گسترش میانسالی به متابولیسم بستگی ندارد، اما ما می دانیم که چگونه آن را شکست دهیم


این یک افسانه است که چربی اضافی شکم در میانسالی به دلیل کند شدن متابولیسم است – و اکنون می دانیم که واقعاً چه چیزی باعث انتشار وحشتناک می شود، می توانیم آن را نیز برطرف کنیم.

سلامتی


۹ مارس ۲۰۲۲

تصویر پیش فرض New Scientist

آنتونیو سورتینو

تعداد کمی از نقاط عطف زندگی به اندازه ورود به میانسالی غیر جذاب و بی تشریفات هستند. پوست ما به طور قابل توجهی شل تر، موهای خاکستری بیشتر می شود و البته لباس های ما معمولاً کمی سفت تر می شوند – به خصوص در اطراف کمر.

آخرین مورد به عنوان گسترش میانسالی شناخته می شود، این ایده رایج پذیرفته شده است که با افزایش سن شروع به کاهش وزن در اطراف شکم می کنیم. گفته می شود این وزن اضافی نسبت به دوران جوانی ما آسان تر است و به سختی می توان آن را تغییر داد، با این تصور که متابولیسم زمانی قوی ما با افزایش سن کند می شود. ما دیگر نمی‌توانیم به اندازه‌ای از آن فرار کنیم، و تلاش‌های ما برای رها کردن شکم با رژیم غذایی یا ورزش تبدیل به یک نبرد بازنده می‌شود.

تا اینجا خیلی بدبخت اما پس از آن، ژوئیه گذشته، مطالعه ای بر روی بیش از ۶۰۰۰ نفر در سراسر جهان این ایده را از آب درآورد. این نشان داد که متابولیسم به طور قابل توجهی با افزایش سن، حداقل تا ۶۰ سالگی ثابت می ماند. هرمان پونتزر از دانشگاه دوک در کارولینای شمالی می گوید: «میزان کالری که در روز از ۲۰ تا ۶۰ سالگی می سوزانید تقریباً یکسان است. ما نشان داده‌ایم که کنترل شما بر متابولیسم بسیار کمتر از آنچه فکر می‌کردیم دارید.» این ایده که متابولیسم شما به همان اندازه که به دهه ۶۰ سالگی نزدیک می‌شوید فعال است و در دهه ۲۰ سالگی باید برای هر کسی که نزدیک به میانسالی است – که معمولاً به عنوان دوره ۴۵ تا ۶۵ سالگی تعریف می‌شود – و در مواجهه با شیوع وحشتناک، خبر خوشایندی باشد. اما این یک سوال سوزان باقی می گذارد: اگر متابولیسم مقصر نیست، پس چه چیزی مقصر است؟ و چه می توان کرد؟

شیوع میانسالی بیشتر…


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/