بیش از حد شلوغ؟ این نکات را برای ساده کردن رژیم کتوژنیک خود امتحان کنید

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) : این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. میزان توصیه شده پروتئین،رژیم خود به طور متوسط برای زنان ۴۶ گرم در روز و برای مردان ۵۶ گرم در روز است. بنابراین در وهله اول و پیش از دنبال کردن هر نوع رژیم لاغری یک ماهه به این فکر کنید که قصد دارید در این یک ماه دقیقا چه میزان وزن کم کنید. به نظر میرسد که دو سه کیلو وزن کم کردن در ماه یک هدف بسیار ساده است که میتواند،عملی شود و همچنین روی بدن شما نیز نشان داده شود پس قبل از اینکه تارگت نهایی را تعیین کنید خوب فکر کنید.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر نحوه کار این است که شما یک منبع گلیکوژن برای عضلات خود تأمین میکنید تا از آن استفاده کنید و پس از اتمام تمرین، حالت کتوتیک از سر میگیرید. اگر چه شروع رژیم کتوژنیک می تواند چالش برانگیز باشد اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن آن از آن ها استفاده کنید. اما اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید باید هر روز ویتامین C مصرف کنید. به طور خلاصه، مصرف هر غذایی با کربوهیدرات بالا باید محدود شود.

رژیم غذایی لاغری سریع تمرینات این دوره به گونه ای طراحی شده اند که تکرارشان سبب ساخته شدن تصاویر ذهنی و فرمول های لاغر کننده می شوند. همچنین این خانم روزه داری متناوب را نیز برای لاغر شدن امتحان کرده است؛ این روش رژیم گیرنده را ملزم میکند که تمام وعده های غذایی را در یک بازۀ زمانی مشخص میل کند. اما برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست.کتوژنیک هم مانند تمام رژیم های غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

چند گرم کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

از طرفی رژیم هر فرد با توجه به سابقه و شرایط فردی، الگوی زندگی و مشکلاتی که دچار آن است، ممکن است متفاوت باشد بنابراین تبعیت از رژیم دیگر افرادی که بسیار شبیه به وضع ما هستند هم کار اشتباهی است، زیرا شاید ۷۰ تا ۸۰ درصد دو بیمار کاملا شبیه به هم باشند، اما به هر حال اختلافات کوچکی بین این دو نفر وجود دارد. با این رژیم غذایی لاغری سریع حال ارتباط بین مصرف منابع غذایی حاوی کافئین مثل قهوه و چای با این بیماری پوستی بهطور دقیق برای محققان مشخص نشده است. بدن به طور کلی از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند، حال اگر میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یابد منبع سوخت بدن به چربی ها تغییر می یابد.

در حین پیروی از این رژیم غذایی میتوانید از گوشت، مرغ، تخممرغ، غذاهای دریایی، میوههای تازه و خشک، سبزیجات، آجیل (به جزء بادامزمینی که یک نوع حبوبات است)، دانهها، بعضی از چربیها (مثل روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نارگیل) استفاده کنید. انتخاب مواد تازه یا میوه و سبزیجات یخ زده و کل گوشت، مرغ و ماهی به شما این امکان را میدهد که بیشتر از این مواد استفاده کنید و ممکن است به کاهش میزان چربیهای “بد” در رژیم غذایی خود مانند چربی ترانس کمک کند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت

تخم مرغ: برای دریافت امگا 3 ، کل تخم مرغ را بخورید. او ادامه داد: باید بطری آب همراه داشته باشید؛ توصیه میشود به آن مقداری تخم شربتی و یا دانههای چیا را اضافه کرده تا همراه استفاده از مایعات، فیبرهای مفید نیز وارد بدن شوند. بادام ، گردو ، تخم کتان ، دانه کدو تنبل ، دانه چیا و غیره. آرد، جو دو سر، برنج سفید، برنج قهوه ای و غیره. چرب همراه با گرانولا (جو دو سر، گندم، کنجد و عسل). گفته میشود افرادی که از ویت واچرز استفاده میکنند، در مقایسه با کسانی که به تنهایی رژیم میگیرند، هشت برابر بیشتر احتمال دارد که ۱۰ درصد وزن بدن خود را طی ۶ ماه از دست بدهند.  This artic le was  do᠎ne by GSA  C᠎on te᠎nt G᠎ener ator DEMO.

