خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک آمار: این اعداد واقعی هستند

پیشتر نیز محققان “آکادمی عصب شناسی آمریکا”(AAN) اظهار کرده بودند، پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است برای بیماران مبتلا به سرطان سه اخطار نشانه‌ها در مورد مرگ در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد شما 1402 مغز مفید باشد. شواهد حاصل از مطالعات بیشمار حیوانات و برخی مطالعات انسانی نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است برای کمک به درمان و یا جلوگیری از سرطان مفید باشد. بنابراین رژیم کتوژنیک ، سطح انسولین را بالا نمی برد و چربی در بدن ذخیره نمی شود بلکه این چربی می سوزد و کتون هایی را تولید می کند که باعث ایجاد یک محرک متابولیکی موثر و مفید در بدن می شود. پس وقتی انسولین خون بالاست، قند میسوزونیم؛ وقتی پایینه، چربی. این در حالی است که وقتی شما عضله دارید چربی هایتان بسیار کمتر است و شما چاق نیستید. به این شکل که هرچه شما عضله بیشتری داشته باشید این شاخص برای شما افزایش پیدا می کند. این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را در نوعی شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد. بیش از ۲۰ تحقیق علمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک به لاغری، کاهش وزن و بهبود سلامت بدن کمک میکند. بنابراین باید یک روش اصولی دیگر مانند عمل جراحی لاغری باشد که بتواند به صورت ایمن و عمل های زیر گزینه های جراحی لاغری برای کاهش وزن موثر هستند که توسط یک جراح لاغری انجام داده می شوند.

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا

انواع نان کتوژنیک در این نوع رژیم غذایی که اتفاقا از شباهت بسیار زیادی با رژیم غذایی اتکینز نیز برخوردار است، بدن انسان به جای سوزاندن کربوهیدرات ها برای تامین انرژی جهت انجام هر نوع فعالیت نشسته و یا متحرکی از چربی های موجود در بدن استفاده می کند و در حقیقت در رژیم کتوژنیک این چربی ها هستند که پیوسته در حال سوختن می باشند و به همین خاطر لاغری و کاهش وزنِ به مراتب سریعتری متوجه اندام شما خواهد شد. رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است). همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارد. این نوع رژیم فواید زیادی برای سلامتی دارد. محققان در این مطالعه اثرات یک رژیم غذایی دارای کالری محدود و رژیم غذایی کتوژنیک را در موشهای مبتلا به تومور پانکراس بررسی کردند. علاوه براین ، ما مکانیسم های مهمی را که می تواند اثرات ضد توموری بالقوه رژیم کتوژنیک را توضیح دهد، برجسته می کنیم. بهینه سازی فلور روده شما التهاب را کاهش میدهد و پاسخ ایمنی بدن شمارا تقویت میکند محققان مکانیسم وابسته به میکوب را پیدا کرده اند که از طریق آن بعضی سرطانها پاسخ التهابی میدهند و رشد آنهارا تامین میکند به نظر آنها مهار سیتوکین های التهابی ممکن است پیشرفت سرطان را کاهش دهد و پاسخ به شیمی درمانی را بهبود بخشد.

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

قبل از اینکه پزشکان یا محققان بتوانند بین کتو و MS ارتباطی پیدا کنند ، آنها به نمونه های بیشتر و تحقیقات دقیق تر نیاز دارند. در مطالعهی دیگری کسانی که این رژیم را دنبال کردند، توانستند ۱۱٫۱ کیلوگرم وزن کم کنند. همچنین ۹۵٫۲% از مبتلایان به دیابت که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند مصرف داروهای دیابتشان را قطع کنند یا کاهش بدهند. به نظر می رسد که دختران بیشتر از پسران در رده های سنی زیر ۲۰ سال چربی اضافه می کنند و این خود می تواند توجیه کننده بالا بودن BMI دختران نسبت به دختران در یک سن مشخص باشد. افراد در هر رده سنی بهتر است که شاخص توده بدنی یا BMI خود را در یک محدوده خاصی نگاه دارند. بله عضلات روی نتیجه محاسبه شاخص توده بدنی تاثیر میگذارد. هم پزشکان، هم متخصصان تغذیه و هم تمام مردم عادی می توانند شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنند و از آن استفاده کنند. چه کسانی باید شاخص توده بدنی خود را اندازه گیری کنند؟ دارند باید همواره خود را وزن کنند و BMI خود را به دست بیاروند و به دنبال راه کارهایی برای کاهش این شاخص باشند. روش های زیر بهترین راه کارها برای کمک به کاهش وزن در افراد چاق است و در ترکیب با هم می توانند در مدت زمان بسیار اندک و در بهترین و ایمن ترین حالت وزن افراد چاق را کم کنند.

