{درست است} مناسب روش درباره رژیم های کتوژنیک و وجود دارد یکی دیگر روش…

در این مطلب آموختیم که رژیم کتوژنیک یا کتو، یک رژیم قدیمی است که برای بیماران مبتلا به صرع تنظیم شده است و تاثیر زیادی بر لاغری رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع دارد. با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد. در صورت عدم وجود قند در گردش خون، بدن شروع به تجزیه چربی ذخیره شده به مولکول هایی بنام کتون میکند و به این فرایند کتوز گفته میشود. شکلات تلخ حاوی فلاوانول هایی است که ممکن است با کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

نمونه خون شرکت کنندگان برای سنجش هورمون هایی که به رشد نورون­ها و بهبود عملکردهای شناختی مغز کمک می کنند مورد بررسی قرار گرفت. اجسام کتونی به راحتی از سد خونی مغز عبور میکنند و به عنوان یک سوخت بسیار کارآمد مورد استفاده قرار میگیرند. اطلاعات این مقاله عمدتا در مورد رژیم استاندارد است. این رژیم مشابه رژیم استاندارد است با این تفاوت که میزان پروتئین بیشتری دارد. رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا حاوی 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. این یک رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

هرگاه سطح اجسام کتونی در خون (و مغز) بالا برود و کتوزیس ایجاد شود، شمار حملات صرعی کاهش مییابد. این میتواند بدن را در حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. فرایند کتوز در بدن منجر به سوخت رسانی مداوم به مغز از طریق کتون ها می شود و همین مساله از بروز مشکلات ناشی از نوسانات قند خون که تمرکز و سطح هوشیاری را کاهش می دهند جلوگیری می کند. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام دلگرم خواهید خواند.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی نی نی سایت

کافئین: برای افزایش انرژی و چربی سوزی میتوانید از نوشیدنی های دارای کافئین استفاده کنید. در این رژیم مصرف کربوهیدرات به حداقل ممکن می رسد و از چربی ها به عنوان منبع اصلی تامین انرژی استفاده می شود. سخت نگرفتن در رژیم و مصرف مکملهای مواد معدنی (Mineral Supplements) میتوانند به شما کمک کند. کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. در واقع، کسانی که بیشترین مصرف قهوه را دارند، کمترین خطر ابتلا به دیابت را دارند.

یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. علاوه بر این، شما مجبور نیستید مدام کالری شماری کنید. رژیم کتو میتواند به شما در کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید.

چربیهای ناسالم: مصرف محصولاتی مانند روغنهای گیاهی تصفیه شده و مایونز باید محدود شود. اگر همچنان ادامه داشت ، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر زیاد مصرف کنید. ناهار: گوشت تفت داده شده در روغن نارگیل با سبزیجات. روغنهای سالم: مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو فرابکر طبیعی. شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. می توانید کدو سبز را رنده کنید تا جایگزین برنج درست کنید یا آن را به غذاهای پخته شده اضافه کنید بدون اینکه طعم آن را تحت تاثیر قرار دهد.

یبوست در رژیم کتوژنیک در رژیم کتوژنیک با وجود اینکه مصرف کربوهیدرات ها محدود می شود، اما میزان مصرف چربی در این رژیم زیاد است. در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم. از آنجایی که در این رژیم غذایی، برخی از مواد غذایی به طور کامل حذف می شود و برخی نیز به اندازه به بدن نمی رسد به همین دلیل زنان باردار و زنان شیرده نباید از این رژیم غذایی استفاده نمایند. چه کسی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده نماید ؟ افراد مبتلا به برخی بیماریهای مزمن نباید از رژیم کتو پیروی کنند. Po​st has been created by GSA Content Gen erat or D em ov ersion.

با این وجود، بخش بزرگی از مغز شما میتوانند از کتونها که در هنگام گرسنگی و یا زمانی که کربوهیدرات کمی مصرف میکنید تولید میشوند استفاده کنند. شاید برایتان عجیب باشد اما این رژیم برای افرادی که جوش زیادی هم می زنند می تواند مفید باشد؛ چرا که مصرف کم کربوهیدرات ها باعث کاهش انسولین بدن و در نهایت کاهش آکنه می شود. نتیجه این است که فرد در نهایت احساس میکند که تمریناتش فایدهای ندارد و به سختی تمرین میکند زیرا بدن فرد به اندازه کافی کربوهیدرات برای سازگاری با کربوهیدرات دریافت میکند.

مطالعات در حال حاضر نشان داده است که رژیم غذایی می تواند منافعی برای طیف گسترده ای از شرایط سلامتی مختلفی داشته باشد، مانند:بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. این الگوی غذایی ممکن است برخی از شرایط سلامتی را نیز بهبود بخشد. رژیم کتو ممکن است راهی موثر برای برخی افراد برای مدیریت وزن خود باشد. در مطالعه دیگری، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر.این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است.