یک مطالعه دیگر دریافت افرادی که رژیم کتو دارند ۳ برابر بیشتر از افرادی که رژیم غذایی پیشنهادی دیابت کشور انگلستان را دارند کاهش وزن داشتهاند. داشتن روده سالم ممکن است به محافظت در برابر التهاب و مقاومت لپتین که یکی از اصلیترین عوامل هورمونی چاقی است ، کمک کند. همانطور که انتظار می رود رژیم های ناسالم حاوی قند بالا و چربی های سالم پایین مانند اسید چرب امگا ۳ با مقاومت انسولین و عملکرد شناختی ضعیف تر مرتبط هستند. نوشابه ها، شیر های پر چرب، آبمیوه ها، کوکتل ها، الکل، چای شیرین، قهوه های پر شکر، نوشابه های انرژی زا و هات چاکلت را محدود کنید.

رژیم کتوژنیک لیمومی

مالیدن روغن های گرم به زیر ناف، مثانه، کلیه ها، در مردها و در زیر شکم و پهلوها در زن ها مفید است. یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند. اگر طبق برنامه زیر غذا بخورید، ۱۰۰ درصد تضمینی می توانید وزن کم کنید. رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند و مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است.

راهکار : با اضافه کردن نمک و خوردن مکمل مواد معدنی می توانید این مشکل را برطرف کنید. به نظر می رسد که دختران بیشتر از پسران در رده های سنی زیر ۲۰ سال چربی اضافه می کنند و این خود می تواند توجیه کننده بالا بودن BMI دختران نسبت به دختران در یک سن مشخص باشد. به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، گلبن سهراب، با اشاره به اینکه استفاده از پروتئینهای گیاهی به دلیل دارا بودن فیبر بالا میتواند به میزان قابل توجهی در سلامت و کاهش اشتها اثرگذار باشد، گفت: حبوبات فیبر بالایی دارند و در مقابل منبع مناسبی از پروتئینها نیز به حساب میآیند.

همچنین کتون ها که به هنگام انجام رژیم کتوژنیک تولید می شوند هم باعث کاهش اشتها شده و هم انجام رژیم روزه داری را کار آسان تری می کنند. تجربیات به دست آمده از افرادی که رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک را انجام داده اند نشان می دهد که ممکن است در ابتدا احساس خستگی، یبوست و بی قراری در برخی افراد مشاهده شود. گفته میشود رژیم کتوژنیک تنها باید در برخی شرایط ویژه و با اهداف پزشکی خاص استفاده شود و رایج شدن آن بین عموم مرد میتواند باعث بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی بشود چراکه قلب هم یک ماهیچه است و همانطور که اشاره کردیم، در این رژیم غذایی ماهیچه ها تحلیل میروند.افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند میتواند از رژیم هایی مثل رژیم کتوژنیک استفاده کنند چراکه در اینگونه برنامه های غذایی کربوهیدرات کم بوده و همین امر باعث تنظیم سطوح انسولین میشود اما راه های دیگری نیز برای کنترل انسولین وجود دارد.یک تحقیق علمی که در دانشگاه معتبر هاروارد آمریکا انجام شده میگوید که این رژیم به قدری سخت و محدود کننده است که مردم نمیتوانند به مدت زیادی آن را ادامه دهند و دقیقا به همین مطالعات زیادی درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در طولانی مدت وجود ندارد چراکه نمیتوان براحتی افرادی زیادی را پیدا کرد که مدت طولانی این رژیم را رعایت کرده باشند.

رژیم کتوژنیک کلاسیک

سلول های عادی موجود در بدن ما قادر به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی هستند اما محققان باور دارند که سلول های سرطانی از نظر متابولیسمی نمی توانند به جای گلوکز از چربی استفاده کنند. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. یک رژیم لاغری خوب، باید بتواند شما را در زمانی منطقی، بدون این که سلامت شما را به خطر بیندازد، شما را به تناسب اندام و وزن مناسب برساند. در جواب دعوت به مهمانی چه بگوییم نی نی سایت|الکترولیت در کتوژنیک|رژیم شیردهی دکتر فرشچی نی نی سایترژیم های غذایی با پروتئین بالا میتوننرژیم غذایی لاغری سریع باعث ایجاد کتون در خون بشن (کتوز) که میتونه به میزان زیادی اسید اوریک در بدن تولید کند و ریسک فاکتور و از علل بیماری های نقرس و سنگ کلیه هم هست.