آن ها همچنین به شدت به افزایش مدت زمان سیری و کاهش گرسنگی کمک می کنند. اما از ورود چربی ها و کربوهیدرات ها جلوگیری می کند تا عوامل التهاب به سرعت بسوزند و از بدن خارج شوند. محتوای چربی بالا در رژیم غذایی سیرکننده است، بنابراین باعث میشود کمتر غذا بخورید.البته مزایای سلامتی رژیم کتوژنیک متفاوت است، اما برخی فواید مانند مدیریت دیابت، سرطان، کلسترول و صرع را به همراه دارد. BMI دقیقا به چه دردی می خورد و چه کاربردی دارد؟ نویسنده این مطالعه گفت: درمانهای کاربردی زیادی برای درمان این نوع تومورهای مغزی وجود ندارد و میزان بقای بیماران مبتلا نیز پایین است، بنابراین از هرگونه پیشرفت در این زمینه استقبال میشود. این شاخص از تقسیم وزن افراد (برحسب کیلوگرم) بر مجذور قد (قد ضربدر قد بر حسب متر) به دست می آید. در مایو کلینیک بر پایهٔ همین پژوهش، اصطلاح «رژیم کتوژنیک» را ابداع کرد تا اشارهای به تولید سطوح بالای اجسام کتونی در خون در اثر مصرف فراوان چربی و مصرف اندک کربوهیدرات داشته باشد. برای مثال، رژیم غذایی بر روی برخی از سلولهای سرطانی اثر ضد سرطانی داشت، اما به نظر میرسید که در سرطان کلیه و ملانوم BRAF مثبت، اثر ضد سرطانی داشته باشد.

محققان ام آی تی در مطالعه اخیرشان تاثیر پیروی از دو رژیم غذایی مختلف در موشها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که چگونه محدود کردن کالری ممکن است رشد تومور را کند کرده و بر سلولهای سرطانی تاثیر بگذارد. در حالی که هر دوی این رژیمها میزان قند موجود در تومورها را کاهش دادند اما در نهایت، محققان دریافتند که تنها رژیم غذایی دارای کالری محدود، دسترسی به اسیدهای چرب را کاهش میدهد که این امر نیز با کندی رشد تومورها مرتبط است. این احتمال وجود دارد به این دلیل که گیاهخواران سبزیجات ، میوه ها ، سویا و غلات بیشتری مصرف می کنند ، در برابر سرطان بیش از دیگران محافظت میشوند.علاوه بر این ، آن ها کمتر احتمال دارد که غذاهایی را که فرآوری شده یا چربی بالایی دارند مصرف کنند (دو عامل مرتبط با خطر سرطان بالاتر). مدت زمان استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به والدین و تیم تغذیه دارد و دورههای درمانی تا ۱۲ سال هم، بررسی و سودمندیشان ثابت شدهاست.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

همانطور که در بالا هم اشاره شد رژیم کتوژنیک چرخهای و هدفمند دو نوع حرفهای و پیشرفته این رژیم بهشمار میروند که معمولاً بدنسازان و ورزشکاران از آن استفاده میکنند. آنها به کنترل آنها و بازگرداندن تعادل کمک میکنند. مطالعه ای بر روی 30 کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد که پس از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای شش ماه، توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران بهبود می یابد.16. مدیر موسسه تحقیقات سرطان ام آی تی و نویسنده ارشد این مطالعه میگوید: شواهد زیادی وجود دارد که رژیم غذایی میتواند بر سرعت پیشرفت سرطان تاثیر بگذارد، اما باید گفت نمیتوان رژیم غذایی را یک درمان در نظر گرفت. با کمک سن و وزن فرزند خود ببینید که شاخص توده بدنی او در چه محدوده ای قرار دارد و آیا وزن ایده آلی دارد یا خیر. خیر یکسان نیست. برای اندازه گیری BMI کودکان از یک سری چارت بر اساس جنسیت استفاده می شود و برای بزرگسالان از فرمول معمولی. با توجه سن و سال خود ببینید که آیا در محدوده وزنی مطلوب و سالم قرار دارید یا خیر؟ یک مطالعه در سال 2008 نشان داد موشهاییکه از رژیم کتوژنیک بدون کربوهیدرات تغذیه میشوند، کاهش قابل توجهی در رشد تومور و بهبود بقا در مقایسه با گروه رژیم غذایی غربی دارند.

کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی به جای آن است. غذاهای حاوی تخم مرغ مثل املت یا مخلوط تخم مرغ با بیکن بهترین گزینه است. با این وجود، به نظر میرسد که کارایی هر دو رژیم، به یک اندازه باشد. این رژیم براساس نیازهای هر شخص تعیین می شود. اما وقتی شما دریافت کربوهیدراتها را در رژیم کتوژنیک کاهش می دهید ( روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات ) در بدن شما گلوکز کافی برای تامین انرژی وجود ندارد ، بنابراین بدن مجبور است برای تامین انرژی خود سراغ سوزاندن چربی ها و پروتئین ها برود و زمانی که بدن شروع به تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می کند موادی به نام کتون ها تولید می شود . راهنمایی های کافی در این رژیم لاغری وجود ندارد. این مطالعه نشان می دهد چگونه مصرف بیش از حد قند توسط سلول های سرطانی به یک چرخه باطل تحریک مداوم رشد و توسعه سرطان منجر می شود.

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

Post was cre at​ed wi th the  he᠎lp  of GSA Conte nt Generator DE MO.

به همین دلیل دکتر وایلدر برای درمان بیماری صرع در کودکان از رژیم کتوژنیک استفاده کرد. بدن انسان کربوهیدراتها را به عنوان منبع اصلی سوخت خود برای تولید انرژی استفاده میکند. همانطور که بنزین با اکتان بالاتر ممکن است منجر به عملکرد بهتر در خودروها شود، بدن ما نیز زمانی کارآمدتر عمل میکند که ما به آنها سوخت مناسب بدهیم. کتوزیس در نتیجه استفاده بدن از چربی ها و تبدیل آنها به اجسام کتونی برای تولید انرژی لازم برای مغز بوجود می آید. بیشتر مطالعات رژیم کتو در افراد مبتلا به سرطان کوچک بوده است و بسیاری از آنها در درجه اول بر ایمنی تمرکز کرده اند. علاوه بر این چربیها در کبد به کتون تبدیل شده و انرژی لازم برای مغز را تأمین میکند. سرطان کبد می تواند به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفلاتوکسین که توسط قارچی آلوده به برنج ، گندم و ذرت ایجاد می شود ، ایجاد شود. شروع یک رژیم کتوژنیک – یا بازگشت به رژیم غذایی عادی پس از آن – در صورتی که چاقی به دلیل بیماریهایی مانند دیابت، بیماری قلبی یا فشار خون بالا باشد، می تواند مسئله ساز باشد.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

به طور خاص افرادی که اضافه وزن بالا و چاقی مفرط و بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، مشکلات قلبی و عروقی، انواع سرطان ها، ناباروری و … وقتی بدن ذخایر چربی را می سوزاند، می تواند به کلیه ها فشار وارد شود. پس به محض اینکه حس کردید معدتون خالی شده دست به کار نشید؛ وقتی واقعا گرسنهاید غذا بخورید. برای اینکه بتوانید یک بدن سالم و سرحال داشته باشید، باید حتما تغذیه خود را مورد بررسی قرار دهید. رژیم کتو باعث میشود بدن در حالت اسیدیتر قرار بگیرد که عملکرد فرد را کاهش میدهد. علاوهبر مزایای کاهش وزن رژیم کتوژنیک، شواهدی نیز وجود دارد که نشان میدهد افرادی که به رژیم کتو پایبند هستند، در نهایت دارای پوستی جوانتر و شادابتر و موهایی براق و قوی میشوند. در علم تغذیه مفهمومی به نام شاخص توده بدنی یا BMI داریم که فرمول سادهای دارد و نحوه محاسبه آن بسیار آسان است، اما پاسخ آن، چیزهای بسیار زیاد و مهمی را به ما نشان میدهد.