کودکان بی خواب اغلب به بزرگسالان بی خواب تبدیل می شوند: مطالعه


تصویر خبر: کودکان بی خواب اغلب به بزرگسالان بی خواب تبدیل می شوند: مطالعه

پنجشنبه، فوریه ۱۷، ۲۰۲۲ (HealthDay News)

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که کودکان خردسالی که با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند، مانند بزرگسالان جوان با خطر بسیار بالایی مواجه هستند.

محققان دریافتند که ۴۳ درصد از کودکانی که بین سنین ۵ تا ۱۲ سالگی از بی خوابی رنج می برند، در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی به این کار ادامه می دهند.

به گفته محققان، و این تقریباً سه برابر خطر است که یک کودک کم خواب در نهایت به بزرگسالی کم خواب تبدیل شود.

خولیو فرناندز مندوزا، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: این “بسیار بالاتر از آنچه قبلاً تصور می شد” است. او دانشیار روانپزشکی و سلامت رفتاری در مرکز تحقیقات و درمان خواب در کالج پزشکی دانشگاه ایالت پن است.

در مطالعه، او و همکارانش اشاره کردند که بی خوابی دوران کودکی غیر معمول نیست.

فرناندز مندوزا خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از کودکان در سن مدرسه علائم بی خوابی را دارند که به عنوان خوابیدن یا خواب ماندن شناخته می شود. در میان نوجوانان، این رقم بین ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می یابد.

او خاطرنشان کرد که دلایل زیادی وجود دارد که چرا استعداد ژنتیکی در کنار عوامل پزشکی، رفتاری و محیطی نقش نسبتاً ناچیزی دارد.

به طور خاص، این می تواند به معنای مشکلات اساسی دستگاه گوارش یا سردرد باشد. محیط خانه یا محله “استرس”؛ فقر یا تبعیض؛ یا عادات بد خواب، مانند استفاده منظم از وسایل الکترونیکی در رختخواب.

این تیم برای بررسی تداوم بی خوابی در میان کودکان در حین رشد، بیش از ۵۰۰ کودک را از سن ۵ سالگی تا ۳۱ سالگی مورد بررسی قرار دادند.

در طول مرحله اول مطالعه – که بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ انجام شد – همه بچه‌ها (و/یا والدینشان) پرسش‌نامه‌هایی را درباره خواب خود تکمیل کردند. عادات خواب نیز در زمان خواب در یک محیط آزمایشگاهی ردیابی شد.

تقریباً یک چهارم کودکان پیش از نوجوانی به بی خوابی مبتلا بودند.

حدوداً بین ۶ تا ۱۳ سال بعد، اکثر بچه‌ها در سن متوسط ​​۱۶ سالگی، ارزیابی‌های مشابه نوجوانان را انجام دادند. سپس مشخص شد که بیش از یک سوم (۳۶٪) نوجوانان با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سپس مرحله سوم ارزیابی در قالب یک بررسی خواب بعدی که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، انجام شد. در آن زمان، میانگین سنی شرکت‌کنندگان در مطالعه ۲۴ سال بود.

این تیم دریافت که حدود ۲۷ درصد از افراد بی خوابی در دوران نوجوانی در بزرگسالی به خواب سالم تبدیل شده اند. حدود ۱۱ درصد از کسانی که در دوران نوجوانی هنوز با خواب مشکل داشتند، تا زمانی که به ۲۰ سالگی و اوایل ۳۰ سالگی رسیدند، بی خوابی را پشت سر گذاشتند.

اما تقریباً ۱۹ درصد از کسانی که در دوران کودکی سابقه مشکل خواب داشتند، همچنان در نوجوانی و بزرگسالی بی خوابی متناوب را تجربه می کردند، در حالی که بیش از ۴ نفر از هر ۱۰ نفر همچنان با کمبود خواب مداوم مواجه بودند.

به گفته فرناندز مندوزا، این یافته‌ها بر اهمیت رسیدگی به بی‌خوابی در سنین جوانی برای جلوگیری از ایجاد یک مشکل مادام‌العمر تاکید می‌کند.

در بسیاری از موارد که می تواند به شکل رفتار درمانی شناختی باشد، برای رفع عادات بد خواب مانند “استفاده از وسایل الکترونیکی یا تماشای تلویزیون در رختخواب، نگرانی در رختخواب، خوابیدن در آخر هفته ها، [or] چرت زدن در طول روز، در میان بسیاری دیگر، او گفت. این نوع مداخله مدت هاست برای کمک به بزرگسالان مورد استفاده قرار می گرفته است، و شواهد و حمایت بیشتری در جوانان، به ویژه نوجوانان، به دست می آورد.

از سوی دیگر، هنگام مقابله با بی خوابی کودکان، فرناندز-مندوزا هشدار داد که “داروهای خواب همیشه باید یک درمان خط دوم باشند. و ملاتونین باید تنها در موارد بسیار خاص، با وجود استفاده گسترده و نادرست، استفاده شود.”

یافته ها در فوریه به صورت آنلاین منتشر شد. ۱۷ در مجله اطفال.

دکتر توصیه کرد: “والدین می توانند با عادات خواب سالم در دوران نوزادی شروع کنند.” کری لاکهارت او دانشیار بالینی در بخش نورولوژی و بخش ریه و پزشکی خواب در بیمارستان کودکان سیاتل است.

لاکهارت که در این رابطه نقشی نداشت، گفت: ایجاد یک برنامه منظم و آرامبخش قبل از خواب که در طول دوران کودکی حفظ شود – و آموزش عادات خواب سالم مانند عدم استفاده از صفحه نمایش در اتاق خواب یا درست قبل از خواب – می تواند یک روال ثابت و پایه ای قوی برای سلامت خواب ایجاد کند. در مطالعه

وی افزود: “والدین همچنین می توانند به نوجوانان در آموزش مهارت های مدیریت زمان در اوایل کمک کنند، به طوری که نوجوانان به عنوان مثال، انجام تکالیف را در طول روز به جای ساعات شب یاد بگیرند، که می تواند منجر به تاخیر در زمان خواب شود.”




پرسش


چرا می خوابیم؟
پاسخ را ببینید

لاکهارت گفت: چنین تلاش‌هایی می‌تواند راه درازی برای شکل‌دهی و بهبود عادات خواب در سنین جوانی داشته باشد، به طوری که «کودکان و نوجوانان ممکن است احتمال کمتری برای تداوم بی‌خوابی تا بزرگسالی داشته باشند».

اطلاعات بیشتر

در UCLA Health اطلاعات بیشتری درباره نوجوانان و خواب وجود دارد.

منابع: خولیو فرناندز مندوزا، دکترا، دانشیار، روانپزشکی و سلامت رفتاری، مرکز تحقیقات و درمان خواب، کالج پزشکی دانشگاه ایالت پن، هرشی، پا. کری لاکهارت، MD، دانشیار بالینی، بخش نورولوژی و بخش ریه و پزشکی خواب، بیمارستان کودکان سیاتل. اطفال، فوریه ۱۷، ۲۰۲۲، آنلاین

اخبار پزشکی
حق چاپ © ۲۰۲۱ HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.


از جانب لوگوی WebMD

راه حل های سلامت از طرف حامیان ما


رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/