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت

از طرف دیگر چربی های سالم حاوی کلسترول به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده یعنی از انتقال دهنده های عصبی و مولکول هایی محافظت می کند که کنترل خلق و خو، حافظه، انرژی و یادگیری را برعهده دارند. اما جا برای مصرف برخی از سبزیجات سالم مانند اسفناج، فلفل و پیاز، یا شاید مقداری قارچ و گوجه فرنگی نگهدارید. ممکن است در ابتدا وعده های با کربوهیدرات بالا یا قندی به شما احساس سیری و هوشیاری بدهند اما به سرعت احساس خستگی، بی قراری و بدخلقی را تجربه خواهید کرد. از فواید رژیم کم کربوهیدرات می توان به کاهش وزن، کم شدن اشتها، کنترل بهتر قند خون و انسولین، بهبود عملکرد شناختی ، کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان اشاره کرد.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی نی نی سایت

همچنین رژیم کم کربوهیدرات به کاهش خطر دیابت و فاکتورهای مرتبط یعنی چاقی و بیماری قلبی هم کمک می کند. به نظر میرسد افراد چاق و آنهایی که رژیم غذایی نامناسبی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ام اس باشند و وقتی کسی به ام اس مبتلا باشد، چاقی و رژیم غذایی نامناسب میتواند منجر به ناتوانی تدریجی او شود. وقتی شما از این رژیم استفاده میکنید، به طور طبیعی در ژن هایی از بدن شما که مربوط به طول عمر شما میشود تغییراتی ایجاد میگردد. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند و زمانی اتفاق می افتد که مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، و میزان گلوکز (قند) بدن خود را که منبع اصلی انرژی سلول­ها است را محدود کنید. Th is po st was created ᠎by GSA C ontent G ener ator Demoversi᠎on᠎.

محققان دانشگاه بروکلین اشاره می کنند که رژیم های با کربوهیدرات بالا باعث ترشح بیشتر انسولین و گلوکز بعد از وعده غذایی می شوند. مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۰۸ نشان داد افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر توانستد که با داشتن یک رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار پایین نشانه های این وضعیت را بهبود دادند. زمانی که فرد بتواند بر نشانه ها گرسنگی نظارت داشته باشد و به آنها پاسخ دهد این روش موفق ترین راه برای لاغری است.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

همانطور که گفتیم، میتوان از توصیه هایی در برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان استفاده کرد. از این رو برای تعیین بهترین راه کاهش وزن، از توصیههای پزشک خود استفاده کنید. اجتناب از مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی مانند حبوبات، سویا و لبنیات میتواند رعایت تمام توصیههای غذایی این رژیم را برای شما دشوار کند؛ علاوه بر این اگر رژیم Whole30 بیش از ۳۰ روز ادامه یابد، باعث کمبود مواد مغذی شده و روی سلامتی تاثیر منفی دارد. علاوه بر این سایر رفتارهای محدودکننده مانند روزه گرفتن و نخوردن غذا به مدت طولانی در این رژیم تشویق می شود.

در حالی که این نوع رژیم به عنوان یک رژیم کتو سخت گیرانه، ممکن است به شما کمک نکند که به آسانی وارد کتوز غذایی شوید، بسیاری می گویند که هنوز هم از نظر اهداف کاهش وزن و سایر مزایا می تواند مفید باشد. روغن نارگیل، کره و روغن حیوانی حاوی سطوح بالایی از چربی های اشباع شده هستند، در حالی که روغن زیتون طبیعی و مارگارین چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع بیشتری دارند. برای کمک به این مسئله، کلیه های شما با کاهش سطح انسولین، الکترولیت بیشتری را رژیم کتوژنیک روش لاغری سریع آزاد می کنند. چربی و پروتئین بسیار سیر کننده هستند و به ترشح کمتر هورمون گرسنگی گرلین کمک می کند.

در رژیم کتوژنیک، حداقل در ابتدا مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. نکته مهم این است که قبل از مصرف باید مدتی کیک بیرون از فریزر قرار داده شود تا نرم و قابل برش زدن و خوردن شود اما نه آنقدر که بستنی بیش از حد نرم و آب شود. همچنین، مصرف بیش از حد نوشیدنی های گازدار ممکن است باعث نفخ شود.