحانه: املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات و ترشی. املت با آووکادو ، سالسا ، فلفل ، پیازو ادویه . ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره. در نتیجه کاهش مصرف قند، که در این رژیم کاهش وزن وجود دارد، از ایجاد آکنه و جوش روی سطح پوست جلوگیری خواهد شد. زنان مبتلا به PCOS اغلب با مقاومت به انسولین، عدم تعادل هورمون ها، خستگی، رشد موهای زائد، ناباروری و آکنه روبرو می شوند. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، برخی بیماری های مغزی و حتی مبتلایان به آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه ها انجام شود.

اما میزان مصرف پروتئین و چربیها نیز میتواند بین دو رژیم متفاوت باشند. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد این امکان را می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی، کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. رژیم کتوژنیک چه فوایدی دارد؟ رژیم کتوژنیک برای چه افرادی ممنوع است؟ بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و پیشرفت آن را کند کند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که این رژیم فواید بیشتری نسبت به رژیم کربوهیدارت پایین دارد. استفاده از رژیم کتوژنیک تأثیر مطلوبی بر عملکرد میتوکندری دارد و چگالی آن را در بدن افزایش میدهد. ᠎Content was gen er᠎ated by GSA Cont᠎ent ​Generato r ᠎DE᠎MO!

رژیم کتوژنیک لاغری

اما رژیم کتوژنیک یا کتو برای ورزشکاران یا کسانی که در راستای هدف افزایش وزن و عضله ورزش می کنند ، خیلی مناسب نیست.و در نهایت یادتان باشد که این رژیم مانند هر رژیم غذایی ، فقط درصورتی نتایج خودش را به صورت ثابت در بدن شما نشان میدهد که در دراز مدت انجام بدهید و اصولی را که گفتیم رعایت کنید. این بدان معناست که بدن شما به انسولین کمتری نیاز داشته و تولید میکند. رژیم کتوژنیک باعث کاهش تولید گونههای اکسیژن واکنش پذیر میشود. به طور کلی، افراد مبتلا به لیپمی باید از رژیم غذایی کم چربی پیروی کنند.

روی منابع پروتئینی که هر 9 اسید آمینه ضروری را دارند تمرکز کنید – به غذاهای پرپروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و همچنین مکملهایی مانند پروتئین کلاژن انرژی فکر کنید. افزایش تمایل به مصرف غذاهای آماده ونیمه آماده، روی برگردانی از ورزش های روزانه و مداوم باعث می شود علاوه بر داشتن یک اندام نامتناسب سلامتی جسمانی نیز به خطر افتد. این رژیم به فرد این اجازه را میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند.

کاهش متابولیسم گلوکز زمانی رخ میدهد که مغز دیگر قادر به استفاده از گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی نباشد. به علاوه با تبدیل چربی به کتون در کبد ، انرژی مورد نیاز مغز تامین می شود ( 6 منبع معتبر ، 7 منبع موثق) . در حالی که این ماده غذایی حاوی مقداری کربوهیدرات می باشد، می توانید آن را در حد اعتدال متناسب با رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید. گوشت و مرغ از جمله غذا های مجاز و اصلی برای مصرف در رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. میتوانید از فلفلهای بزرگتر و ملایمتر مانند فلفل دلمهایی در غذاهای متعدد استفاده کنید تا بتوانید غذا های کم کربوهیدرات و خوشمزه درست کنید.

رژیم کتوژنیک ساده

غذاهای رژیمی بدون قند : این نوع از غذاها هم اغلب دارای قند الکل یا مانند آن هستند. اگر کاهش شدید یا حذف غذاهای پر کربوهیدرات برایتان اهمیتی ندارد، پس هر دو رژیم برایتان میتواند مفید باشد. رژِیم های کتوژنیک گاهی با کاهش شدید قند خون و سطح انسولین همراهند که این امر همراه با افزایش کتون ، فواید بسیاری را برای سلامت شما به ارمغان می آورد . برخی از مطالعات نشان میدهند که رژیم کتو میتواند سطوح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب را کاهش اما سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد را افزایش دهد.

گوشت گاو چرخ کرده سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.

رژیم کتوژنیک که به اختصار کتو (Keto) نامیده میشود، دارای چربی زیاد (85-90٪ کل کالری)، پروتئین متوسط (6-8٪ کل کالری) و کربوهیدرات کم (2-4٪ کل کالری) است. رژیم غذایی کتو یک نوع از رژیم بر اساس کربوهیدارت کم و چربی زیاد می باشد. رژیم غذایی با داشتن مقدار زیادی چربی برای متابولیسم می تواند شرایط کبدی موجود را بدتر کند. گوشت گاو چرخ کرده سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص فاقد کربوهیدرات است.

اجسام کتونی، نسبت به گلوکز، سوختِ کارآمد و مؤثرتری هستند. بهجای افزایش تدریجی میزان غذا در سه روز اول، برخی مراکز درمانی، اندازهٔ غذا را ثابت نگه میدارند، اما نسبت کتوژنیک را از ۲:۱ به ۴:۱ تغییر میدهند. نسبت ها در اینجا به صورت ۶۰% چربی ، ۳۵% پروتئین و ۵ درصد کربو می باشد. زمانی که این وضعیت اتفاق می افتد ، بدن شروع به چربی سوزی بالا برای انرژی می کند. درهرحال، به مادران شیرده توصیه میکنیم از آنجاییکه شما نهتنها برای خود بلکه برای کودکتان هم غذا میخورید، تا زمانی که شیردهی را به پایان نرساندهاید، رژیم نگیرید تا هر زمان که لازم بود تمام مواد مغذی موردنیاز خود و کودکتان را دریافت کنید.

شما باید بیشتر

وعده های غذایی خود را براساس این غذاها برنامه ریزی کنید . در حالی که برخی از افرادی که کتو مصرف می کنند، کل کربوهیدرات مصرفی خود را می شمارند، برخی دیگر کربوهیدرات خالص را محاسبه می کنند. پس از 3-2 ماه اول ، می توانید در موارد خاص کربوهیدرات مصرف کنید و بلافاصله پس از آن به رژِیم برگردید . همانطور که در بالا هم اشاره شد رژیم کتوژنیک چرخهای و هدفمند دو نوع حرفهای و پیشرفته این رژیم بهشمار میروند که معمولاً بدنسازان و ورزشکاران از آن استفاده میکنند. در برخی از تحقیقات به فواید این رژیم برای کاهش وزن اشاره شده است.

کسانی که برای فشار خون بالا، دارو مصرف می کنند.

مصرف این روغنها علاوه بر این که انرژیزا است، باعث بالا رفتن سطح کتون(سوخت مورد نیاز بدن در رژیم کتوژنیک) میشود. آیا برای فشار خون بالا دارو مصرف می کنید ؟ این نوع رژیم بالا تقریباً مشابه رژیم استاندارد است. علاوه بر مشکلات ذکر شده در مورد این رژیم ها، تعدادی معایب در مورد رژیمهای کم کربوهیدرات و کتوژنیک نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که رژیم کتو مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که این امر میتواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد. کسانی که برای فشار خون بالا، دارو مصرف می کنند. والدین میبایست وزن و میزان خوراکیها را با دقت فراوان و با استفاده از یک ترازوی الکترونیک با دقت ۱ گرم، اندازهگیری کنند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع وب سایت خود باشید.