باید داشته باشد منابع برای رژیم کتوژنیک رایگان

این نشان می دهد که رژیم کتو در کاهش وزن نتیجه بخش تر است و همانطور که می دانید، چاقی ارتباط نزدیکی با ابتلا به دیابت نوع ۲ دارد. اما اگر اهل ورزشکردن با حجم کم هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما، یک گرم پروتئین کاربردی خواهد بود. تمام آنچه را که باید درباره رژیم کتوژنیک، فواید و عوارض آن بدانید، در این مطلب مطالعه کردید، اما اگر همچنان سوال یا ابهامی وجود دارد، می توانید در قسمت دیدگاه ها بیان کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت نمایید. بنابراین به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که از وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی اقدام به دریافت رژیم کتوژنیک رایگان کنید؛ چرا که ممکن است عوارض بسیاری گریبان گیر شما شود.

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک

رژیم کتو به شدت مصرف بسیاری از خوراکیها را محدود میکند. در واقع در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. این نان از غلات و حبوبات ارگانیک همانند ارزن، جو، گندم، سویا، عدس تهیه می گردد که در مقایسه با سایر نان ها دارای پروتئین، فیبر و مواد مغذی بالاتری می باشد. در رژیم کتوژنیک میتوانید وعدههای متنوع، مغذی و خوشمزهای برای خود تدارک ببینید. در واقع، به این رژیم کم کردن میزان کربوهیدراتها و جایگزینی آنها با چربیها گفته می شود.

از آنجایی که میلیون ها نفر قبلا تجربه اش کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. این نوع رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. بنابراین، شما باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید. بنابراین، رژیم غذایی تأثیر متفاوتی بر افراد میگذارد. همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارد.

چگونه یک رژیم کتوژنیک استاندارد بدست آوریم؟

رژیم کتوژنیک

استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مانند کتوژنیک استاندارد است که فقط پروتئین بیشتری دارد. در نوع استاندارد غالب برنامه رژیم را چربی ها تشکیل داده اند یعنی ۷۵٪ از کل رژیم. در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند. از آنجایی که فرد بدون توجه به نوع چربی مصرفی خود میتواند در کتوز باقی بماند، ممکن است منجر به وابستگی شدید به چربیهای حیوانی یا چربیهای اشباع شود که عوارض طولانی مدت را به همراه دارد.

این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی به جای آن است. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد. آب پنیر: نصف قاشق پروتئین آب پنیر را به شیک یا لبنیات اضافه کنید تا جذب پروتئین افزایش یابد. صبحانه: املت ژامبون و پنیر با سبزیجات. سبزیجات کمکربوهیدرات: سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و … سبزیجات کم کربوهیدرات: اکثر سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و …

رژیم کتوژنیک و پریود

مواد غذایی بدون قند: اکثر این مواد غذایی دارای مقادیر بالایی از شکر الکلی هستند که باعث کاهش نرخ کتون ها در بدن می شوند. همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. بهطور کلی در این رژیم غذاهای با کربوهیدرات به شدت محدود میشوند. در یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولا میزان مصرف کربوهیدراتها کاهش مییابد و به 20-50 گرم در روز محدود میشود. این رژیم معمولا بدون محدود کردن میزان مصرف کالری باعث لاغری میشود. این تغییر یعنی تجزیه چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی بجای گلوکز، معمولا در طی دو تا چهار روز انجام میشود.

سایت رژیم کتوژنیک فرشته

وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند. در این رژیم ۶۰ درصد انرژی از چربی، ۳۵ درصد از پروتئین و ۵ درصد از کربوهیدرات تامین میشود. اما رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سیستم سوخت و ساز بدن می شود به این شکل که سوخت بدنی به جای کربوهیدرات ها از چربی ها و گاها پروتئین ها تامین می شود. در این شرایط بدن برای تامین انرژی، چربی ها را می سوزاند. واقعیتی که وجود دارد این است که هر چه کمتر کربوهیدرات مصرف کنید، راحت تر به مرحله کتوزیس رسیده و در این مرحله باقی می مانید.

قند رژیم کتوژنیک

اگر از کاهش وزن ناامید شده و رژیم های مختلفی را با این هدف امتحان کرده اید، وقت آن رسیده که به رژیم کتوژنیک روی بیاورید. رژیم کتوژنیک برخلاف بسیاری از رژیمهای زودگذر و غیر علمی به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید و بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. در واقع استفاده از چربی ها به عنوان سوخت در رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افرادی که از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پیروی میکنند، ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، افزایش یابد.

به طور کلی، فرد باید از یک برنامه قدرتی پیروی کنید – روشی از تمرینات قدرتی که در آن به تدریج فشار وارد شده به عضلات افزایش خواهد یافت تا رشد عضلانی را تحریک کند(معروف به هایپرتروفی). به طور کلی می توان گفت رژیم کتوژنیک از راه های درمانی بیماری صرع است. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان فلاوانول است که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را با کاهش فشار خون و حفظ سلامتی شریانها کاهش دهد.خلاصه: شکلات تلخ حاوی 3 تا 10 گرم کربوهیدرات خالص در هر اونس است، سرشار از آنتی اکسیدان است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی راکاهش میدهد.2.